Gå til innhold

Feil med Canon MV690

Anbefalte innlegg

Hei :)

Tidligere i dag når jeg og kameratene mine skulle filme litt til filmen vi holder på med, så nektet kameraet å spille av.

Altså, når jeg trykke(r/t) så kommer det bare frem et bilde av en kasset animasjon (som om den leter etter film). Ogs¨når jeg kobler den til PC'en, står det at kasseten ikke inneholder noe film :dontgetit:

Hva er gale? (håper jeg ikke har feilpostet).

EDIT: I brosjyren står det at kameraet ikke har strøm/mangler kasset :ermm:

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en vanlig feil med billige Canon videokamera. Båndføringen er så skjør at den i de fleste tilfeller går i stykker etter et halvt års normal bruk (har sett mange slike tilfeller der jeg jobber). Du må levere det der du kjøpte det, og krysse fingrene for at Canon godtar det som reklamasjonssak... de gjør sjelden det da de regner dette som slitasjeskade. I mine øyne er det et resultat av elendige produksjonsrutiner, men det får så være. Jeg har et MV550i som har hatt samme type problem til tross for minimalt bruk (bildekvaliteten er så dårlig at jeg kun har brukt den som player/recorder på datamaskinen). Fikk kranglet meg til garantireparasjon selv om de var lite villige til dette, for kameraet var ett år og 3 dager gammelt da jeg sendte det inn... altså hele tre dager over garantitiden :roll:

Og nå er det en ny feil på det... kan bare glemme garanti/reklamasjon nå, så jeg tror jeg bare kasserer det i det store arkivet. Har uansett et Panasonic som fungerer knirkefritt og gir 10 ganger bedre bilder.

Lenke til kommentar

Et kamera skal IKKE gå istykker så fort, og en feil som viser seg innen 6 måneder fra kjøpsdato tar loven utgangspunkt i at var dere allerede ved kjøpstidspunktet.

Videre er et kamera mend å vare i 4 år eller mer, dvs. 5 års reklamasjonstid. Dette er helt klart en reklamasjonssak, og dersom dere ikke har knukket/herjet kameraet istykker har dere krav på retting av feilen. Uansett hva Canon mener om dette, så skal kameraet fungere normalt i 5 år, og at slitasjedeler må byttes innen ett år eller to er helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...