Rowdy Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Her er en del nyttig info om emnet: Anandtech test Lurer på å kjøpe et xfx 7800GT Gamer. Men ser ut til at jeg må sette på Zalman vifta der i tilfelle. Håper bare kjølingen er god nok i "silent mode" Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Ikke noen problemer med at minnebrikkene blir varme med zalmanen da? Jeg kjører minnet på 1180 med stock-kjøler på POV 7800GT (dette følger nVidia-referansen), hvor bra får du klokka med Zalman? 5229275[/snapback] Det skal ikke være noe problem generelt ettersom minnebrikkene gjennomsnittlig står for 5-10% av varmeutviklingen på et skjermkort. Mao skal de små heatsinksene som følger med, klare å gjøre jobben helt greit. Til HwFreak; det du gjør er å sammenligne full guffe på AC-kjøleren med silent-mode på Zalman's kjøler'n. Dette går ikke vet du. Det like mulig å senke hastigheten på AC-kjølerene også ved hjelp av 3rd-party appz.Fordelen med AC kjøleren er jo selvfølgelig at du får alt i en pakke. Altså monterer/demontere kjøleren som du vil med høy ytelse hver gang. Ville tro at når du bruker Zalman's kjøler må du enten kjøre heatpad eller ("heat"?)-lim for å få minnekjølerne til å sitte. Noe som er en ulempe i mine øyne, siden pad er generelt veldig dårlig, og lim som er veldig bra, men da tross alt lim. En veldig god ting derimot med Zalman kjøleren er jo at den er laget av kobber kontra heatspread'rne som stikker opp under plastikken på AC-kjøleren som er av aluminium. Edit: btw, den linken du testa til var med egen kjøler vel og greit, men den støyet like mye som den standard vifta fra nVidia Edit2: og med "heat"-lim mente jeg f.eks det 98% sølv-epoxy limet AC gir ut (har den selv ) Endret 1. desember 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
ting1 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Min gainward ble stille med en gang jeg tok av kjøleren Men hvis du skal bruke stock kjøler bør du investere i noen øreplugger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå