lars91 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei! For noen uker siden var klassen på tur på Hardangervidda. Jeg hadde med meg kameraet og tok noen bilder. Jeg synes dette bildet ble litt bra og legger det ut her på forumet. Bildet er tatt med Sony w1 tror det er 25 sec med 2.5 blender Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ett helt greit bilde. Positivt: -Spennende skyer -Fin gjenskinnsstripe fra solen/månen? -Ganske bra stemning i bildet -Fine og stemningsfulle farger Negativt: -Horisonten burde ikke være midtstilt (skal du slavisk følge det gyldne snitt skal den være på en av de horisontale inndelingsstrekene, noe du selvfølgelig ikke må. Men dette bildet hadde vært bedre ved hvis du hadde gjort det tror jeg). -Dybdeskarpheten er ikke bra, men det er pga. at du har brukt såpass stor blenderåpning - jeg hadde iallefall blendet ned til 6,3 eller enda mindre -Er usikker på om taket på båtnaustet (eller hva det nå enn er?) passer inn i bildet slik det er nå. Enten burde du ha vist mer av det som ett element i bildet eller utelatt det helt. Det er til dels forstyrrende slik det er nå. Alt i alt ett bilde som er fint, men ikke så spennende. Hadde noe av det tekniske sittet bedre kunne det ha vært enda finere. Det er min ærlige mening om dette bildet. Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Ok skjønner hva du mener... en fin tilbakemelding . Bildet sto originalt helt på skrått når jeg hadde tatt det (tok bilde fra en krakk ved en hytte som var ganske så skeiv). Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Bildet er fint , men ikke så veldig mye mer en det. Huset burde enten vært tydligere, eller fjernet helt (gått litt mer til venstre)... ...men det er jo vanskelig å vurdere slike ting kun utifra bildevisningen på kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå