DarkMan Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Har tenkt å bytte ut den vifta som sitter i supply'n, men har ikke så god greie på elektronikk. Supply'et er et noname så det er ikke godt å si hvilken vifte som sitter i. Det eneste som står på vifta er: 12V 0,15A. Hva står dette 0,15A for? Tenkte jeg skulle dytte inn en Papst vifte, men er litt usikker om dette går. På denne står det: 12V -- DC 170mA 2W. Greitnok at den er på 12V og trekker 2W men 170mA? Det er sikkert noen der ute med litt elektronikk kunskaper som kan gi meg et forståelig svar på dette. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 A og mA er hvor mye strøm vifta trekker... 1A = 1000mA (Ampere/miliampere). Dvs at 170mA = 0,17A, og har stort sett ingenting å si på den nye viften. Pass bare på at den nye viften er på 12v, så blir det ingen problemer. (Merk at du mister garantien på psu når du åpner den...) Lenke til kommentar
slakken Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Vifta som står i krever 12 V x 0,15 A= 1,8 watt Papst`en trekker 2 watt så jeg hadde satt i vifta. Ikkeno problem. 170 mA er forresten 0,17 A, altså ganske likt den gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå