anibanani Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) En kompis av meg har kjøpt seg ny pc men får ikke bilde på skjermen.. jeg prøver å hjelpe han så mye jeg kan med å forklare han hva han må gjøre. Han har kjøpt seg et socket 939 hovedkort og en amd 3500 939 cpu.. Han har en 2 år gammel 350 watt strømforsyning, så da regner jeg med at den strømforsyningen sannsynligvis mangler den 4 pins strømkabelen som skal plugges i rett ved siden av cpuen, er dere enige? Kompisen min har et skjermkort av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311656&cks=SPK , selv har jeg Geforce 6600GT, og på gforce kortet så krever det ekstra strøm via en molex kabel, vet dere noe om ATI kortet til kompisen krever dette også? Sånn generelt sett så lurer jeg på om dere er enige i at han ikke får bilde på skjermen fordi at strømforsyningen hans mangler den 4 pins strømkabelen? han har ikke hatt mulighet til å sjekke dette selv. BTW så har jeg fått han til å sjekke at ramen står i riktige slots, prøvd å boote med bare en ram brikke, resetting av cmos og litt av hvert.. Endret 29. november 2005 av anibanani Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kan godt være at riggen drar for mye strøm til at PSU'en klarer å levere. Du kan ikke prøve med din PSU? Så ikke ut som skjermkortet har en molexkontakt for ekstra strøm. Lenke til kommentar
anibanani Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 ja jeg tenkte også at 350 watt var for svak strømforsyning, men var en del andre som motsa meg på den delen. Men uansett om strømforsyningen hans ikke har de n 4 pins greia, så er det vel ikke sjangs for å få bilde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå