BigJackW Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kan jeg ha PHP og JavaScript i samme fil? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 du kan også samle mange spørsmål i et emne;) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Er det bare å legge det inn i f.eks Index.php fila da? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Er det samme hvor jeg legger det i fila også? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er det samme hvor jeg legger det i fila også? 5231247[/snapback] Ja. Javascript kjøres ikke på serveren uansett. Php scriptene kjøres på serveren, mens javascript kjøres på klienten. Du kan også få phpscriptet til å echo`e et javascript. Det er foresten vanlig å legge javascripts i header Hvis det er funksjoner du skal kalle på senere på siden. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Dersom javascriptet skal inneholde php, må du lagre den som .php (eller .js.php osv), og javascriptet vil derfor bli sendt som text/html som default. Det du da først må gjøre, er å sende en header i javascriptfila,helt øverst (ikke noe, ikke engang whitespace må komme før): <?php header('Content-Type: text/javascript;'); ?> Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Jeg skal ha slik at det ikke går an å høyreklikke på sida. Jeg skal legge skriptet i den fila som jeg har lagt med! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Edt: Jeg får ikke til å ha JavaScript og Php i samme fil. Skal jeg ha <head> "skriptet" </head> innenfor <?php ?> ? Endret 2. desember 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå