pologutt Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Uten å ta den diskusjonen enda en gang, så virker det som om uansett hva Telenor gjør, så mener en del at det er galt, villedende etc av Telenor. De er jo ikke det spor verre enn de fleste andre operatørene i markedet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Uten å ta den diskusjonen enda en gang, så virker det som om uansett hva Telenor gjør, så mener en del at det er galt, villedende etc av Telenor. De er jo ikke det spor verre enn de fleste andre operatørene i markedet. 5246712[/snapback] Egentlig kun en ting jeg syns er villedende, og det er at de tar 0,55,- per minutt ekstra til netcom sitt nett etter at ringeminuttene er oppbrukt. Dette har jeg ikke sett et ord om i alle reklamene de strør om seg med rundt på nettet... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det står jo under priser... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Uten å ta den diskusjonen enda en gang, så virker det som om uansett hva Telenor gjør, så mener en del at det er galt, villedende etc av Telenor. De er jo ikke det spor verre enn de fleste andre operatørene i markedet. 5246712[/snapback] Egentlig kun en ting jeg syns er villedende, og det er at de tar 0,55,- per minutt ekstra til netcom sitt nett etter at ringeminuttene er oppbrukt. Dette har jeg ikke sett et ord om i alle reklamene de strør om seg med rundt på nettet... 5247315[/snapback] Vet du hvorfor? Fordi Netcom krever dette. Andre veien krever visstnok ikke Telenor noe, derfor NetCom kan tilby "like priser" som faktisk er like. Det er NetCom du må klage på de femtifem ørene ihvertfall. Uansett så dekker jo Telenor disse for de minuttene som er inkludert. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg kan ikke begripe hva greia med fri120 er? Man betaler 100 kroner mer i abonnement i måneden og får ringe for beløpet? Hva er fritt her? Dette er jo nok et tøvete tulletilbud fra telenor. Med utgangspunkt i Netcoms activetalk: Månedspris: 129,- Pris pr minutt: 0,89,- (uansett hvem man ringer til) Pris for 120 ringeminutter: 106,80 Totalpris en måned med 120 ringeminutter: (129+106,8) 235,8 Telenor fri120: Månedspris: 229,- Pris for 120 minutter: 0,- Man sparer altså hele 6 kroner og 80 øre hvis man forskuddsbetaler 120 ringeminutter til telenor hver måned. Som man forøvrig ikke får refundert hvis man ikke bruker dem opp. Oppsummert: man forplikter seg til å forskuddsbetale for 120 ringeminutter hver måned uansett om man bruker dem eller ikke... Hmmm. Jeg vil ikke gå så langt som å kalle fri 120 for svindel, men det er en fryktelig dårlig deal. Lenke til kommentar
Kellas Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg kan ikke begripe hva greia med fri120 er? Man betaler 100 kroner mer i abonnement i måneden og får ringe for beløpet? Hva er fritt her? Dette er jo nok et tøvete tulletilbud fra telenor. Med utgangspunkt i Netcoms activetalk: Månedspris: 129,- Pris pr minutt: 0,89,- (uansett hvem man ringer til) Pris for 120 ringeminutter: 106,80 Totalpris en måned med 120 ringeminutter: (129+106,8) 235,8 Telenor fri120: Månedspris: 229,- Pris for 120 minutter: 0,- Man sparer altså hele 6 kroner og 80 øre hvis man forskuddsbetaler 120 ringeminutter til telenor hver måned. Som man forøvrig ikke får refundert hvis man ikke bruker dem opp. Oppsummert: man forplikter seg til å forskuddsbetale for 120 ringeminutter hver måned uansett om man bruker dem eller ikke... Hmmm. Jeg vil ikke gå så langt som å kalle fri 120 for svindel, men det er en fryktelig dårlig deal. 5284392[/snapback] Ikke glem at i de 120 minuttene er det ingen startavgift.Om en har en del samtaler pr.måned er det penger spart det også Lenke til kommentar
auditman Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Ikke glem at i de 120 minuttene er det ingen startavgift.Om en har en del samtaler pr.måned er det penger spart det også 5285565[/snapback] Startavgiften gjør saken litt bedre i favør av telenor, men det er fortsatt en elendig deal. Man binder seg i praksis til å ringe i minst to timer pr måned, og betaler på toppen av alt på forskudd for det. Dessuten; hvis man ringer så mye, så vil man ofte se at det er de samme 5-6 man ringer til hele tiden. Og da velger man trådløs familie, og ringer gratis. Ingen startavgift der heller. Og nei, jeg jobber ikke hos netcom. Et vilket som helst teleselskap vil gi deg en bedre avtalen enn telenor. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Uten å ta den diskusjonen enda en gang, så virker det som om uansett hva Telenor gjør, så mener en del at det er galt, villedende etc av Telenor. De er jo ikke det spor verre enn de fleste andre operatørene i markedet. 5246712[/snapback] Egentlig kun en ting jeg syns er villedende, og det er at de tar 0,55,- per minutt ekstra til netcom sitt nett etter at ringeminuttene er oppbrukt. Dette har jeg ikke sett et ord om i alle reklamene de strør om seg med rundt på nettet... 5247315[/snapback] Vet du hvorfor? Fordi Netcom krever dette. Andre veien krever visstnok ikke Telenor noe, derfor NetCom kan tilby "like priser" som faktisk er like. Det er NetCom du må klage på de femtifem ørene ihvertfall. Uansett så dekker jo Telenor disse for de minuttene som er inkludert. 5247933[/snapback] Det er feil, hva betaler du etter å ha ringt 20/60/120? For hvert minutt en telenorbruker ringer en netcombruker så må telenor betale 93 øre til netcom. Dvs at når en tar oppstartsavgift (som tilfaller telenor alene) og de ekstra 55 ørene så har telenor en ganske saftig fortjeneste på dette, de kunne tatt mye lavere å alliekvel tjent på det. Samtidig tar telenor 68 øre hvert minutt en netcombruker ringer dem, netcom har langt mindre fortjenestemargin enn telenor når de ringer en annen operatør, derfor mener jeg de 55 ørene ekstra telenor tar i minuttet er ren grådighet og ganske villedende i forhold til deres faktiske utgifter... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Det er feil, hva betaler du etter å ha ringt 20/60/120? For hvert minutt en telenorbruker ringer en netcombruker så må telenor betale 93 øre til netcom. Dvs at når en tar oppstartsavgift (som tilfaller telenor alene) og de ekstra 55 ørene så har telenor en ganske saftig fortjeneste på dette, de kunne tatt mye lavere å alliekvel tjent på det. Samtidig tar telenor 68 øre hvert minutt en netcombruker ringer dem, netcom har langt mindre fortjenestemargin enn telenor når de ringer en annen operatør, derfor mener jeg de 55 ørene ekstra telenor tar i minuttet er ren grådighet og ganske villedende i forhold til deres faktiske utgifter... 5286247[/snapback] Hvordan veit du disse prisene? Telenor gir ikke disse prisene ut til fremmede.... Saken er at Telenor må betale en saftig ekstrakost til NC hver gang en TnM-nettbruker ringer til NC-nett, denne ekstrakosten er mye lavere enn det NC må betale TnM. Dette er satser som Post og Teletilsynet har bestemt! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Det er feil, hva betaler du etter å ha ringt 20/60/120? For hvert minutt en telenorbruker ringer en netcombruker så må telenor betale 93 øre til netcom. Dvs at når en tar oppstartsavgift (som tilfaller telenor alene) og de ekstra 55 ørene så har telenor en ganske saftig fortjeneste på dette, de kunne tatt mye lavere å alliekvel tjent på det. Samtidig tar telenor 68 øre hvert minutt en netcombruker ringer dem, netcom har langt mindre fortjenestemargin enn telenor når de ringer en annen operatør, derfor mener jeg de 55 ørene ekstra telenor tar i minuttet er ren grådighet og ganske villedende i forhold til deres faktiske utgifter... 5286247[/snapback] Hvordan veit du disse prisene? Telenor gir ikke disse prisene ut til fremmede.... Saken er at Telenor må betale en saftig ekstrakost til NC hver gang en TnM-nettbruker ringer til NC-nett, denne ekstrakosten er mye lavere enn det NC må betale TnM. Dette er satser som Post og Teletilsynet har bestemt! 5286752[/snapback] Prisene kan du finne på f.eks www.digi.no , søk etter termineringsavgifter. Telenor må betale 93 øre minuttet til netcom, netcom må betale 68 øre minuttet til telenor, altså ikke så mye mer når du tenker på markdsandel, langt oftere vil en netcombruker ringe telenor, mens en telenorbruker vil langt sjeldnere ringe en netcombruker, ergo går d sånn nogenludne opp i opp at netcom har høyere minuttavgift. Post og teletilsynet har gjentatte ganger tvunget telenor til å senke ekstrakostnaden de tar for sine abonnementer til å rigne til netcoms nett fordi telenor tar seg for høy fortjeneste. Et annet eksempel: tele2 bruker telenors nett, altså må de betale 93 øre per minutt en av sine kunder ringer noen med netcomdekning, disse har ikke noe særlig ekstraavgift for dette, se mobile champion f.eks de tar 59 øre minuttet til begge nett, altså taper tele2 i minuttet når noen av deres kunder ringer netcom. Startavgiften får dem likevel å gå i pluss grunnet at de fleste mobilsamtaler er korte. Chess og pgone har akkurat samme problematikk, disse tar helelr ikke slik ektraavgift.... Derfor mener jeg telenor burde senket denne, de kunne satt den ned mye og allikevel hatt god fortjeneste! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 35 øre + moms = 44 øre. Altså er det et påslag på 11 øre fra telenor. Dette er fortjenesten, som så etter å ha blitt trukket fra andre kostnader skal helst gi noe igjen på bånnlinjen. Så rent isolert så er ikke saken så ille . Hadde det bare ikke vært for at tele2 mobil pluss tar 89 øre til netcom, og samme til telenor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå