Gå til innhold

strømforsyninger uten vifte , montere vannblokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du har et bilde tatt fra innsiden er det lettere og si. Kan ikke si det sikkert, men det burde ikke være verre en å bytte kjøleribben med en vannblokk.

5227023[/snapback]

Er en utenpåliggende kjøleribbe som 'henger' utenfor kabinettet som

du kan se på bildet her:

fl480atxt.jpg

Yesico FL-550

(bilde er av en 480 men likt utseende)

Bare funderer litt på om jeg må lage en vannblokk selv eller om det finnes noe

på markedet som jeg kan bruke

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Kan sikkert bare sage av de finnene, og lime fast en vannblokk. Jeg tviler på at du får nok varmeoverføring om du bare fester en på yttersiden av disse.

Transistorer må aldri overstige en temperatur på 150 grader C. En temperatursensor kan være en fordel å ha tilgjengelig. Jeg vil ikke anbefale å ha transistorer over 80 grader C. De ribbene kjøler hovedsaklig transistorer, og evt. "innebygde" spenningsregulatorer.

Lenke til kommentar
Kan sikkert bare sage av de finnene, og lime fast en vannblokk. Jeg tviler på at du får nok varmeoverføring om du bare fester en på yttersiden av disse.

Transistorer må aldri overstige en temperatur på 150 grader C. En temperatursensor kan være en fordel å ha tilgjengelig. Jeg vil ikke anbefale å ha transistorer over 80 grader C. De ribbene kjøler hovedsaklig transistorer, og evt. "innebygde" spenningsregulatorer.

5232406[/snapback]

Yesico psu har egen innebygd temperatur detektor og en kan stille inn hvilken temp pc skal slåes av... så den biten skal ikke være noe problem.

Disse 'finnene' du snakker om trengs ikke å sages av men er festet med 4 stk skruer .. problemet er vel at en ikke kan skru gjennom en vannblokk heller da som passer til disse 4 skruehullene.

Lenke til kommentar
HVa er egentlig vitsen med vannkjøling på en PSU som er uten vifter? :p 

Den lager vel ikke noe lyd da?!

5237691[/snapback]

Slipper kabinettvifter kan jeg tenkte meg. Driver selv å modder en PSU som skal bli vifteløs. Loddet bare av transistorene og trakk de til en kjøleblokk som ligger over radissviftene.

Lenke til kommentar

5237691[/snapback]

Redusere temperaturen i kabinettet vel...

Om jeg kan få ned temp i kabinettet så vil jo det være en fordel.

Det står advarsel om å ikke ta på kjøleribbene.... :ohmy: Betyr at psu kan bli HOT! Og dermed også bli varmere i kabinettet. Er jo ikke sånn at det er bare kjøleribben som blir varm, hele kassa psu er i er av aluminium så hele saken fungerer som kjøleribbe.

Om jeg overklokker maskinen og det trekker mere strøm fra psu kan det bli for varmt for psu og dermed force shutdown, ikke noe vi ønsker vel ;)

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

5237691[/snapback]

Slipper kabinettvifter kan jeg tenkte meg. Driver selv å modder en PSU som skal bli vifteløs. Loddet bare av transistorene og trakk de til en kjøleblokk som ligger over radissviftene.

5237847[/snapback]

Har du lest guide/prosjekt på overklokking om modding av psu (Var i 2004 denne ble skrevet regner jeg med) til vannkjøling.. ? er ikke bare transistorene som trenger å bli kjølt ned. Er andre ting også.

Er sånne viklinger rundt en sirkel som blir varme og. Om vifta fjernes så kjøles ikke disse ned lenger...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på dette problemet ganske lenge. Jeg trenger en PSU som ikke har vifte eller kjøleribber, altså vannkjølt. Dette har vært mulig å få tak i fra Komplett. De får inn en fra Aquacomputer tror jeg i beg av ny året, for sent :no: . Har satt Thomas hos SHG på saken, og håper å få tak i en før dette.

Det jeg tenkte på da er en slik som dette: EG-6/485 Professional

Men gi beskjed viss detta funke da :D

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...