Gå til innhold

XBOX 360 - uten barnesykdommer hvis man venter?

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med at folk har problemer med xbox 360 skylder mest varmeproblemer som har med at folk setter xboxen sin på steder der det er i de varmeste laget, men ja nye versjoner av xbox 360 som sikkert vil komme ettervært vil sikkert være mer "stabil"

Uansett det eneste jeg kan tenke meg du kan tjene på å vente er vel at det vil være fler og bedre spill på markedet.

Lenke til kommentar

Og for å snu problemstillingen på hodet, så kan de tidlige XBox 360-ene være lettere å chippe.

Kanskje kommer det en god chip, så "tetter" Microsoft sikkerhetshullet på de neste konsollene så de ikke lar seg chippe igjen. Så må det utvikles en ny chip osv...

Har inntrykk at det er slik på PS2 og chip. Man må oppgi hvilken utgave man har når man skal bestille chip.

Lenke til kommentar
Og for å snu problemstillingen på hodet, så kan de tidlige XBox 360-ene være lettere å chippe.

Kanskje kommer det en god chip, så "tetter" Microsoft sikkerhetshullet på de neste konsollene så de ikke lar seg chippe igjen. Så må det utvikles en ny chip osv...

Har inntrykk at det er slik på PS2 og chip. Man må oppgi hvilken utgave man har når man skal bestille chip.

5227938[/snapback]

Ja, akkurat som med PSP'en f.eks, så det høres veldig sannsynelig ut vil jeg mene og tro.

Lenke til kommentar
Dette med at folk har problemer med xbox 360 skylder mest varmeproblemer som har med at folk setter xboxen sin på steder der det er i de varmeste laget, men ja nye versjoner av xbox 360 som sikkert vil komme ettervært vil sikkert være mer "stabil"

Uansett det eneste jeg kan tenke meg du kan tjene på å vente er vel at det vil være fler og bedre spill på markedet.

5226670[/snapback]

Hallo, MS vil jo integrere Xbox 360 i stua!!

Da må det jo si seg selv at den skal passe inn i TV-bordet!

Ikke ha sin egen pidestall med egen pidestall til PSU'en!!

SYKT, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Ikke ha sin egen pidestall med egen pidestall til PSU'en!!

SYKT, mener nå jeg.

5228018[/snapback]

Det er stor forskjell på det du skriver og på å putte den inn i et trangt kabinett med lite lufting da ;)

Personlig ville jeg aldri plassert hverken en Xbox 360, en surroundforsterker eller en dekoder i et kabinett uten betydelig lufting. Regner med at dette står like godt beskrevet i bruksanvisningen til 360 som i bruksanvisningen til min Denon-forsterker eller Motorola-dekoder at man rett og slett ikke skal plassere disse tingene i rack-løsninger med minimale muligheter for luftgjennomstrømning...

At folk ikke kan lese er da virkelig ikke MS sin feil.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Jommen sa jeg smør... FÅR med?? Javel, det var jo uhyre generøst av de!!

All den tid denne ellers selges separat (er med gratis i det første partiet med Xbox 360) så er det jo en hyggelig greie å få med.

Prismessig så er Xbox 360 merkbart billigere enn både PS2 og Xbox var ved lansering for flere år siden, så prisen er det ikke noe å si på synes jeg, den er faktisk overraskende aggressivt priset. Man får jo ikke et supert grafikkort engang for det 360-pakken med harddisk, trådløs kontroller, headset og den berømte fjernkontrollen koster ;)

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg selvfølgelig at prisen er helt grei i forhold til andre elektriske ting og tang. Men noen fremstiller dette som de gir med ting av ren generøsitet. Dette er en pengemaskin og uansett hvor mye de påstår de GIR oss noe ekstra, så kjøper jeg ikke argumentet (selv om jeg kjøper spilleren :)

Lenke til kommentar
Personlig ser jeg selvfølgelig at prisen er helt grei i forhold til andre elektriske ting og tang. Men noen fremstiller dette som de gir med ting av ren generøsitet. Dette er en pengemaskin og uansett hvor mye de påstår de GIR oss noe ekstra, så kjøper jeg ikke argumentet (selv om jeg kjøper spilleren :)

5229248[/snapback]

Selvfølgelig gir hverken Microsoft eller Elkjøp ting vekk for å være snille. Dette er enorme firmaer som er opptatt av en ting, nemlig å tjene mest mulig penger. Det å fremstå som generøse og konkurransedyktige er selvsagt noe alle firmaer ønsker. Å selge gjenstander med tap, la kunden få med noe "gratis" på kjøpet osv. er taktikker som blir flittig brukt for at kunden skal få inntrykk av at selskapene er generøse og lave på pris. Men både Microsoft og Elkjøp har selvfølgelig regnet litt på dette, og ville selvsagt ikke solgt xbox360 til den prisen de gjør dersom de ikke tjener på det i lengden.

Men jeg tror vi som forbrukere får relativt mye spillmaskin for pengene dersom vi sikrer oss en 360 på Elkjøp til fredag. Husk at når den forrige Xboxen ble lansert i Norge våren 2002 kostet den dobbelt så mye som elkjøp reklamerer med nå. Så ingen trenger å være redde for å gjøre et dårlig kjøp hos elkjøp til fredag, man bør være mer bekymret for at det ikke blir noe kjøp i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er ikke Microsoft som har sagt dette. Det er eksperter på elektronikk som har plukket alle delene i xboxen fra hverandre og funnet prisen på hver av dem. + tatt i beregning eventuelle samlerabatter osv som microsoft får, og på bakgrunn av dette gitt en pris på hardwaren.

Dessuten koster det masse med å sette delene sammen, reklamere, utvikle osv!

Lenke til kommentar

FranzJosef: Det at M$ selger xbox 360 med tap er ikke noen løgn i det hele tatt. Dette kommer Sony også til å gjøre med PS3 (med mindre PS3 skal koste mye mer enn xbox 360). Pengene ligger ikke i konsollen, men i spillene. M$ får en veldig fin andel av inntektene på spill, uten at de har hatt noen utgifter i forbindelse med utviklingen av disse spillene. Det ville vært ganske utrolig om M$ kunne ha satt sammen en maskin som xbox 360 og solgt den til en så billig penge uten å tape penger på den i starten (både produksjon, markedsføring og R&D spiller inn her).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...