Gå til innhold

SE W800i, problemer med Bluetooth.

Penol

Anbefalte innlegg

Telefonen henger seg nesten hver gang jeg skal forandre noe i bluetooth-menyen. Den kan også stå å jobbe en stund for så å utføre oppgaven (feks slå av/på bluetooth eller vise/skjule). De fleste gangene jeg forandrer noe må jeg imidlertid ta ut batteriet for å kunne bruke telefonen igjen.

Telefonen vil heller ikke koble seg til min bærbare pc for å overføre bilder o.l. Den finner pc'en men når den skal koble seg opp står den bare i "kobler til PC" skjermbildet.

Jeg har oppgradert softwaren en gang, men den var slik før oppgraderingen også.

Noen opplever/har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må oppdatere firmware på telefonen(eller var det dette du mente med software?) Dette er et veldig kjent problem med w800/k750, det at telefonen låser seg når du gjør enkelte handlinger. Prøv å oppdater, hvis ikke det funker så ta med telefonen til der du kjøpte den og be de ta en titt på den

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei det dummeste en kan gjøre med en se w800i er å oppdatere den ,for det er flere bugs i oppdaterings programvaren enn den som kom fra fabrikken ,men noen w800i telefoner har mere bugs enn andre fra fabrikken,jeg ville ha gjort levere inn telefon få allting slettet og legg inn programvaren på nytt.

følgende problemer med w800i hittil av hva jeg har sett hos folk:

1. bluetooth henger seg opp eller finner ikke den andre bluetooth enheten eller slår telefonen seg av.

2. legg inn mp3 på memory stick med disc2phone ,w800i slår kobler seg fra når overbelastning når flere mp3 er klare til å overføres når de står på 50 %

3. for mange file transfers på en gang får telefon til å restarte pga overbelasting .dette gjelder disc2phone og filemanger, pluss når du sender filer fra pc til telefon og disc2phone.

4.oppdatert programvare fra nettet bare gjør at telefon restarter oftere enn den som er fra fabrikken, software fra fabrikken mest stabil.

dette er problemer jeg har hatt også, men de forsvant etter software fra fabrikken ble innstallert på nytt.

men vil si at w800i er en fin mobil ,med fra utseende ,men programvaren setter jeg middels som karakter .

Jeg har erfart disse problemene selv ,jeg bruker tross allt w800i selv ,den har gitt meg mye stress ,men etter jeg fikk reinnstallert firmware på nytt, på verkstedet, forsvant alle problemene unntatt da disc2phone brukes ved å overføre ca 150 mp3 på minne brikken til telefonen ,så programvaren i telefon hadde skylden ,en sak man bør tenke på er at telefon er masseprodusert og da oppstår feil med hva som helst.

Endret av frode20
Lenke til kommentar

Fikk igjen telefonen retrt før nyttår, men den var ikke helt i orden selv om verkstedet sa den var testet ok. Lurer på om de tester den i det hele tatt..

Telefonen er nå levert inn på nytt (i dag) og vi får se om bluetooth'en fungerer smertefritt når jeg får den tilbake. Hvis ikke sendes den til SE for reklamasjon og jeg skal da få en ny.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Fikk tilbake telefonen for 1,5 uke siden og den later nå til å fungere som den skal. De har byttet en transistor eller noe i den dur, det var altså en hardwarefeil.

Fikk alt på garantien, men det tok altfor lang tid å få den reparert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...