Ondys Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Bare lurer... Hva er det du utdanner deg til/eller er utdannet i? Er så få kvinner som egentlig liker datamaskiner. Har begynt å hjelpe seg nå etter hvert, men fortsatt.. Jeg selv er utdannet i elektronikk, har ikke noe med data å gjøre i det hele tatt, bortsett fra hardware messig. Opp til deg om du vil svare, som sakt, bare lurer.. :smile: Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 14:46, Magellan skrev:Det er egentlig helt ufattelig hvor lite tekniske enkelte folk kan være. Husker en gang naboen ringte og trengte hjelp med en skriver som ikke fungerte. Jeg gikk bort og satte i strømkabelen :smile: Hehe... det er mange av dem faktisk :wink: Den berta jeg har skrevet om over her, hun insisterer på å kalle kassa for harddisk. Hun detter selvsagt helt ut når jeg forteller at jeg må skru ut harddisken hennes og sette inn i min maskin :razz: Lenke til kommentar
Ondys Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Oi oi oi,du må ha ett veldig stort TOWER! :razz: Hva med å gi henne vennina de ett hefte med div. kunnskaper om data. "Datamaskin for dummies" eller no. Ti hi... :smile: Nei uff, nå ble jeg unge igjen.. Skjer så ofte for tiden... Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 hehe.. det er faktisk nesten plass til hennes tower i mitt da. Hun har et Mini Micro og jeg et bigtower :wink: Utdanning? Et år på IT-prosjekt og nå halvveis gjennom Nettverksadministrator med MCSE/CCNA. Den biten med å skru, bygge og reparere er en 100% hobbybasert kosesak :smile: Lenke til kommentar
Ondys Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Har ett big tower selv, men ikke no mer plass for det. Jeg vurderer å bygge et eget rom til den, slik de gjorde med de første pc'ene. Ribbe et gammelt kjøleskap for motor å hele pakka. Garanter under rom temperatur. :razz: Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Nå må dere ikke glemme at alle har vært "nybegynnere" en gang. Hvis man kan hjelpe folk litt på vei slik at de selv kan ordne opp neste gang, har du hjulpet både deg selv og den andre personen. Hvis man derimot henter maskinen og sier "den er ferdig om noen dager" klart de blir frustrerte da hvis den ikke virker. La de med maskinproblemer være med å åpne maskinen, så ser de selv hvor lett/vanskelig enkelte ting kan være å finne ut av. Det er nå bare min mening. Kunnskap er verdiløs hvis den ikke deles med andre (eller man kan brife med den, hehe) F. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 17:47, freezeface skrev:Nå må dere ikke glemme at alle har vært "nybegynnere" en gang. Hvis man kan hjelpe folk litt på vei slik at de selv kan ordne opp neste gang, har du hjulpet både deg selv og den andre personen. Hvis man derimot henter maskinen og sier "den er ferdig om noen dager" klart de blir frustrerte da hvis den ikke virker. La de med maskinproblemer være med å åpne maskinen, så ser de selv hvor lett/vanskelig enkelte ting kan være å finne ut av. Det er nå bare min mening. Kunnskap er verdiløs hvis den ikke deles med andre (eller man kan brife med den, hehe)F. Vel, det vart sånn jeg gjorde det til å begynne med. Når det gjaldt ting som skulle utføres fikk hun gjøre det selv mens jeg satt ved siden av og veiledet. Men nå gidder hun ikke mere da. Hun får så vondt i hodet og det selv om jeg prater på hennes nivå. Hadde henne nettopp på telefonen og skulle fortelle hva jeg hadde gjort med maskinen hennes, men da ville hun bare legge på røret! Å ja, jeg har flere ganger vist henne hvordan det ser ut inni kabinettet, samt vist henne hvor harddisken sitter og hvilken funksjon den har. Men interesserer det ikke så interesserer det ikke. Så HD'en er forsatt kabinettet for henne. Det er de siste gangene at jeg har hatt maskinen hos meg isteden. Jeg er jo student på dagtid og har unger å ta rede på på ettermiddag/kveld. Nå ga jeg henne beskjed om at hun selv fikk sette inn modemet og teste det. Kan ikke slå feil, for det er bare ett sted hun kan sette det inn da. Bare jeg prøver å fortelle at en PC og dens bestanddeler ikke varer evig, så kommer hodepinen og trusselen om å legge på røret evt hive meg ut av huset. Ja, det er godt å vite at en blir sattpris på! Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 15:12, Ondys skrev:Har ett big tower selv, men ikke no mer plass for det. Jeg vurderer å bygge et eget rom til den, slik de gjorde med de første pc'ene. Ribbe et gammelt kjøleskap for motor å hele pakka. Garanter under rom temperatur. :razz: Hvorfor ikke utnytte kjøleskapet litt bedre og rett å slett bygge inni det :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå