czr Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Hei! Jeg har lovet kjæresten min å brenne en cd med "fine" rock sanger. Hva hun legger i fine er jeg ikke sikker på, men hun mener ikke KISS, ACDC, Emperor osv.. Tror det kanskje funker bedre med Pearl Jam, Oasis (Wonderwall), Foo Fighters (Everlong) osv.. Håper dere forstår hvor jeg vil. Er ikke helt inne i den slags musikk, så jeg trenger hjelp! Har dere noen forslag? Ydmyk hilsen Arne.. Endret 29. november 2005 av Arnenonym Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg vet ikke om den er "rock" nok for deg da.. Men jeg syntes no dette er en velig fin sang. Bare den jeg kom på akkuratt no. Se om jeg finner noen flere seinere... Goo Goo Dolls - Iris Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Alice In Chains - Would ? Soundgarden - Black Hole Sun Nirvana - Come As You Are Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Johnny Cash - Ring of fire Neil Young - Rockin' In The Free World Bob Dylan - Like a rolling stone Åge Aleksandersen - Levva Livet Bruce Springsteen - Born in the USA R.E.M - Man on the moon Rolling Stones - Brown Sugar The Who - Pinnball Wizard Ramones - Poison Heart, Oh Oh I Love her so, I wanna be your boyfriend, Ramona FooFoghters er forresten "hardere" enn Kiss. Vil da anbefale Kiss sangene: Rock And Roll All Nite og Strutter Endret 29. november 2005 av Nidhogg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 SOAD - Roulette er en evig släger hos jentene Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Aerosmith - Sweet Emotion Red Hot Chili Peppers - Californication Smashing Pumpkins - 1979 Smashing Pumpkins - Bullet With Butterfly Wings Smashing Pumpkins - Disarm Lenke til kommentar
czr Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Hei hei! Takk for så mange bra tips. Jeg tok til meg noen sanger, og noen band som jeg fant andre sanger fra. Her er listen så langt: 1: Foo Fighters – Everlong 2: System of a down - Roulette 3: Oasis – Wonderwall 4: Maria Mena – Just hold me 5 :Goo Goo Dolls – Iris 6: Death Cab for Cuties – Soul meets body 7: Alice in chains – Would 8: Aerosmith – Sweet emotions 9: Smashing Pumpkins – 1979 10: Smashing Pumpkins – Disarm 11: Rolling Stones – Wild horses Noen innvendinger? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 den så fin ut den Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Radiohead-creep Radiohead-karma police Pixies-where is my mind Er jo noen forslag, du har jo også pink floyd-wish you were here Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Audioslave - Shadow of the Sun Forresten henger jeg meg på of sier at Radiohead med Karma Police er veldig bra. Lenke til kommentar
czr Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Audioslave - Shadow of the SunForresten henger jeg meg på of sier at Radiohead med Karma Police er veldig bra. 5228239[/snapback] Jeg kunne ikke vært mer enig Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Eg anbefaler på det høgaste at du får tak i eit par sangar frå albumet Californication av Red Hot Chilli Peppers. Om du ikkje får tak i alle kan du prøve desse: Californication, Otherside, Scar Tissue. Kan nevne eit par til i samme slengen: By The Way, I Could Die For You, Midnight og Dosed. Kunne nevnt mange fleire, men du har sikkert nok med desse Lenke til kommentar
czr Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Da har jeg klart å rote sammen en CD. Er egentlig ganske fornøyd med denne. Her er sangene: 1: John Frusciante - Ramparts ( Fin intro ) 2: Foo Fighters - Everlong (Den må jo alle like ) 3: Oasis - Wonderwall 4: Maria Mena - Just hold me (Hadde aldri trodd jeg skulle høre på den jenta, men den sangen var litt fin ) 5: Goo goo dolls - Iris ( etter eksperthjelp fra CrazyKimmi ) 6 Alice in Chains - Would (hett tips fra Nisje Olm ) 7: Smashing pumpkins - 1979 8: -- " -- - Disarm (Takker scarface ) 9 Rolling Stones - Wild horses ( Hentet inspirasjon ifra tipset til nidhogg ) 10: Jose Gonzales - Crosses 11: Jose Gonzales - Hints ( Begge hentet ifra min egen lille samling, bør høres ) 12: John Frusciante - Away & Anywhere 13: Radiohead - Karma Police ( Hadde tydligvis mye støtte ) 14: Pink Floyd - Whis you where here (Ifra Sigurd90. Den hadde passet perfekt til siste sangen, men glemte det, så havnet den her ) 15: Deftones - RX queen 16: Audioslave - Shadow on the sun ( Den var knall Erland ) 17: RHCP - Scar tissue 18: RHCP - Porcelain (tror jeg den hette ) 19: Madrugada - Majesty ( For dama mi er det Selv om det ikke ble en ren rocke CD er jeg veldig fornøyd med resultatet. Tusen takk for hjelpen alle sammen. Setter stor pris på responsen jeg har fått. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Du tok med min Iris.... Æret Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 The great kat leverer sakene sine. Det er litt klissete, men vel verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Du har jo også Led zepplin-staraway to heaven og Coldplay-fix you Edit: så nå at cd'n var brent :!: Endret 30. november 2005 av sigurd90 Lenke til kommentar
Jan Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Sjekket du ut the great kat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå