mr messenger Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Hei.. skal begynne å fortelle litt om prosessoren og hvordan den jobber i PCen på prosjektet mitt.. Jeg lurer på dette før jeg begynner å skrive: * Socket 478 er død * Socket A derimot er halvt levende hos Hovedkort, selges fortsatt til skjermkort. kan dere fortelle litt om disse to tingene? Noen hovedkort selges fortsatt med Socket A.. Skjermkortets fremtid i Socket A vil nok etterhvert bestå i PCI express standard. Prosessormerke: AMD er fortsatt i salg for fullt. Har jeg rett i dette? er dette noe jeg kan skrive på Prosessor eller burde dette ha stått på hovedkort og skjermkort.. Har ikke begynt å skrive om skjermkort ennå... Jeg mener det meste av dette bør stå under Hovedkort kategorien og noe under prosessor kategorien i fagartikkelen min. Ikke under skjermkort kategorien Endret 29. november 2005 av mr messenger Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ja, er slik ja Lenke til kommentar
kindings Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Dersom man skal gradere grad av død, så vil jeg tro at 478 er mer "levende" enn Socket A. Dvs jeg tror det er enklere å få tak i HK og CPUer til 478. Utover det forstår jeg ikke hva du mener med:"Skjermkortets fremtid i Socket A vil nok etterhvert bestå i PCI express standard." Jeg vil tro du mener AGP og ikke Socket A? Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Ja, mener AGP. Okei da sier jeg heller at Socket A er dødende fremfor hovedkort med socket 478. - Skjermkortets fremtid i AGP vil nok etterhvert bestå i PCI express standard. - socket A selges fortsatt til Hovedkort. Dette fyller jeg inn under hovedkort kategorien. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 - Skjermkortets fremtid i AGP vil nok etterhvert bestå i PCI express standard. 5231536[/snapback] Mest flisespikking dette men... "AGP som skjermkort standard fases ut til fordel for PCI express standarden." Måten du skrev det på hørtes det ut som om AGP kjørte i PCI, men det er jo et regelrett bytte av to forskjellige formater. AKIRA Lenke til kommentar
kindings Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ja, mener AGP. Okei da sier jeg heller at Socket A er dødende fremfor hovedkort med socket 478. - Skjermkortets fremtid i AGP vil nok etterhvert bestå i PCI express standard. - socket A selges fortsatt til Hovedkort. Dette fyller jeg inn under hovedkort kategorien. 5231536[/snapback] Poenget er vel at både Socket A og 478 i praksis er faset ut. Hvorvidt det lengre produserer HK/CPUer til noen av disse er jeg usikker på, dog mistenker jeg at det som blir solgt i dag er lagervarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå