Gå til innhold

Plages med Tv ut på Msi Radeon X1300

kentiver84

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et Msi Radeon X1300 igår, å det er kjempebra til spilling å slikt. Men plages som pokker med tv ut. Vet at Radeon ikke alltid har vært lett å få farger på tven med, men det er ikke problemet. Når jeg velger at skjerm nummer 2 skal aktiveres, altså tven, så kommer det opp om jeg er sikker, så trykker jeg ja, å så blinker pc skjermen et par sekunder, så deaktivere den bare tven igjen, utn at det i hele tatt kom noe opp på tven. Har prøvd forskjellige drivere og kabler, å får samme problemet med alle, har også prøvd å lagt inn Windows på nytt, hadde 2000 før, men har lagt inn Xp pro nå, men enda samme problemet.

Hvis jeg derimot velger å ikke aktivere tven som skjerm nummer 2, men bare å bytte den ut med skjerm nr 1, altså pc skjermen, så blir det bilde på tven med en gang, men da mister jeg jo bildet på pcen.

Ting jeg har prøvd sålangt:

Nye drivere, og gamle drivere

Ny software

Nye kabler

Lagt inn Windows på nytt

Er det noen som har noen forslag? Er ganske filmfantatiker, så hadde vært fint å fått det fikse :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ikke noen gode tips til deg. Jeg hadde også akkuratt samme kort noen dager, men det endte med angrerett.

Knotet akkuratt med det samme som deg, å få til tv-ut. Fikk aldri til å kombinere tv-ut med en primær skjerm. Og tv-ut porten må aktiveres av driveren.

Løsningen min var somsagt å returnere hele greia, og ta et ASUS 6600GT kort, der fungerer iallefall alt ut av boksen, og tv-ut kvaliteten (S-VHS) er overlegen alt jeg har sett. Til og med RGB-ut på et Radeon komt

Lenke til kommentar

Prøv å tvinge gjennom TV-ut. Du må da ha drivere med Catalyst Control Center. Disse lastes ned fra ATIs hjemmeside.

Høyreklikk skrivebordsbakgrunnen og velg ATI CATALYST Control Center.

I boksen som kommer opp klikk View og velg Advanced View.

Fra menyen til venstre velges Displays Options.

Huk av for Force TV detection under Display Management Options.

Klikk Apply.

Prøv så å aktivere TV-skjermen igjen.

Fra menyen til venstre velges Displays Manager.

Høyreklikk TV-skjermen og velg Clone eller Extend, alt etter hvordan du vil kjøre to skjermer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...