Kim64 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har en laptop (fujitsu siemens, 256mb ram, 40gb hdd, pentium4, win home) Det som skjer er: etterhvert når datan har stått på en stund (varierer fra 10 min til flere timer) før den skrur seg av, så øker vifte hastigheten merkbart mye! Når dette skjedde var datan full omtrent, men instalerte xp på nytt, og den ble litt bedre. Har xp pro liggende, burde jeg instalere det? Hva kan være galt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Er det med eller uten strømadapter det skjer? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Bærbare pc'er blir varme. Mange av de blir VELDIG varme. Klarer ikke viften på fullt å kjøle ned systemet nok, så slår det seg av. Kan høres ut som det er det som skjer. Prøv å sett den på 4 "Ben" som holder den 3-5 cm over bordet, og se om du har samme problem da. En kamerat løste et lignende problem på en slik måte, han brukte 4 9volts batteri som ben Mvh Beej80 Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 det skjer med og uten koblet til. skal prøve det med fire ben. men er det ikke noe annen måte og fikse det på? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Hmm, høres også ut som overopphetnings problem, prøv å sett den på i et kjølig rom (IKKE PÅ EN SENG), men på en hard, fast plate og start maskinen, og start noe ressurskrevende, og se hva som skjer! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) men er det ikke noe annen måte og fikse det på? 5230971[/snapback] Uhm, jo det er vel det. Men dette var da mer for å om det hadde noen effekt eller ikke. Andre måter å fikse det på DERSOM det er overoppheting er nok å få maskinen "renset" for støv og skitt som kan hindre luftstrømmen som skal kjøle ned laptop'en. Mvh, Beej80 Endret 30. november 2005 av Beej80 Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 kjølig rom: 13 grader er det nok? ligger mellom 13-16 grader på rommet her... skal prøve i kveld og bruke photoshop høre på musikk og ha internett og masse dritt oppe samtidig og se hva som skjer.. det som er så rart er at noen ganger kan jeg sitte med photoshop i flere timer uten at den skrur seg av, andre ganger holder det med at windos media player står og spiller i 10 min så skrur den seg av er sjelden over 18 grader her inne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå