eLjay Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Hei og hopp! Jeg tenker for tiden på å investere i en Acer TM 8104, lurte derfor på om det var noen der ute som er eier av en slik eller prøvd en for den saks skyld og har noen erfaringer rundt det de har lyst å dele? på forhånd takk Endret 29. november 2005 av eLjay Lenke til kommentar
qrow Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/a..._8101wlmi/14625 Hardware.no sin test av samme modell.. Bare litt dårligere specs Lenke til kommentar
sgpeipei Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Hei, jeg deler gjerne mine erfaringer som jeg har gjort med denne maskinen siden juni. Nå er dette riktignok den første laptopen jeg har eid, så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag sånn sett, men jeg vil påstå jeg har litt peiling. Jeg vil si dette er en meget bra maskin. Jeg synes den er rask, stille og har meget bra skjerm, behagelig tastatur (krevde litt overgang fra desktop-tastatur), den blir ikke overdrevent varm synes jeg, selv om noen ikke liker at den blir som varmest der harddisken sitter under høyre side av pekeprettet. Jeg har noen negative punkter som jeg egentlig synes drar ned en del... En er lydtilkoblingen i front, jeg har den som regel koblet til stereoannlegget mitt og da er faktisk den ledningen i veien en del, man blir redd for å komme borti så man kan ødelegge noe. En annen er at det er et problem med enten strøminntaket eller batteritilkoblingen for det hender noen ganger at jeg ikke kan bevege på maskinen uten at strømmen brytes og alt går i svart. Da vil den ikke starte igjen uten at du tar ut batteriet og venter noen sekunder før du setter det inn igjen. Når jeg har vært ute og reist må jeg gjøre dette hver gang jeg skal bruke den. Forferdelig irriterende. Har tenkt å kontakte Acer om dette. Har hørt at det er flere som plages med dette. Er det noen som har fått en forklaring? Etter ca. 4 måneder måtte inverteren skiftes ("strømforskyningen" til lyset i skjermen), det gjorde de på Acers serviceverksted i Asker på 20 minutter. Da jeg var der spurte jeg også om strømproblemet nevnt over, men da ville de ikke gjøre noe siden jeg ikke hadde bedt om det da jeg feilinnmeldte inverteren... Lyden er ikke verdens kraftigste selv om den er klar og ren, men siden jeg nesten bare har den koblet til lydanlegget mitt eller bruker hodetelefoner så er det greit for meg. Bortsett fra det jeg har nevnt synes jeg det er en topp maskin. Jeg bruker den mye til videoredigering og der kostes det skikkelig unna synes jeg, selv om jeg nok skulle ha doblet minnet. I 3DMark-03 fikk den 5600 poeng i standardtesten mens en masse andre programmer kjørte. Oh, glemte dette: Hvis du vil bruke den til å se mye på DVD så vær oppmerksom på at den leveres med en DVD-brenner fra Matshita som ikke kan gjøres sonefri, (som jeg har klart å få rede på da) men den kan jo byttes ut i f.eks en NEC 6650 Slimline... Alt i alt vil jeg anbefale denne maskinen Mvh Geir Endret 29. november 2005 av sgpeipei Lenke til kommentar
eLjay Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 ingen andre som har erfaringer med denne maskinen? noen som har erfaringer med directbuy.no da? ser det er de som har den versjonen jeg tenker på billigst. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 ingen andre som har erfaringer med denne maskinen? noen som har erfaringer med directbuy.no da? ser det er de som har den versjonen jeg tenker på billigst. 5237192[/snapback] Joda har erfaringer med maskinen, men har ikke vært så fornøyd som jeg skulle håpet. Jeg har hatt problemer med foreløpig to harddisker som har røket og kjører nå en midlertidig harddisk i vente på en Scorpio 100 GB 5400RPM. Den midlertidige disken er en Hitachi 7200 60GB (pålåns). Håper nå at problemene vil forsvinne om litt. Virker ellers som løsningen på pcen er gode og den har svært mye tilkoblinger. RTP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå