perkh Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei, Har nettopp fått Canal Digital internett via kabel. Jeg har satt D-Link DI-514 trådløs ruter på linja, men opplever følgende problemer: En bærbar PC med trådløst nettverkskort ble koblet på i samme rommet, med signalstyrke Utmerket. På speedometeret på IT-avisen sine sider har jeg prøvd hastigheten fem ganger i løpet av en dag. Hastigheten varierer mellom 2900 og 3100 kbs. Har en Mega-linja fra CD, dvs. 5 megabit. 1. Er hastighetene godtagbare? Er 5 mb bare en teoretisk hastighet som man uansett aldri vil komme opp i? Og er da 3100 kbs OK hvis så er tilfelle? Er det bortkastet å konfrontere CD med dette? 2. Stjeler trådløs forbindelse noe av hastigheten, at det er forklaringen? 3. En PC i etasjen over ruter (med innebygget trådløst kort) har signalstyrke Utmerket til ruter. En PC i underetasjen (med CNet USB-plugg trådløst kort) har særdeles dårlig signal. Kan jeg gjøre noe med dette? Har ikke lyst til å montere et innebygget trådløst kort i denne PC, men signalet er idag altfor dårlig. Hva kan jeg gjøre? Finnes det signalforsterkere? Andre bedre USB-kort med bedre egenskaper? Kjøper gjerne inn noe kraftigere hvis det må til. Har dere råd om disse tingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå