Gå til innhold

Windows SP2 brannmur eller Zonealarm?

Anbefalte innlegg

Har brukt Zonelabs sin gratis brannmur i noen år no og er veldig fornøyd med den. Men er jeg like godt beskyttet med brannmuren i SP2?

Er ikke interessert i å høre om andre gratis brannmurer.

Vil bare høre om jeg kan avinstallere Zonealarm, og bare bruke den som er innebygd i SP2?

Takker på forhånd for svar og synspunkter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brannmuren i windows er ikke god nok. Hardware-brannmurer stopper bare forhåndsbestemte porter. Du må ha en annen brannmur, som for eksempel ZoneAlarm.

5231065[/snapback]

Hvorfor er ikke disse gode nok?

HW-brannmurer stopper stort sett det meste på inngående så hva mer trenger du med mindre man ønsker og dyrke sin paranoia?

De fleste slike fancy brannmurer maser seg i hjel om ting som er totalt ufarlig, de skremmer jo vannet av ukyndige.

Lenke til kommentar
Brannmuren i windows er ikke god nok. Hardware-brannmurer stopper bare forhåndsbestemte porter. Du må ha en annen brannmur, som for eksempel ZoneAlarm.

5231065[/snapback]

Hvorfor er ikke disse gode nok?

HW-brannmurer stopper stort sett det meste på inngående så hva mer trenger du med mindre man ønsker og dyrke sin paranoia?

De fleste slike fancy brannmurer maser seg i hjel om ting som er totalt ufarlig, de skremmer jo vannet av ukyndige.

5232422[/snapback]

HW-brannmurer stopper ting på bestemte porter (kan stilles inn). Brannmuren i windows slipper forbi veldig mye. Det er grunnen til at jeg mener det er uforsvarlig å bruke bare windows-brannmur og hw-brannmur. ZoneAlarm maser veldig mye, siden den glemmer innstillingene. Men det er en god brannmur som stopper mye som slipper forbi brannmuren i windows. Personlig foretrekker jeg Sygate Personal Firewall, men den blir desverre ikke videreutviklet.
Lenke til kommentar
HW-brannmurer stopper ting på bestemte porter (kan stilles inn). Brannmuren i windows slipper forbi veldig mye. Det er grunnen til at jeg mener det er uforsvarlig å bruke bare windows-brannmur og hw-brannmur. ZoneAlarm maser veldig mye, siden den glemmer innstillingene. Men det er en god brannmur som stopper mye som slipper forbi brannmuren i windows. Personlig foretrekker jeg Sygate Personal Firewall, men den blir desverre ikke videreutviklet.

5238271[/snapback]

Tja, HW-brannmurer sperrer alt inngående og det er jo derfra trusslene kommer, hva slipper forbi WinXP-brannmuren da?

Den sperrer vel alt inngående den også.

Eller er det utgående trafikk du mener må sikres og sjekkes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...