Gå til innhold

512mb eller 1 Gb ekstra ram til PB?


Anbefalte innlegg

Hei, har nyeste versjon av PB og har funnet ut at 512 ram er for lite.

Har tenkt å oppgradere, men er usikker om jeg bør gå for 512 eller 1024 ekstra med ram.

 

Skjønner jo selfølgelig at 1024 er bedre, men vil 512 holde til mitt bruk som er surfing, skriving, litt photoshop, iphoto, og veeedlig amatørmessig videoredigering?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir vel nødt til å ta ut en 256-brikke, så dersom du kjøper 512 ekstra ender du opp med 768MiB. Dette holder nok greit for de fleste, men i og med at du ikke er fornøyd slik ting er i dag ville jeg uten tvil ha valgt 1024-brikken om jeg var deg, med mindre du selv synes prisforskjellen er enorm – du vil definitivt merke en stor forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke påstå noe, men jeg vet at nest siste utgave av PB iallefall hadde to 256MB brikker. Den ene integrert på hovedkortet, den andre i slotten. Hvilken PB har du forresten?

 

En grei regel i OS X er jo mer minne jo bedre. Jeg har 768 på min 12" PB, og skulle gjerne hatt en 1024MB brikke. Eneste problemet er penger...

Lenke til kommentar
512 MB (tar opp én SO-DIMM-plass) PC2-4200 DDR2 SDRAM med en hastighet på 333 MHz, to SO-DIMM-plasser, støtte for opptil 2 GB

 

Det vil si at det fortsatt er 256MB integrert på hovedkortet. 15" har to RAM-plasser, og en av disse er ledig hvis du ikke har satt inn mer en det som følger med. Det vil si at du kan sette inn en 512MB brikke, og få 1024MB RAM tilsammen

Lenke til kommentar
Og da tilbake til det opprinnelige spørsmålet: bør jeg gå 1024 eller 512 ekstra? :)

5232394[/snapback]

 

Hehe, det hele er egentlig ganske enkelt, hvis du har råd til en 1024 brikke kjøper du det, om du ikke har det, fortvil ikke. 512MB ekstra vil merkes godt det også. Personlig ville jeg gått for 1024 ekstra

Lenke til kommentar

En interessant anekdote; en kolega har samme PowerBook som meg (12" 1.5GHz siste rev.) eneste forskjellen er at han har 768MB RAM, mens jeg har 1.25GB. Her om dagen snakket han om at HD-filmene på Apple.com hakket litt på maskinen hans, men da jeg testet gikk det glatt som bare det. Moralen er; kjøp så mye RAM som overhodet mulig. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
En interessant anekdote; en kolega har samme PowerBook som meg (12" 1.5GHz siste rev.) eneste forskjellen er at han har 768MB RAM, mens jeg har 1.25GB. Her om dagen snakket han om at HD-filmene på Apple.com hakket litt på maskinen hans, men da jeg testet gikk det glatt som bare det. Moralen er; kjøp så mye RAM som overhodet mulig. :)

5243696[/snapback]

 

...men så er det faktisk dritdyrt for 512 MB ekstra. Faktisk 1.500. Eg har prøvd å finne andre plassar på internett der eg kan kjøpe ei 1024 MB-brikke til ein fornuftig pris, men har fortsatt til gode å gjere det. Nokon som har tips til kvar eg kan finne det?

 

Her er det forresten snakk om 12"-versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...