gemgus Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 heia.. jeg prøver å få den andre dataen min på nett ved hjelp av en switch.. den ser ut til å funke og jeg får opp to tilkoplinger på den aktuelle pc`en.. den ene er "lokal tilkopling 2" den er aktivert og det står 100 mbs bak.. den andre er også aktivert, den heter 1394, er aktivert og det står 400 mbs bak.. hvorfor kommer jeg da ikke på nett med den? Prøvde troubleshoot og da kom det opp noe om standard gateway eller noe.. trykkte "reparer", men det var det samme etterpå... tilkoplet, men ikke tilkoplet alikevel.. eller noe.. noen tips? takker or evt respons Lenke til kommentar
Patz Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Er switchen koblet til en router, eller rett på WAN? Lenke til kommentar
gemgus Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Er switchen koblet til en router, eller rett på WAN? 5228672[/snapback] den er koplet rett fra nextgentel boksen...åss går det en kabel fra switchen til en trådløs router som jeg bruker til laptopen..den andre kabelen går fra switchen til stasjonær pc.. Laptopen er jo på nett så switchen funker på den porten.. og den andre porten lyser og... *lurer på hva som skjer* Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Blir dette oppsettet ditt? -verden---hjemmesentral---switch|---stasjonær ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,|---trådløs ruter---laptop Du kan ikke koble en switch direkte på hjemmesentralen uten en ruter først. Har den trådløse ruteren kabel-utganger også? Endret 30. november 2005 av Patz Lenke til kommentar
audhage Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Men hva er 1394-koblingen? Bruker jeg den? Om ikke, Er det mulig å fjerne den? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 1394 kobling er for nett over firewire (IEEE.1394) Lenke til kommentar
gemgus Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Blir dette oppsettet ditt? -verden---hjemmesentral---switch|---stasjonær ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,|---trådløs ruter---laptop Du kan ikke koble en switch direkte på hjemmesentralen uten en ruter først. Har den trådløse ruteren kabel-utganger også? 5229181[/snapback] verden---hjemmesentral---switch|---stasjonær det er oppsettet nå.. det er kabelutganger også i den trådløse routeren så det er strengt tat ikke nødvendig med switchen nå.. men routeren er her på lån.. men da jeg alikevel gikk utenom switchen oppstod det samme problemet... hmmm... was ist loss? mvn trond og takk for responsen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå