Even. Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Fravær viser mye.Har du mye fravær er jo dette en klar indikasjon på at du har en utrolig dårlig holdning. Å ikke gidde å møte opp i det heletatt er langt værre enn at du ikke kan det du skal drive med. Når en bedrift i dag skal ansette folk, er karakterer nesten ikke vesentlig. Generelt inntrykk av personen teller langt mer. Å ha gode referanser, og lite fravær gir det et digert pluss i boka. 5229854[/snapback] Vel, jeg har til halsen opp av fravær og jeg har bare fått femmere og seksere. Dårlig holdning noen? 5234259[/snapback] Vel, hvis noen skal ansette deg, hjelper det lite at du er flink når du ikke møter opp til jobb. Endret 30. november 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Fravær viser mye.Har du mye fravær er jo dette en klar indikasjon på at du har en utrolig dårlig holdning. Å ikke gidde å møte opp i det heletatt er langt værre enn at du ikke kan det du skal drive med. Når en bedrift i dag skal ansette folk, er karakterer nesten ikke vesentlig. Generelt inntrykk av personen teller langt mer. Å ha gode referanser, og lite fravær gir det et digert pluss i boka. 5229854[/snapback] Vel, jeg har til halsen opp av fravær og jeg har bare fått femmere og seksere. Dårlig holdning noen? 5234259[/snapback] Vel, hvis noen skal ansette deg, hjelper det lite at du er flink når du ikke møter opp til jobb. 5234272[/snapback] Bare å forklare hvorfor man har fravær det. Skipper gjerne en dag for å få konsentrert meg på et fag effektivt framfor 45x2 med bråk. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Fravær viser mye.Har du mye fravær er jo dette en klar indikasjon på at du har en utrolig dårlig holdning. Å ikke gidde å møte opp i det heletatt er langt værre enn at du ikke kan det du skal drive med. Når en bedrift i dag skal ansette folk, er karakterer nesten ikke vesentlig. Generelt inntrykk av personen teller langt mer. Å ha gode referanser, og lite fravær gir det et digert pluss i boka. 5229854[/snapback] Vel, jeg har til halsen opp av fravær og jeg har bare fått femmere og seksere. Dårlig holdning noen? 5234259[/snapback] Vel, hvis noen skal ansette deg, hjelper det lite at du er flink når du ikke møter opp til jobb. 5234272[/snapback] Bare å forklare hvorfor man har fravær det. Skipper gjerne en dag for å få konsentrert meg på et fag effektivt framfor 45x2 med bråk. 5234567[/snapback] Joda, sier ikke at du ligger hjemme og sløver'n, men blir vel vanskelig å bevise motsatt når du kommer på intervju, når du ikke har noen form for skriftlig bevis. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har fått beskjed om at jeg kan få strøket opp til femten dager fra mitt fravær, fordi jeg har hatt problemer med ryggen over lang tid, og har måttet gå til behandling for dette. Hvis jeg skal komme med en legeattest på det i et jobbintervju, er jeg utelukket fra jobben umiddelbart, selv om problmene da vil være vekke (forhåpentligvis) og jeg vil (forhåpentligvis) ha klart å trene meg opp til den formen jeg var i tidligere (som er over normalen). Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 vel firmaet jeg jobber for ser fravær som noe av det første... karakterer kommer etter 5228157[/snapback] Skolen vår, John Bauergymnaset i Oslo sier: "Fravær er fravær. Er du borte fra timen, har du fravær uansett. Men hvis du har med legemelding om at du er syk, får du gyldig fravær". Det fikk jeg høre av lærern Men det er jo forskjellig fra skole til skole. Men som det allerede er blitt sagt, fravær teller i veldig mange tilfeller mer enn karakterene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Så vidt jeg forstår er personer som styrer ansettelser vanlige mennesker. Hvis du anser deg som et vanlig menneske bør du derfor ha noen lunde samme tankegang: Ville du ansatt en person med like mye fravær som deg? Hvis jeg skulle ansatt noen ville jeg ha kastet søknaden i søppelet dersom fraværet på et år var over 10 dager, med mindre det var nevnt noen årsaker til dette. Jeg hadde for øvrig ikke prioritert en med 0 dager fravær foran en med 3 dager. BTW: Fravær ville jeg sjekket før karakterer. Endret 1. desember 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
knutby Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er det nå eg skal si at på siste året hadde jeg 0 fravær:D på vgs.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Når jeg søkte og fikk meg jobb var det eneste de så på var "orden og oppførsels"-karakteren fra VGS. De brydde seg verken om karakterer eller fravær. Og jeg hadde bare ok karakterer og mye fravær fra VGS. Kan legge til at det var en toppjobb jeg fikk! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Er det nå eg skal si at på siste året hadde jeg 0 fravær:D på vgs.. 5235151[/snapback] Er det nå jeg skal si at jeg fikk 0 dager fravær, fordi den surrete (matte!)læreren ikke klarte legge sammen 2+2 i (vår+høst)? :!: Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 jeg har mine ting å være rutinert i, selvom jeg har 4 dager og 14timer hittil.. Så du vil ansette en med mindre fravær enn meg? som kanskje er dummere.. Har ett par sånne i klassen som er på vær time, vær dag. Men er du rutinerte/kloke/smarte/pene? NEI:P Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Så kommer disse guttene/jentene som er ørti ganger mer produktiv enn andre. Da kan de likegodt være borte 10dager i året, om de alikevel får produsert evt, gjort mer enn de som konstant er der. Uansett, fravær på vgs, du skal på universitet og høgskole. Du går der, får gooode karrakterer, og søker jobb. Du leverer karrakterer fra universitet, og får jobben. Lenge leve livet. Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg orka ikke og møte opp på skolen fordi jeg følte at de ikke hadde noe og lære meg. IKT var så inni helvette lett. Den eneste gangen jeg åpna bøkene i studierettningsfagene var når jeg skulle finne spørsmålene som sto i boka. Leste aldri til en prøve, og fikk alltid 4-5 i karakter. 5229979[/snapback] Kunne ikke la være å reagere på dette, må bare få stille deg et spørsmål her. Hvis du synes at det er så kjedelig å være på skolen pga at du ikke lærer noe, hva er egentlig da problemet? er det ikke heller verdt det, å sitte på skolen og kjede deg, få gode (nok) karakterer, ha lite fravær, og få deg en jobb i fremtiden? Som mange i denne tråden har blitt enige om, teller fraværet en del... Og en ting til; hvorfor ikke lese litt til prøver og heller få femmere og seksere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå