Richard87 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) akkuratt begynt med bash scripting pa linux, men star allerede fast:( her er koden min: #!/bin/bash SUCCESS=0 while [ true ] do read name echo "$name" | grep -q "192.168.0.199" if [$? -eq $SUCCESS] then echo "Richard" else echo "Unknown" fi done Det er hele scripte mitt, men når jeg skriver tcpdump | /root/ac.bash skjer der ingenting, untatt "command not found", som altid står der, ogsa i samme øyeblikk som jeg logger på?? burde det ikkje stått minst Unknown ner hjenom consolen nar jeg kjører den kommandoen? (jeg kjører scripte på serveren/routeren) [EDIT] Endret skriptet litt Endret 29. november 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 chmod +x /root/ac.bash kjørt den? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 #!/bin/bash SUCCESS=0 while [ true ] do read name echo "$name" | grep -q "192.168.0.199" if [ $? -eq $SUCCESS ] then echo "Richard" else echo "Unknown" fi done Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå