MadsJohan Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Skal ha meg nye bærbar, og har blitt særlig sjamrert av denne, MPX Notebook KN1 . Den vil bli brukt til alt mulig, alt fra skolearbeid, nedlastning, spilling og til filmtitting. Vurderer også Netshop 1559 "bygg din egen bærbar" 15" SXGA+. Har konfigurert begge slik at begge to så å si har akkurat samme specs, og begge koster rundt 11550,- kr. Lurer da på hva som er forskjellene mellom disse to? Er skjermen på Netshopen bedre (SXGA+) enn (WXGA) på den fra MPX? Hvordan er en oppløsning på 1280 x 800 kontra 1400x1050? Leser på forumet at både MPX Notebook KN1 og Netshop 1559 får mye skryt. Hvordan er ytelsen på disse to ellers? Hvor mange poeng scorer disse to i 3DMark o.l.? Hadde vært kjempebra dersom noen kunne lagt inn noen ytelsesresultater. Noen som har andre forslag med like bra ytelse ift. pris? Takker for alle svar Endret 4. desember 2005 av MadsJohan Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Ingen som har noen meninger om disse to? Hvilken scorer best i ytelsestester? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Av erfaring så pleier du ikke å få særlig mye svar og slikt når du poster det på lørdagskveld, sånn du vet til neste gang =) Kn1 samme maskin som Kn1-bare Kn1'en er blitt oppgradert siden denne testen, men du kan lese om helheten ved den her. 1559 Her har hw.no testet 1559'en her er også en test utgjort av dinside http://www.dinside.no/php/art.php?id=211526 Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Av erfaring så pleier du ikke å få særlig mye svar og slikt når du poster det på lørdagskveld, sånn du vet til neste gang =) Nei vil ikke bumpe heller, men postet tråden for en uke siden uten noen svar . Ser ut fra testene på hw.no at PSDatas 1559 ligger noe under når det gjelder ytelse på grafikkortet sammenlignet med Cinet 1300. Vil disse ytelsesforskjellene merkes i nye spill? Er selvsagt klar over at CPU og RAM også teller en del her. Noen som vet hvordan grafikkløsningene er klokket på Netshop 1559 og MPX Notebook KN1 ift. PSDatas 1559 og Cinet 1300? Noen som har gjort egne tester på selve MPX Notebook KN1 og Netshop 1559? Hvordan er høyttalerne på disse to? Hører at høyttalerne fra Netshopen er heller dårlig. Stemmer det? Endret 4. desember 2005 av MadsJohan Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 du vil nok kanskje merke littegranne forskjell ja, i og med at KN1'en er klokket høyere ved stock enn andre maskiner som har et go6600 kort i seg. Lyden på de fleste bærbare generelt er ikke noe særlige, og det er også desværre tilfelle med disse 2 modellene. Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Har ennå ikke bestemt meg hvilke av disse to jeg skal satse på. Veldig mange er visst misfornøyd med innfallsvinkelen og den mystiske pipinga til Netshops 1559. MPX Notebook'en har vel bedre innfallsvinkel har jeg forstått rett. Bør jeg gå for den fra MPX? Hvordan er WXGA vs SXGA+? Tror egentlig 1280x800 vil holde for meg. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har en KN1 selv og er veldig fornøyd med den! Synes skjermen fungerer veldig bra, både til spill, film og ellers, widescreen er konge! Lyden på KN1 er egentlig imponerende god til å være fra en laptop... helt greit å bruke når man ike har noe annet for hånden! Når det gjelder skjermkortet så takler det alt av spill som jeg har testet! Har også hørt at det skal være endel høyere klokket enn andre skjermkort av samme type, men har ikke testet dette selv... Ellers er den omtrent lydløs i bruk hvis man kjører prosessoren på laveste hastight (800 mhz) og som er nok for surfing, musikk, film og faktisk endel spill! Vil anbefale deg å kjøpe en KN1 fremfor 1559! Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har en KN1 selv og er veldig fornøyd med den! Synes skjermen fungerer veldig bra, både til spill, film og ellers, widescreen er konge! Lyden på KN1 er egentlig imponerende god til å være fra en laptop... helt greit å bruke når man ike har noe annet for hånden! Når det gjelder skjermkortet så takler det alt av spill som jeg har testet! Har også hørt at det skal være endel høyere klokket enn andre skjermkort av samme type, men har ikke testet dette selv... Ellers er den omtrent lydløs i bruk hvis man kjører prosessoren på laveste hastight (800 mhz) og som er nok for surfing, musikk, film og faktisk endel spill! Vil anbefale deg å kjøpe en KN1 fremfor 1559! Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Har en KN1 selv og er veldig fornøyd med den! Synes skjermen fungerer veldig bra, både til spill, film og ellers, widescreen er konge! Lyden på KN1 er egentlig imponerende god til å være fra en laptop... helt greit å bruke når man ike har noe annet for hånden! Når det gjelder skjermkortet så takler det alt av spill som jeg har testet! Har også hørt at det skal være endel høyere klokket enn andre skjermkort av samme type, men har ikke testet dette selv... Ellers er den omtrent lydløs i bruk hvis man kjører prosessoren på laveste hastight (800 mhz) og som er nok for surfing, musikk, film og faktisk endel spill! Vil anbefale deg å kjøpe en KN1 fremfor 1559! 5270574[/snapback] Ja, jeg går nok for denne da. Netshops 1559 har bedre oppløsning med der etter manges mening innfallsvinkelen dårlig. Er heller ikke interessert i noe "pipelyd" fra pc'en. Hvordan er batterikapasiteten/konstruksjon på MPX KN1? Har du noen meninger om dette? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Artig å se at MPX har satt opp sin modell med rundt 500 kroner, og Netshop med 1000 kroner den siste tiden... At disse maskinene blir dyrere å produsere har jeg vanskelig for å forstå. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hvilken modell er det Netshop har satt opp 1k? Var inne på mpx.no, og så de hadde satt opp KN1 til 12k. Døvt.. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hvilken modell er det Netshop har satt opp 1k? Var inne på mpx.no, og så de hadde satt opp KN1 til 12k. Døvt.. 5272524[/snapback] Svaret på spørsmålet ditt går igjen i hele denne tråden... Tar jeg ikke skammelig feil kostet 1559 9995,- NOK for standardoppsettet for rundt 1 mnd. siden. Jeg hadde tenkt å kjøpe en av disse men nå kan de bare se langt etter mine penger. Jeg kjøper nemlig ikke datautstyr som går OPP i pris. Grunnen til at man venter litt med å kjøpe seg f.eks. en laptop må da være å få mer for pengene, eventuelt den man har siklet på en stund litt billigere og i alle fall til samme pris som før!? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ahh. Daså. Hadde selv tenkt til å kjøpe lappis fra Netshop, men valget valgt tilslutt på PSdata ettersom de kan rutte med bedre priser enn konkurrenten og ikke setter opp prisene. Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, rart at prisene går opp. Vurdere å vente med å kjøpe meg bærbar til etter jul, men vet ikke om prisene vil gå nevneverdig ned? Ser ikke sånn ut akkurat. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Prisene svinger litt hele tiden, og itbransjen sier nå har priser på bærbare flatet seg ut så det hjelper deg neppe å vente å vente... Uansett så er pc den dårligste investeringen man kan gjøre (økonomisk) Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Prisene svinger litt hele tiden, og itbransjen sier nå har priser på bærbare flatet seg ut så det hjelper deg neppe å vente å vente... Uansett så er pc den dårligste investeringen man kan gjøre (økonomisk) 5276356[/snapback] Jepp, bestiller vel på mandags morgen . Trur du jeg får noe form for rabatt på MPX dersom jeg kjøper bærbar til 12k og digitalkameratil 3k? Har de tradisjoner for å gi rabatt i form av f.eks bærevesker o.l. med på kjøpet? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Ja de gir av og til litt som feks fri frakt godt tilbud på veske evt.. Du må da fremføre at du er i veldig tvil om du skal slå til DEN dagen (være en god forhandler) Lykke Til Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Ja de gir av og til litt som feks fri frakt godt tilbud på veske evt.. Du må da fremføre at du er i veldig tvil om du skal slå til DEN dagen (være en god forhandler) Lykke Til 5276530[/snapback] Er MPX generelt trege på å gi tilbakemeldinger på hendvendelser og spørsmål? Sendte et spørsmål for flere dager siden, har ikke fått noe svar ennå Noen som har erfaringer med PSDatas 1559X? Noe som anbefaler denne fremfor MPX KN1? Takker for alle svar Endret 11. desember 2005 av MadsJohan Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Bedre å ringe dem da får du svar med en gang... Jeg ville gått for KN1 maskinen grunnet at den har 15,4 Wide skjerm. (jeg går aldri tilbake til 15) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå