Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Jetta2, stopper når den blir varm

miXer

Anbefalte innlegg

Har en VW Jetta2 85 modell GTi som jeg har byttet termostat på. Den ble stående uten vannpumpe, og uten vann et døgn. Skrudde alt sammen igjen, fyller på vann, starter bilen, bilen går til den blir varm(når termostaten åpner) og da hopper motoren ned på 300rpm, og til slutter dauer ut. Får ikke start på den igjen før den er kald. Og da skjer det samme igjen.

- Har sjekket bensinpumpe, den fungerer

- har sjekket tennplugger, tennkabler, fordeler og rotor, men dersom de var veldig dårlige ville ikke bilen startet, med andre det er ikke dem

- det er ikke dynamo. satte på start-hjelp men det samme skjedde

Kan noen hjelpe meg, eller komme med forslag til hva som er galt? Prøver å selge bilen, og er at pluss at den tusler og går!

Takk for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om den får strøm, hvis ei, så kan sensoren i blokka være gåen.

Sjekk motstanden over kontakten på regulatoren, den skal ligge på ca. 22ohm husker jeg ikke feil.

Man kan også trykkteste den, men det er far beyond hva en hjemmemekaniker kan gjøre.

At det er luft i systemet finner jeg lite trolig da bensinsystemet opererer under et slikt trykk(3-6 bar) at luft ikke kommer inn i det, kun bensinlekkasje ut.

Eventuell luft i systemet(f.eks. etter kjørt til tom tank) vil 'lufte' seg selv ut etter få sekunder.

Hva regulatoren koster ny er jeg ikke sikker på, har hørt 3000,-, men dyre er dem uansett.

Har du sjekket at det ikke er feil på tenninga?

Lenke til kommentar

når vann er fylt på, korken til ekspansjonstanken ikke er på, og motoren går, så vil lufta stige til det høyeste punktet, altså ekspansjonstanken! Så tror nok ikke det er luft i systemet!

Har mere trua på at det er det som Opus sier. Ohma varmkjøringsregulatoren, og den lå på 22ohm, men da jeg sjekka kontakta, så var den ene stikka hoppa ut. Det er nå fikset. Så nå står bilen med motorvarmer, og kupevarmer, pga frysent vann, så får ikke sjekket før imorgen om dette var årsaken, men høyst sannsynlig. :thumbup:

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...