Gå til innhold

Driver til gammelt hercules kort

|Farris|

Anbefalte innlegg

Jeg la netopp inn win xp på en noe eldre maskin. alt funker forsåvidt greit, problemet er at jeg ikke finner noen driver til skjermkortet, Hecules Stingray 128/3D. det er jo ganske gammelt kort, har prøvd noen drivere, men disse er jo egentlig ikke beregnet for xp. så jeg lurte på om noen visste hva jeg kan gjøre (utenom å kjøpe nytt skjermkort..). finnes det noen xp drivere for dette kortet eller er det mulig å bruke en annen driver? er ikke så nøye om 3d funksjonene ikke virker, problemet er at alt hakker i windows, til med scrollinga i wordpad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, jeg har prøvd det. driverne der funker ikke i xp. men jeg fant en driver til voodoo2 på voodoofiles, den funka ganske greit faktsik. men det det hakker litt fortsatt. uansett, hvertfall mye bedre enn det var før. hvis noen vet om en smartere løsning må de bare si fra.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Så det finnes ikke direct3D støtte for W2k? Men kortet har jo en 3d-akselerator fra 3dfx på og den må da finnes drivere til? Har prøvd noen voodoo2 drivere uten at de funka. Skulle gjerne hatt direct3d hardware støtte med dette kortet.

Ingen andre tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...