Havana Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Iallefall er det mange her som driver aktivt med sport? Ja dette er idrettsforumet, de som ikke driver med sport stikker vel ikke innom her og er et eller annet sted og sliter med at de bruker for mye tid på pc spill... :!: Men til poenget, har du vondt i ledd som følge av terning, eller er de for elastiske. Når du kommer til legen med dette problemet kommer de som oftest til å gi faen i deg, deligvis fordi de ikke vet det, og deligvis fordi dette ikke er annerkjent i medisinske kretser i norge. Selv om det med stor suksess blir brukt i nord-amerika, russland og kasakhstan etter det jeg vet... Men til poenget, tingen er at du enten har dette av fødselen, eller i en veldig mild form som først blir synelig etter at du begynner intensivt med sport. Kroppen din mangler en viktig bygge steiner til leddbåndene noe som fører til at de blir slakke og at du får smerter..... Dette er også noe som har med brusken å gjøre. Uansett, det du burde ta selv om du ikke har noen av disse symptomene for å forebygge dem er... Haibrusk pulver...... se dosering... 11-22g dagelig.. Glukozamin sulfat 500mg hver dag.... Jeg har gått på denne kuren som ble gitt til meg av en veldig sympastisk lege som tøyde litt på legepraksisen i norge og ambefalte dette... Anywys har det mye bedre nå etter 6 måneder, Syndrom som kan kureres ved hjelp av dette er ligament laxity, som enten er medfødt eller som noen har fått som følge av over trening på et spesielt sted og også skader... Hvis det bare er en enkel skade det er snakk om kan du prøve "prolotherapy" søk om dette på google så finner du ut hva det er, denne behandlingsformen praktiseres desverre ikke i norge så vidt jeg vet, men i england, USA, Canada, Russland og Tyskland... Det triste ewr at det føkka helsevesent vi har ikke anerkjenner denne behandlingsformen, kan hende noen leger gjør det... Uansett.. Haibrusk pulver...... se dosering... 11-22g dagelig.. Glukozamin sulfat 500mg hver dag.... Glukozamijn sulfat må du til sverige for å kjøpe, en eller annen tulling med makt her i landet fikk det for seg å ikke gjøre salg av det lovelig over disk, og leger skriver det aldri ut uansett... Håper denne infoen hjelper noen, og husk du må ikke ha vondt fra før, hvsi du driver mye med sport er dette også forebyggende.... Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg har det som kalles hypermobile ledd(veldig bevegelige ledd), noe som fører til knekking i hytt og pine! Tviler på at det kan kureres med noe sånt?? Får varmebehandling på albuene mine to ganger i uka!(har faktisk svimerker nå) Du sier leddbåndene mangler byggesteiner(hvilke byggesteiner?, hva mener du med det? Leddene blir som regel slakke av feil trening eller idrettskader som ikke blir behandlet rett eller setter harde spor! Legen din tøyde litt på legepraksisen? Vil det si at det du anbefaler er ulovelig, eller? *nysgjerrig* Lenke til kommentar
Havana Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Jeg har det som kalles hypermobile ledd(veldig bevegelige ledd), noe som fører til knekking i hytt og pine! Tviler på at det kan kureres med noe sånt?? Får varmebehandling på albuene mine to ganger i uka!(har faktisk svimerker nå) Du sier leddbåndene mangler byggesteiner(hvilke byggesteiner?, hva mener du med det? Leddene blir som regel slakke av feil trening eller idrettskader som ikke blir behandlet rett eller setter harde spor! Legen din tøyde litt på legepraksisen? Vil det si at det du anbefaler er ulovelig, eller? *nysgjerrig* 5227823[/snapback] Har du msn? Uansett er ikke ulovelig, er bare ikke annerkjent i Norge av helt rare grunner og et helsevesen som ligner mer på et byrokrati Tilstanden som jeg har er helt den samme som du beskriver, hvis du enda vokser.. Ikke nødvendigvis i høyden, men proporsjoner og sånt blir mer voksene, kan dette repareres av seg selv i løpet av et år, hvis du er ferdig med vekst så tar det 5 år, iallefall så blir det ikke verre... Proloterapi sammen med denne kuren reparer det for alltid, men du må nok ta denne kuren livet ut Uansett folk som har dette i den formen at det bare er leddene som er rare, eller løse da... Vel kroppen produserer ikke nok av en eller annen greie som er i dette her, og dermed så for du for lite collagen i ligamentet, og det blir lengere en det skal... Jeg har dette i en relativt mild form, så jeg merket det først når jeg begynte med veldig veldig mye trening, etter det ble det verre og verre, og sånn var det i 3 år.. I det siste gjorde det veldig vondt, men når jeg begynte på denne kuren, samtidig som jeg kom inn i en vekstperiode, dette for circa 3 måneder siden. SÅ har det forbedret seg dramatisk, den høyre albuen min er helt frisk.. Håper dette hjelper deg.... Msn??? Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vel, takk for svar! Men jeg tror bare riktig trening kan hjelpe mine ledd...ikke om jeg putter i meg masse rart:P åja, jeg har msn, men jeg er ikke noe tess å snakke med! ha en fin kveld! hanne:) Lenke til kommentar
Havana Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Vel, takk for svar! Men jeg tror bare riktig trening kan hjelpe mine ledd...ikke om jeg putter i meg masse rart:P åja, jeg har msn, men jeg er ikke noe tess å snakke med! ha en fin kveld! hanne:) 5232247[/snapback] Morsomt at du nevner det, jeg har drevet med riktig trening i 3 år nå, men av en eller annen grunn så har det bare blitt verre Det er mange ekle sykdommer som fører til hypermobilitet, men hvis du er frisk ellers er det mest sansynelig at det har noe å gjøre med at ligamentet ikke får nok collagen! Anyways her er en link som forklarer noen av disse tilstandene.. http://www.diagnose-me.com/cond/C136795.html søk etter proloterapi, uansett poenget mitt er, som de fleste leger ikke finner det som korekt å si er, det er en underligende årsak, leddene dine blir ikke bare løse av seg selv!! Når jeg spurte om msn, mente jeg hvis du ønsket å få tilsend info, ellers så er jeg heller ikke intressert i å snakke så mye..... Håper dette hjelper noen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå