Gå til innhold

Spill maskin:-max 6500

Anbefalte innlegg

Hei.

har tenkt å kjøpe meg ny AMD basert pc. PC'en skal for det meste brukes til spill. Jeg har tenkt å overklokke. Etter mye leting på forumet og har jeg kommet fram til dette opsettet:

Skjermkort

-Connect3D Radeon X800GTO 256Mb DDR3 TV-out DVI VIVO RETAIL PCI Express

Kabinett

- Black Thunder Miditower Black 350W ATX

CPU

-AMD Opteron 146 64bit "Venus" 2.0GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939

Hovedkort

-Abit AX8 VIA K8T890 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX

Harddisk:

-Maxtor DiamondMax 10 6L200M0 200Gb 7200rpm 8Mb NCQ S-ATA

RAM/Minne

-GeIL Ultra X 512Mb DDR PC3200 400MHz CL2 5-2-2 with Heatsink+ temp sensor (GLX5123200UP) X2

Prossesorkjøling

Arctic Cooling Freezer 64 PRO Heat Pipe Socket 754/939/940 (max 5000+/FX-59)

Er usikker på RAM'en,hovedkortet og CPU kjøleren :hmm: . Må jeg ha kabinett vifte? i så fall er det noen dere kan anbefale?

er det noe jeg eventuelt kan skjære ned på? da tenker jeg spessielt på RAM'en.

På forhånd takk :w00t:

EDIT: skrivefeil

Endret av mattjin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt kritisk til at en 350W strømforsyning ikke vil være nok. Er det en kvalitetsstrømforsyning (noe som er tvilsomt da den kabinett/strømforsyning pakka var vel billig) så vil 350W være nok.

Men jo, gå for den Hiper strømforsyningen, har den selv og har ikke noe negativt å si om den.

Lenke til kommentar
Tror du de får inn 146 opteronen igjen? Trodde de hadde sluttet å lage den?

5234351[/snapback]

laget dette opsettet før jeg fikk greie på det.... :hrm:

har bestemt meg for å vente til noen eventuelt får den inn på lager :hmm: eller jeg må kjøpe en 3200 venice

Lenke til kommentar

jeg sitter på et artic cooling silentium med en 350 W seasonic psu og den kan jeg ikke gjøre noe annet enn og anbefale :yes: den er med på alt jeg finner på av overklokking koster 733,- hos databutikken...

de sitter også på Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W til 983,-

ang hK vil MSI K8N NEO4-FI nForce4 være tingen for deg, mitt gjør ihvertfal HTT på 320 dvs at du kan klokke til 3,2 med den cpu du har valgt. og det burde vel holde :whistle:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
jeg sitter på et artic cooling silentium med en 350 W seasonic psu og den kan jeg ikke gjøre noe annet enn og anbefale :yes:  den er med på alt jeg finner på av overklokking koster 733,- hos databutikken... 

de sitter også på  Antec SONATA II Piano Black SmartPower 2.0 450W til  983,-

ang hK vil MSI K8N NEO4-FI nForce4 være tingen for deg, mitt gjør ihvertfal HTT på 320 dvs at du kan klokke til 3,2 med den cpu du har valgt. og det burde vel holde :whistle:

5235624[/snapback]

Da tror jeg at jeg heller går for MSI kortet ettersom jeg har vært veldig usiker på valg av hovedkort.(abit skal vist være best til spil.. stemmer det?)

er fortsatt usikker på kabinett/PSU, vil jo ikke ha et ustabilt system :nei: ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...