morfin Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Skal i mititæret jeg og. Har satsa mest på jogging for å få opp kondisen. Har bare holdt på i en måned, mer merker stor forskjell. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Tren på å ta hang-ups. Tren med overtak, ikke undertak. Med mindre du da kommer i hæren hvor pinglene kan velge mellom overtak og undertak (i motsetning til sjøforsvaret). Kravet er å klare fire. Da skal du henge strak, løfte haken over, med rette ben, ned igjen og så opp osv. Veldig mange som ikke klarer 4 godkjente. Og tren kondisjonen din. 37,5 kgx10 i benk klarer de fleste. Endret 22. desember 2005 av Dotten Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Kravet i hæren er da overtak på hang-ups, det var det i hvertfall når jeg var inne(Garnisonen i Sør-Varanger 2003-2004). Mene, uansett tester har da lite og si uansett, går mer på hvordan du utfører tjenesten. EDIT: Forresten, skal ikke si noe om hvem som er pingler av sjø, luft og ekte mannfolk(Hæren). Endret 22. desember 2005 av kpolberg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) får nesten ta en liten oppdatering, har nå blitt ganske syk, og orker ikke trene, er ca en uke siden sist nå de har forresten lagt ut en film, der de gjennomgår opptaket, den finnes her: http://www.mil.no/multimedia/archive/00042...299a_42559a.wmv Endret 22. desember 2005 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Kravet i hæren er da overtak på hang-ups, det var det i hvertfall når jeg var inne(Garnisonen i Sør-Varanger 2003-2004). Mene, uansett tester har da lite og si uansett, går mer på hvordan du utfører tjenesten. 5324917[/snapback] man kommer vel ikke inn i det hele tatt hvis man ikke klarer denne testen... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Noen osm har noen tips til å trene hangups hvis man ikke har en høy bjelke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du finner alltid noe å henge i. Hang ups er en øvelse man har syk fremgang i når man først begynner å trene det. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Er det en muskelgruppe man kan trene for at hangups skal ble enklere kanskje? Hjelper det og løfte amnualer\pushups? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) man kommer vel ikke inn i det hele tatt hvis man ikke klarer denne testen... 5325781[/snapback] Nå husker jeg ikke om du skulle til opptak på befalsskolen eller hva det nå var, men en kamerat av meg var inne for å bli flyger(er inne nå under utdanning), han klarte ikke de 4 obligatoriske hangupsene, men er alikevel tatt opp. Så fordi om du stryker på testene så er du absolutt ikke ekskludert. EDIT: Når jeg ser gjennom den lista for kravene er det ett eller annet som ikke rimer, når jeg var inne var GIF kravet 30 situps. Jeg er ganske sikker på at det er GIF kravet dem inretter seg etter. GIF = Godkjent Infanterist = En serie øvelser en soldat skal klare(Jeg hadde strøket med i kjemisk krigføring ) Endret 23. desember 2005 av kpolberg Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kravet i hæren er da overtak på hang-ups, det var det i hvertfall når jeg var inne(Garnisonen i Sør-Varanger 2003-2004). Mene, uansett tester har da lite og si uansett, går mer på hvordan du utfører tjenesten. 5324917[/snapback] man kommer vel ikke inn i det hele tatt hvis man ikke klarer denne testen... 5325781[/snapback] Joda, det finnes "alternative" løsninger. Vil anta at knapt halvparten av de ansatte i forsvaret klarer 4 hang ups... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Noen som tar 2.20 på 200 svømming? 5227932[/snapback] [bRAG]Lol, faren min tar svømmer lett 200 på under 2.20 Han har tilogmed noen masterrekorder og europarekorder for menn mellom 40- og 44 Så det så![/bRAG] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Med mindre du da kommer i hæren hvor pinglene kan velge mellom overtak og undertak (i motsetning til sjøforsvaret). You ignorant fool! Tipper du har snakket med en person som fikk lov å ta undertak, da er det jo også heelt normalt å generalisere for hele hæren. Min bror og flere andre jeg kjenner var i rekrutten i sjøforsvaret og det var ingenting i forhold til der jeg var (hæren). men nok om den saken.. Lenke til kommentar
icer Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Og annen vær dag armhevninger til eg stuper. Da så mange på en gang jeg klarer ingen repetisjoner. Poenget er ikke å se bra ut, bare få opp styrken. 5307353[/snapback] Vil tørre å påstå at du klarer mer når du tar mindre reps og flere sett enn når du tar 1 sett-dagen til failure Er det en muskelgruppe man kan trene for at hangups skal ble enklere kanskje? Hjelper det og løfte amnualer\pushups? 5326715[/snapback] Kan ikke bruke manualer til noe du ska dra deg selv opp med... Eneste måten er om du henger deg selv opp-ned for så å bruke manualene Bruk en trapp eller noe? Det som er viktig når du tar hang-ups er at beina skal vere rett ned, og du skal ikke svaie, svaier du må du vente til du står still før du kan ta neste løft... Det som ble opplyst av trådstarter er vel minstekravet, men du får vel karakter, syns jeg fikk noe med en kar som kom fra opplysningskontoret til forsvaret der var det karakterer på hvor mange repitisjoner du tok hang-ups, push ups osv. Hadde en meget god snittkaratker da jeg sjekket sist, var vel 1år siden eller noe sånt, har vel kanskje gått litt ned siden, men skal nok stå med glans... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Med mindre du da kommer i hæren hvor pinglene kan velge mellom overtak og undertak (i motsetning til sjøforsvaret). You ignorant fool! Tipper du har snakket med en person som fikk lov å ta undertak, da er det jo også heelt normalt å generalisere for hele hæren. Min bror og flere andre jeg kjenner var i rekrutten i sjøforsvaret og det var ingenting i forhold til der jeg var (hæren). men nok om den saken.. 5328671[/snapback] He he, selvfølgelig generaliserer jeg, er jo ansatt i Sjøforsvaret Men ja, opplysningen om valgfritt undertak/overtak har jeg fra fire tidligere hær folk som gikk over til Sjøforsvaret og brukte tiden sin på å (i tillegg til å klage over å måtte ta med overtak) å klage over at ting var for seriøst i Sjøforsvaret. Men de er nå utrolig dyktige folk, det skal de ha Men det forstår jeg jo når vi ser hva hærfolkene driver på med til daglig. Altså sprenge tv'er i fylla, la våpenlagerene sine bli ranet, skyte bikkjer på høyst irregelmessig måte, skape et enormt underskudd (som Sjøforsvaret og Luftforsfaret måtte dekke opp)... Ja Hæren gir oss enten en god latter, eller så må man bare riste oppgitt på hodet For å gå mer on topic: De fysiske kravene er ikke absolutt. Klarer man ikke 3000 meteren kan man prøve alternativer, som f.eks. roing. Men er ikke slik at man blir hevet ut om man ikke makter kravene på rekrutten. Dessverre.... Endret 24. desember 2005 av Dotten Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Er det en muskelgruppe man kan trene for at hangups skal ble enklere kanskje? Hjelper det og løfte amnualer\pushups? 5326715[/snapback] Hangups eller chins som det også kalles trener øvre del av ryggen samt biceps. Øvelser som roing, hantelroing, rygghev + forskjellige former for curls burde gjøre oppgaven lettere. Og husk, det er din egen kroppsvekt som skal løftes her. Desto mindre du veier desto lettere blir øvelsen. En mann på 85kg må være uhorvelig mye sterkere enn en mann på 65kg. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Ok, jeg veier over 90.. (200cm) Rygghev.. hva er det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Rygghev.. hva er det? 5331720[/snapback] Ligge på magen med brystet og ansiktet nedi bakken. Deretter skal du løfte armene så høyt du klarer i forskjellige retninger (rett ut til siden, rett fremover osv.) og gjerne holde dem der en liten stund. 30-40 repetisjoner ganger mange sett skal gjøre susen. For å trene hele ryggen kan du også løfte én gang bare armene, én gang bare beina, og én gang begge deler (de tre går som én repetisjon). Ellers kan du også spe på med å løfte hele overkroppen sammen med armene hvis du vil ha mer variasjon og utfordring. OBS! Ryggøvelser kan være ubehagelig i begynnelsen om man er velutstyrt mellom bena og ikke tar hensyn til det. God Jul! Endret 24. desember 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) får forresten cola-tillegg ja 5227432[/snapback] Fordi du blir UB-korporal. (regner med det er UB-kurs du skal på) Sersjant blir du ikke før etter ett år, den dagen du dimmer. Sersjanter er fast ansatte i forsvaret og får lønn deretter. Altså en akseptabel lønn å leve av Det vil si at du skal drikke mye cola for å kalle sersjantlønn colatillegg EDIT: Lønna til en vanlig menig er ca 120 kroner dagen. Lønna til UB-korporaler og vanlige korporaler er ca 136 kroner dagen. Endret 27. desember 2005 av svamp Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hva er kravene for Garden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå