Gå til innhold

Subwoofer til musikk (fra pc). Anbefalinger?

Feh

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg en (aktiv) subwoofer som skal kobles direkte til pcen (lydkortet m.a.o.). Har sett på en del selvbyggersett fra Eltek, men jeg har absolutt 0 interesse av å bygge en sub selv, så jeg ser etter en ferdigbygd sub.

Budsjettet er på rundt 3000 kr, men kan godt sprekkes med en 5-600 kr.

Kravene mine er bare prisen, og at den kan levere en kraftig og rask bass. Musikken som spilles er House og det som hardere er (fra 100 BPM til 180 BPM).

Ville f.eks noe som dette fungere for meg?:

Cerwin-Vega CLSC-12S

Resten av anlegget er 2*eltek selvbygger gulvhøyttalere (på 150W), drevet av en Tandberg effektforsterker (300W) + Tandberg forforsterker (dunno modellnavn).

Jeg er fullstendig klar over at "man ikke får noe bra" til den prisen, men jeg har ingen planer om å bruke mange av mine dyrebare høvdinger. Jeg gidder heller ikke spare, fordi jeg ikke synes det er verdt å bruke flere mangfoldige tusenlapper på lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er fullstendig klar over at "man ikke får noe bra" til den prisen, men jeg har ingen planer om å bruke mange av mine dyrebare høvdinger. Jeg gidder heller ikke spare, fordi jeg ikke synes det er verdt å bruke flere mangfoldige tusenlapper på lyd.

5227440[/snapback]

Kjøå en brukt sub,så får du mye bedre kvalitet. Se om ikke du finner deg en brukt SVS.

Lenke til kommentar
Har mest lyst til å kjøpe en ny. Har hatt utelukkende dårlige erfaringer ved kjøp av brukt hi-fi...

5230227[/snapback]

Jeg har utelukkende gode erfaringer med å kjøpe brukt hifi. Tar du visse forhåndsregler , og IKKE betaler på forhånd går det som regel greit. Veldig mye å spare på å kjøpe brukt når lommeboka er slank.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Har leita en del nå, men jeg klarer bare ikke å finne noen steder hvor det selges brukte svs suber?

Jeg har sett at en del her på forumet lovpriser svs subbene, men hva gjør de så mye bedre enn andre i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...