Gå til innhold

"Thermite" brenner hull i motorblokk, med video

Globus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The Anarchist Cookbook" er dessverre ikke pålitelig nok.

Hvertfall ikke den amerikanske internettutgaven.

Har prøvd noen oppskrifter derfra, blant annet molotov cocktail og det var ikke store problemet å lage, men ellers tør jeg ikke helt å stole på boka.

EDIT: Jolly Rogers utgave er pålitelig. :)

Endret av Agressive
Lenke til kommentar
Man kan visstnok lage det ved å blande pulverisert Aluminium, og jernoksid (rust), men det antennes bare ved svært høye temperaturer.

EDIT: ahh, de sier det visst på videoen.  :blush:

5226581[/snapback]

Stemmer, det med høyt tennpunkt er et av de stor problemene ser det ut til, men en magnesium stripe skal nok klare jobben.

Ingen som vet hvor jeg kunne få tak i et stort spann som de har i klippet?

Lenke til kommentar
Hey, det var pga mangel på aluminiumspulveret, dog har jeg funnet ut hvor man finner det nå.

EDIT: Har magnesium, det finner du på naturfagsalen.

5227114[/snapback]

FETT!

On topic: Jævlig kult når de sa: "The reason we have for destroying this car is that it is white and old. But the most important reason is that it's french."

:p Holdt på å le meg i hjel

Lenke til kommentar
Man kan visstnok lage det ved å blande pulverisert Aluminium, og jernoksid (rust), men det antennes bare ved svært høye temperaturer.

EDIT: ahh, de sier det visst på videoen.  :blush:

5226581[/snapback]

Stemmer, det med høyt tennpunkt er et av de stor problemene ser det ut til, men en magnesium stripe skal nok klare jobben.

Ingen som vet hvor jeg kunne få tak i et stort spann som de har i klippet?

5226915[/snapback]

ser jo tydelig at det er magnesium som brukes til og tenne med , det er vell og bare en vanlig kruttlunte som brukes til og antenne magnesium biten

jeroksid burde vell ikke være vansklig og få tak i , aleminium er jo felgene på pappas bil , bare og knuse til fine biter :D

Lenke til kommentar
Hva heter stoffet på norsk?

Og ja, er visst en del ting i anarchist cookbook som er lagt inn på faen, som eksploderer før det er meningen e.l. (altså at det går til helvete bare du blander det, i stedet for at du må tenne på, eller tilsvarende)

5227464[/snapback]

Termitt tror jeg. De fleste tingene i Jolly Roger funker veldig dårlig, selv om man tenner på.

Lenke til kommentar
jeroksid burde vell ikke være vansklig og få tak i , aleminium er jo felgene på pappas bil , bare og knuse til fine biter :D

5227520[/snapback]

Problemet er at det er mange som har prøve å lage "thermite" via jalla metoden, men de fleste har ikke greid det. Så derfor tenkte jeg at det hadde vært litt mer givende å bare kjøpe det.

Det jeg tenkte var at butikker som selger magnesium og alle andre sånne ting til skoler også ville ha thermite. Det finnes tydeligvis ikke på internett(i norge i de minste, og jeg tror ikke at det å send thermite + magnesium i et fly blir noen stor suksess), så jeg lurte på om det var noen som visste om noen artige hobby butikker i norge hvor de vile ha stoffet?

Endret av Globus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...