Gå til innhold

Logokonkurranse for Kulturo [Vinner kåret]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dunestar:

Første tanken var at den lignet på logoen til et eller annet kjøpesenter (tror dere har det i Sandnes også). Ikke det at jeg anklager deg for plagiat eller noe, men det bør gjerne ikke være det første man tenker på :wee:

Når logoen står for seg selv synes jeg skrifttypen ser litt rar ut, men på greien til høyre passer den av en eller annen grunn mye bedre.

Jeg har også vanskeligheter med å se at o-en hører til resten av navnet. Utrolig lett å lese kun 'kultur' der, og tenke at o-en kun er en del av logobildet, eller hva vi nå skal kalle det. Mulig det er meningen, ikke vet jeg.

Men så absolutt, det er nok potensiale her :)

Lenke til kommentar
Og det er nok Amfi-senterkjeden dere sikter til.

http://www.amfi.no/logo-amfilogo.gif

Etter min mening ligner ikke logoen farlig mye.. Ikke akkurat plagiat, vil jeg si, mer inspirasjon? :)

5234441[/snapback]

Var den jeg tenkte på ja. Presiserte at jeg ikke mente det var plagiat, men det er neppe en positiv ting at man kan få slike assosiasjoner. Nå når jeg ser AMFI-logoen, ser jeg jo at det ikke er noen spesielle likheter (begge er basert på formen til et amfi som jo er et senter for kultur), men allikevel. Nå er det vel uansett ikke opp til meg, men jeg lufter bare mine tanker :)

Lenke til kommentar
Ikke ta dette forslaget seriøst. En liten kveldssyssel ...

Neppe gjennomtenkt eller planlagt.

5234121[/snapback]

Støtter opp om at med bakgrunnsbildet var det veldig kult.

Nå skal jo logoen i hovedsak brukes på nettsiden, det mest aktuelle uten det er visitkort ol. så at den ikke ser helt über ut i svart/hvit er greit nok, så lenge den fungerer i svart/hvit.

Lenke til kommentar
hmm.... den er mindre, k'en er synligere og teksten er større.

kulturo2t4bx.jpg

5234375[/snapback]

Logoen er pen, men det blir for stort i forhold til teksten fremdeles.

Husk at vi skal kunne komprimere den ned på et lite visitkort ol. og det skal fremdeles være lesbart / mulig å forstå hva det handler om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...