Dimm Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Prøver å reparere maskinen til bestemor som jeg bygde til henne for rundt et år siden. som hun selv beskrev det "maskinen bare ble svart og nektet å starte igjen" Når jeg fikk den hit postet den nesten I samme øyeblikk som jeg merket at skjermen finn signal så kuttet den igjen. den kommer bare så langt om maskinen er kald, hvis jeg prøver å starte den rett etter den skrudde seg at så kutter den i løpet at et sekund elller to har nå prøvd følgende -Sett over alt jeg fant og sjekket at det er rett koblet -resatt bios -tatt ut alt at kort og sett at de var ok, pluss prøve å starte uten dem -tatt ut cpu for å sjekke den -koble av alt annet som ikke er nødvendig for at maskinen skal starte -tjuvkoblet psu for å sjekke om den fungerer maskinen består av følgende: AMD Atlhlon 64 3000+ Asus K8N E-Delixe 2x Twinmos pc3200 256mb Sapphire 9600pro Seagate 200gb s-ata disk et eller annet analogmodem (YAY !) maskinen har fungert feilfritt i et år. noen som har en fjærn anelse om hva problemet kan være evt. ting jeg har glemt å sjekke ? Endret 29. november 2005 av Dimm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har du prøvd skjermkort og minne i en annen pc? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 har tenkt på det, men orker ikke skru av min maskin for å feilsøke så seriøst ennå.. noen andre id'er? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) ok! nå har jeg testet at skjermkort og ram virker i min maskin det eneste som er igjen som det kan være feil på er hovedkort og/eller cpu som er litt vanskelig å teste i og med at jeg ikke har et annet socket 754 system tilgjengelig Hadde virkelig satt pris på at noen motbeviste mitt inntrykk av at jeg har sjekket alt! edit: Sender hk og ram i retur til komplett Endret 1. desember 2005 av Dimm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå