El Matador Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Heisann! Jeg har i lenger tid slitt med min TopCom Skyracer PRO 654, Både med dårlige hastigheter og at den kobler fra. (står "en nettverkskabel er koblet fra" ) Hva kan dette være? Problemet med hastigheten virker som om den deler opp linja til antall PCer tilkoblet, Men går det ikke å få den til at alle har lik båndbredde? Slik at jeg kan oppnå 8mbit om det er masse båndbredde ledig? Nå kommer jeg ikke høyere en 2mbit. Eller går dette ikke? Bør jeg da kjøpe ny router, entuelt hvilken til Chello Ultra? Takk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Routern vil gi den som bruker linja all hastighet så lenge det ikke er andre brukere. Er routern din sikret så det ikke er noen andre som tar båndbredde fra deg? Oppdater firmware på den? (Firmware er styringsprogramwaren på routern, den kan oppdateres via kabel fra en pc, og firmwar finner du på produsentens hjemmesider). Ellers så er det vel ikke til å stikke under en stol at dette ikke er noen topp router. Om du skal kjøpe deg ny, kjøp en linksys wrt54g, eller en wrt54gx. Men først prøv det første og se om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Routern vil gi den som bruker linja all hastighet så lenge det ikke er andre brukere. Er routern din sikret så det ikke er noen andre som tar båndbredde fra deg? Oppdater firmware på den? (Firmware er styringsprogramwaren på routern, den kan oppdateres via kabel fra en pc, og firmwar finner du på produsentens hjemmesider). Ellers så er det vel ikke til å stikke under en stol at dette ikke er noen topp router. Om du skal kjøpe deg ny, kjøp en linksys wrt54g, eller en wrt54gx. Men først prøv det første og se om det kan hjelpe. 5226158[/snapback] Routeren dele opp eller bremser linja. Uansett om bare min kabel er koblet inni, får jeg bare 2mbit +/-. Har oppdatert firmware, ja. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Oi, Der tror jeg sannelig hele TopCom Routeren tok kvelden. Setter i strømmen, men ingenting skjer. Spørs om den ikke må byttes. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Da fikk jeg ny Router. Netgear WGT624 v3. Noen som har erfaringen med Netgear sine routere, hvordan er dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå