LarZen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Snakket med en kompis som jobber på Elkjøp nå. Dem har fått inn ca 80 maskiner men får bare 15 spill. Opssss, hehe! Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Snakket med en kompis som jobber på Elkjøp nå. Dem har fått inn ca 80 maskiner men får bare 15 spill. Opssss, hehe! 5238373[/snapback] Han mente vel 15 forskjellige spill, noe som er alle lanserings spillene. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Snakket med en kompis som jobber på Elkjøp nå. Dem har fått inn ca 80 maskiner men får bare 15 spill. Opssss, hehe! 5238373[/snapback] Han mente vel 15 forskjellige spill, noe som er alle lanserings spillene. 5238398[/snapback] Nei dem hadde fått inn 4 forskjellige spill men bare 15stk totalt..... Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Snakket med en kompis som jobber på Elkjøp nå. Dem har fått inn ca 80 maskiner men får bare 15 spill. Opssss, hehe! 5238373[/snapback] Han mente vel 15 forskjellige spill, noe som er alle lanserings spillene. 5238398[/snapback] Nei dem hadde fått inn 4 forskjellige spill men bare 15stk totalt..... 5238404[/snapback] Det er jo passe driti ut isåfall. Skandale. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det ville blitt tidenes helg.... xbox360 uten spill... Ja, ja. Kunne jo alltids døtta inn den gamle Halo2 disken, men... ikke helt det samme... Jeg plukker opp boxen min på EBgames først og stikker over til Elkjøp og plukker med meg et par billige spill. Orker ikke dette stå i kø i morgen tidlig greiene for å sikre meg boxen. Tapper 400 spenn = ett spill. Men beholder nattesøvnen og roen slik at jeg er uthvilt til helgen.. Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Snakket med en kompis som jobber på Elkjøp nå. Dem har fått inn ca 80 maskiner men får bare 15 spill. Opssss, hehe! 5238373[/snapback] Han mente vel 15 forskjellige spill, noe som er alle lanserings spillene. 5238398[/snapback] Nei dem hadde fått inn 4 forskjellige spill men bare 15stk totalt..... 5238404[/snapback] Hæææ!?!? Ikke rart de kan skilte med lave priser på spillene... Hvilken Elkjøp var dette da? Dr.Peedee Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Snakket med en kompis som jobber på Elkjøp nå. Dem har fått inn ca 80 maskiner men får bare 15 spill. Opssss, hehe! 5238373[/snapback] Hvilken elkjøp var dette`? såvidt jeg vet er det bare sandvika og lørenskog som får såpass mange, og jeg vet Lørenskog har fått M A N G E spill. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 elkjøp taper jo på å selge 360... akkurat som microsoft. så begge de to taper på det 5227899[/snapback] hvem tror du stormer til butikken å kjøper spill og tilbehør da? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Larzen: jeg sjekka det der, ved en feil fikk lørenskog alle spillene, butikkene som mangler får derfra i morgen tidlig Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 elkjøp taper jo på å selge 360... akkurat som microsoft. så begge de to taper på det 5227899[/snapback] hvem tror du stormer til butikken å kjøper spill og tilbehør da? 5238663[/snapback] Hvordan skal man spille uten spill da? Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Larzen: jeg sjekka det der, ved en feil fikk lørenskog alle spillene, butikkene som mangler får derfra i morgen tidlig 5238694[/snapback] I morgen tidlig før klokken 10 håper jeg ? Lenke til kommentar
tjallabays Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 på lefdal sa de at de fikk inn mange forskjellige spill, og fra 450 bals - billig I tillegg sa de at de ikke ville reservere men førstemann til mølla prinsippet... så møter opp i morra tidlig, skipper skole og jobb - men helgen reddet Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Beklager, jeg uttalte meg litt feil. Jeg mente ikke at de måtte dele på 10 konsoller i hele norge, men at hver elkjøpbutikk fikk bare 10 konsoller... men jeg må presistere at jeg vet ikke om det er sant. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 jaja, men når han nekter å tro på at når en maskin selges for 500 kr under vanlig utsalgspris så tjener de fremdeles på den, det er bare dumt. jeg har og snakket med en som eier en nettbutikk og han sa at det var ikke en gang hundre kroner mellom utsalgspris og innkjøpspris. Og da er det greit å oppføre seg som en halvhjerne som må substituere saklige argumenter med barnslig drittkasting? Javel... Hva en simpel selger fra Elkjøp sier fester jeg mindre troverdighet til, hadde det vært innkjøpsjefen som uttalte seg så kunne vi latt oss tro på i det minste 10% Når en ser hvor rå markedsføring Elkjøp og andre kjeder driver må en være svært skeptisk. De ligger hele tiden på grensen til det lovlige angående markedsføring. De får ikke lenger lov å skrive "salg", rett og slett fordi de ikke selger ting på salg. Det meste selger de faktisk dyrt og ikke satt ned en krone! De bare roper den samme prisen enda høyere. Derfor får vi nå reklameaviser med "KA-BOOM" og "Nå smeller det!" og slikt tull. De har gang på gang blitt irettesatt av forbrukerrådet. Det at de selv sier de selger ting med tap får jo ingen noengang noe faktisk bevis for, det er en sak mellom dem selv og hvilke varepartier de får til hvilke priser fra sine leverandører. Og jeg er fortsatt overhodet ikke overbevist om at de selger noe som helst med direkte tap. Jeg tror at det teoretisk sett kan forekomme, og ser selvfølgelig at det går an å gå i pluss på den måten. Men jeg ser også at mye av det de selger er så dyrt i forhold til andre butikker at når de i neste omgang påstår å gå fra 5-600% avanse til direkte tap blir jeg skeptisk. Veldig skeptisk. Men skeptisk er det visst ikke lov å være.. 5235666[/snapback] Nå syns jeg du tar i litt her, jeg sa bare at jeg synes det er dumt å nekte å tro på at de selger med tap når det er flere her som sier det og flere jeg har snakket med som har sagt det. jeg går ikke til personangrep på deg, imotsetning til hva du gjør. Kan du forklare hva som gjør at du kaller meg en halvhjerne som driver med barnslig drittkasting forresten? En ting til, hvis du vil kan jeg godt spørre en jeg kjenner på elkjøp om han kan skrive ut fra dataene der innprisen på x360. kan ikke love noe men jeg kan prøve. 5235962[/snapback] Jeg tror ikke han siktet til deg, men til moderatoren som ga han et reprisalie med en heller uheldig kommentarteknikk. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 jaja, men når han nekter å tro på at når en maskin selges for 500 kr under vanlig utsalgspris så tjener de fremdeles på den, det er bare dumt. jeg har og snakket med en som eier en nettbutikk og han sa at det var ikke en gang hundre kroner mellom utsalgspris og innkjøpspris. Og da er det greit å oppføre seg som en halvhjerne som må substituere saklige argumenter med barnslig drittkasting? Javel... Hva en simpel selger fra Elkjøp sier fester jeg mindre troverdighet til, hadde det vært innkjøpsjefen som uttalte seg så kunne vi latt oss tro på i det minste 10% Når en ser hvor rå markedsføring Elkjøp og andre kjeder driver må en være svært skeptisk. De ligger hele tiden på grensen til det lovlige angående markedsføring. De får ikke lenger lov å skrive "salg", rett og slett fordi de ikke selger ting på salg. Det meste selger de faktisk dyrt og ikke satt ned en krone! De bare roper den samme prisen enda høyere. Derfor får vi nå reklameaviser med "KA-BOOM" og "Nå smeller det!" og slikt tull. De har gang på gang blitt irettesatt av forbrukerrådet. Det at de selv sier de selger ting med tap får jo ingen noengang noe faktisk bevis for, det er en sak mellom dem selv og hvilke varepartier de får til hvilke priser fra sine leverandører. Og jeg er fortsatt overhodet ikke overbevist om at de selger noe som helst med direkte tap. Jeg tror at det teoretisk sett kan forekomme, og ser selvfølgelig at det går an å gå i pluss på den måten. Men jeg ser også at mye av det de selger er så dyrt i forhold til andre butikker at når de i neste omgang påstår å gå fra 5-600% avanse til direkte tap blir jeg skeptisk. Veldig skeptisk. Men skeptisk er det visst ikke lov å være.. 5235666[/snapback] Nå syns jeg du tar i litt her, jeg sa bare at jeg synes det er dumt å nekte å tro på at de selger med tap når det er flere her som sier det og flere jeg har snakket med som har sagt det. jeg går ikke til personangrep på deg, imotsetning til hva du gjør. Kan du forklare hva som gjør at du kaller meg en halvhjerne som driver med barnslig drittkasting forresten? En ting til, hvis du vil kan jeg godt spørre en jeg kjenner på elkjøp om han kan skrive ut fra dataene der innprisen på x360. kan ikke love noe men jeg kan prøve. 5235962[/snapback] Jeg tror ikke han siktet til deg, men til moderatoren som ga han et reprisalie med en heller uheldig kommentarteknikk. 5242446[/snapback] Ganske riktig! Regner med xboxen er utsolgt over alt nå. Når får Elkjøp inn neste ladning da? Og hva blir evt. pris? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 FranzJosef: Jeg er ikke lengre ansatt hos Elkjøp, sa opp i november. Jeg vet at det er flere Elkjøp-ansatte her, flere av de kjenner jeg. Andre brukere er ansatt i Expert og Lefdal - Skal ikke nevne navn. Jeg ser at mitt innlegg kan tolkes litt uheldig, men jeg mener faktisk at du står på gyngende grunn om du påstår at dette bare er oppspinn og usannheter. Når noe bekreftes fra flere hold hvor de som skriver ikke har noen som helst tilhørighet til hverandre, mener jeg at det igrunn er bevis nok. Jeg ser at du uansett fremgangsmåte ikke vil høre på hva andre har å si, derfor legger jeg denne saken død. Etter å ha pratet med flere bekjente i en god del varehus, både Lefdal, Expert og Elkjøp, gikk de fleste boksene ut i løpet av svært så kort tid, noe som forsåvidt var "etter planen" fra Microsoft sin side - Skap ett behov, skap en etterspørsel, send ut få bokser og la de vente litt - Da kommer boomen over nyttår. Det er slik markedsføring fungerer, pris deg lavt, skap ett behov, for så å prise seg opp når produktet kommer til lager igjen. Elkjøp iallefall får disse tildelt, de får ikke bestille så mange de vil. Det er derfor antallet varierte voldsomt rundt om i Norge - Elkjøp Lørenskog fikk flere hundre, mens andre butikker fikk så få som 10... - Dette på bakgrunn av totalsalg av konsoller. Jeg har på ingen måte kalt deg en halvhjerne, men ber deg bare om å tenke over ting to ganger. Forøvrig ber jeg deg om å endre emnetittel, den er for dårlig og for lite beskrivende. Les retningslinjer og nettiketten. Gjøres ikke dette i løpet av helgen, stenges tråden. Alt du har å si meg tar du heretter via private meldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå