Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Porttrøbbel på ny ruter

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg deler nettilgang (Nextgentel 4500/600) med husverten min. Ruteren (type Cisco) står oppe hos husverten. For et par uker siden tok lynet ruteren og huben, og de er nå byttet ut. Så til problemene:

Jeg bruker aktivt emule og bittorrent (selvfølgelig bare til lovlig nedlasting...), og på den gamle ruteren hadde jeg ingen problem med å få grønt lys. På den nye får jeg bare gult lys, og NAT problems. Jeg rekner med at det er porter som må åpnes i ruteren, men det kan visst bare gjøres fra husvertens maskin (det er han som har 10.0.0.2 i ip) Han sa at jeg bare kunne komme opp og fikse på instillingene, men har ikke noe ønske om å sitte der oppe i timevis... Finnes det en enkel forklaring på hvordan man åpner porter, slik at jeg kan være inn og ut der oppe på 5-10min?

I de siste dagene har også alt gått som sirup. Det ble så tregt at husverten ringte og lurte på hva jeg drev med her nede. På speedometer o.l fekk vi bare målt noen få 100k... mot rundt 4000k vanligvis. Jeg restartet maskinen og målte igjen -> 4100... Startet azureus med 1 nedlasting -> 2600, altså normalt. Stoppet azureus og startet emule -> 130... Synder funnet... Men det var bare en fil downloading... og brukte bare ifølge emule 15k. Kan det på et eller annet vis være relatert til den nye ruteren?

Håper å løse dette uten å måtte kutte ut emule. Min maskin er Athlon XP 2800+ med windows 2000. Siste emule og siste azureus. Bruker DU Super Controller v1,9 for å begrense linja.

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...