Gå til innhold

Logokonkurranse for Kulturo [Vinner kåret]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Spolepilen" symboliserer at kulturo.no alltid er tidlig ute...

En modifisert utgave av samme logo:

5267200[/snapback]

Vil bare nevne at det ikke er en "spole-pil", men en "skippe-pil" (den loddrette streken til høyre er ikke der på en "spole-pil") Bare så ikke Kulturo.no blir kjent for å hoppe over ting :)

Lenke til kommentar

Her er noen jeg har laget. Logoen er selfølgelig laget i Illustrator så det er vector grafikk.

Gleder meg til både negative og positive tilbakemeldinger.

Hva som ble brukt

Tid

Rød penn og papir

Google

Photoshop CS - Clipping mask og Gaussian Blur

Illustrator CS

Mighty mouse fra Apple

PS! Brukere har _ikke_ lov til å låne og modifisere logoene som jeg har produsert uten min tillatelse.

Lenke til kommentar
Her er noen jeg har laget. Logoen er selfølgelig laget i Illustrator så det er vector grafikk.

Gleder meg til både negative og positive tilbakemeldinger.

5268404[/snapback]

Liker den nederste, men synes rundingene ser temmelig kjipe ut. Blir litt sånn kræsj med tanke på hvordan resten av logoen er. Foreslår at du bytter ut rundingene med en asterisk eller noen litt 'renere' rundinger uten gradient. Skriften i den røde boksen under bør kanskje også byttes ut? Synes ikke helt at den passer inn.

Lenke til kommentar

Vel, jeg velger å se på denne som revolusjonsorientert snarere enn kommunistisk. Skal denne siden kunne hevde seg blant utallige lignende nettsteder tror jeg det er viktig at den skiller seg litt ut, og kommer med et klart budskap snarere enn de slappe og stygge clipartsymbolene (med påfølgende typografi) jeg til nå har sett.

Kultur har i alle år i likhet med kunst handlet om å vekke oppsikt og provosere, og logoen tror jeg heller vil vitne om en side som bryter seg ut av mengden snarere enn å formidle et kommunistisk syn. Og om det så gjorde, er ikke det helt greit da? At man bygger en merkevare hvor man klart gir uttrykk for at man behandler gjestene sine likt er ikke så verst synes jeg.

Lenke til kommentar

Piece by piece, Gjermis:

- Viktig at den skiller seg ut ved å bruke et slikt symbol, som symboliserer revolusjon? Og hva er det som er så spesielt med symbolet? Man ser det jo brukt mange steder, f.eks bruker vel Metallica noe lignende på St. Anger.

- ClipArt? Side som bryter seg ut av mengden? Som sagt over, den er ikke så unik som du skal ha det til.

- At man behandler gjestene sine likt er vel egentlig selvsagt?

Ikke ment som noe personlig, men så bare ikke helt greia, verken med logoen eller de påfølgende argumentene.

Lenke til kommentar

I sammenhenger som dette snakkes det om å skille seg ut fra konkurrentene, ikke et par års gammelt CD-cover av et band på vei nedover. Det som er vesentlig er hvorvidt det er nytt i forhold til sin kontekst, og det er nettopp dette som gjør at man kan være nyskapende ved hjelp av temaer. Å bruke russisk propagandaestetikk er nettopp å ta utgangspunkt i noe som er gjort før, men å modernisere det på sin særegne måte.

"Å behandlet gjestene likt er vel selvsagt?"

For det første var det kun et vilkårlig eksempel på måter å markedsføre seg selv på, det finnes sikkert tusen andre knyttet til denne logoen, og for det andre er det langt ifra selvsagt. Dere maser jo på dette forumet om at man diskriminerer vanskeligstilte ved dårlig utformede nettsider, så hvordan kan dere mene at folk på nettet blir behandlet likt?

Lenke til kommentar

Godt mulig du har god greie på dette, men jeg syns likevel det blir for mye av det gode. Mulig det bare er meg. Dessuten sier ikke logoen så mye om at det er snakk om en side om kultur.

Det med at gjestene ikke nødvendigvis blir behandlet likt er et poeng, men intensjonene er i alle fall som oftest tilstede, og HW-nettverket er vel for tida ganske up-to-date med sine løsninger, så dette tror jeg ikke blir noe problem. Likevel ser jeg ikke sammenhengen til logoen, og hvordan logoen kan forbedre dette forholdet. Du sier den skal signalisere at brukere blir behandlet likt - da er min påstand at du tenker for høyt om den vanlige surferen.

Lenke til kommentar
går fristen ut i morgen eller kan eg fortsatt sende inn i morgen? kan ikkje dere moderatorer/admin sette fristen til midnatt i morgen, altså natt til Lørdag, har beklageligvis ikkje hatt nokk av tid denne uken, men skal på LAN i morgen, så lurer på å lage en del logoer.

5270285[/snapback]

Som sagt går fristen ut på fredag, altså man har _hele_ fredag (i morgen) til å sende in forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...