ct Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har brukt Zonelabs sin gratis brannmur i noen år no og er veldig fornøyd med den. Men er jeg like godt beskyttet med brannmuren i SP2? Er ikke interessert i å høre om andre gratis brannmurer. Vil bare høre om jeg kan avinstallere Zonealarm, og bare bruke den som er innebygd i SP2? Takker på forhånd for svar og synspunkter! Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) bruker bare SP2 sin jeg + antivirus fra symatic (Det følger ikke med antivirus i sp2 , den må du skaffe selv) .. har ikke hatt problemer med det Endret 29. november 2005 av xox Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hvis du sitter bak en router så er SP2 Firewall bra nok..men ville anbefalt Zonealarm firewall uansett. Lenke til kommentar
ct Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Bruker en trådløs Linksys router. Har det noe å si? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Brannmuren i windows er ikke god nok. Hardware-brannmurer stopper bare forhåndsbestemte porter. Du må ha en annen brannmur, som for eksempel ZoneAlarm. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Brannmuren i windows er ikke god nok. Hardware-brannmurer stopper bare forhåndsbestemte porter. Du må ha en annen brannmur, som for eksempel ZoneAlarm. 5231065[/snapback] Hvorfor er ikke disse gode nok? HW-brannmurer stopper stort sett det meste på inngående så hva mer trenger du med mindre man ønsker og dyrke sin paranoia? De fleste slike fancy brannmurer maser seg i hjel om ting som er totalt ufarlig, de skremmer jo vannet av ukyndige. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Brannmuren i windows er ikke god nok. Hardware-brannmurer stopper bare forhåndsbestemte porter. Du må ha en annen brannmur, som for eksempel ZoneAlarm. 5231065[/snapback] Hvorfor er ikke disse gode nok? HW-brannmurer stopper stort sett det meste på inngående så hva mer trenger du med mindre man ønsker og dyrke sin paranoia? De fleste slike fancy brannmurer maser seg i hjel om ting som er totalt ufarlig, de skremmer jo vannet av ukyndige. 5232422[/snapback] HW-brannmurer stopper ting på bestemte porter (kan stilles inn). Brannmuren i windows slipper forbi veldig mye. Det er grunnen til at jeg mener det er uforsvarlig å bruke bare windows-brannmur og hw-brannmur. ZoneAlarm maser veldig mye, siden den glemmer innstillingene. Men det er en god brannmur som stopper mye som slipper forbi brannmuren i windows. Personlig foretrekker jeg Sygate Personal Firewall, men den blir desverre ikke videreutviklet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 HW-brannmurer stopper ting på bestemte porter (kan stilles inn). Brannmuren i windows slipper forbi veldig mye. Det er grunnen til at jeg mener det er uforsvarlig å bruke bare windows-brannmur og hw-brannmur. ZoneAlarm maser veldig mye, siden den glemmer innstillingene. Men det er en god brannmur som stopper mye som slipper forbi brannmuren i windows. Personlig foretrekker jeg Sygate Personal Firewall, men den blir desverre ikke videreutviklet. 5238271[/snapback] Tja, HW-brannmurer sperrer alt inngående og det er jo derfra trusslene kommer, hva slipper forbi WinXP-brannmuren da? Den sperrer vel alt inngående den også. Eller er det utgående trafikk du mener må sikres og sjekkes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå