voluz Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei! Som de fleste kanskje har fått med seg er jeg for tiden ute etter en Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant. Skal holde meg til denne tråden fremover. Anyway; som topic sier, jeg er ute etter en slik bil! Og har ikke klart å finne en som oppfyller alle mine krav så langt... Minstekrav: - Motor: 1.8 Turbo - Drift: Quattro (4x4) - Karosseri: Avant (stv) - Sportsseter i skinn - Sportsunderstell (KAN overleve uten) - Varme i seter - Lyktespylere Årsmodell fra 1998 og oppover. Pris opp mot 200 tusen, men helst rundt 150 - 170 tusen kroner. (Hvis prisen skal opp mot 200 000 må det være minst en 2000-modell eller nyere.) Har letet over det meste, men har enda til gode å finne en midt i blinken. Er alltid ett av kravene som ikke oppfylles, og jeg er kresen. (Har allerede forkastet én bil som oppfylte alle kravene, men som strøyk i NAF-test.) Vet du hvor drømmebilen min er? Let me know! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Denne har prisantydning på 250.000 iflg eier. Litt dyrt i forhold til ditt budsjett, men ser ut som en pen bil (kanskje prutbar).. Som du sier, det er ikke så lett å finne en bil som oppfyller alle krava dine.. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=871308 Endret 30. november 2005 av Marvil Lenke til kommentar
voluz Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Denne har prisantydning på 250.000 iflg eier. Litt dyrt i forhold til ditt budsjett, men ser ut som en pen bil (kanskje prutbar).. Som du sier, det er ikke så lett å finne en bil som oppfyller alle krava dine.. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=871308 5231302[/snapback] Hehe, kongefet bil dette ja gitt.... Dog liker ikke det han har gjort med frontfanger'n. Håper pointet er at reg.skiltet kommer til å skjule det gapende hølet der. Men siiiiiinnsykt stiv pris da... med tanke på alt som er gjort med bilen er det godt mulig den er verdt det, men 250k for en 98-modell...... wuhu. Da er det liksom bare 20 000 kroner opp til en A6 2.7TQ... Han virker ikke spesielt interessert i pruting heller.... "blir det uaktuelt å selge for under 250k" som han sier. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Hm..... hvor overprisa er denne på en skala fra 1 til 10 da? Oppfylte kind of alle kravene.. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=874846 Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Den har jo bare gått 88000. :o Så jeg vet ikke om den er så veldig mye overpriset. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Den har jo bare gått 88000. :o Så jeg vet ikke om den er så veldig mye overpriset. 5240415[/snapback] Problemet er at listeprisen på Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant er 174 900 kr. Justert etter kilometerstand er listeprisen på denne bilen (som har gått 88 000 km) nøyaktig 180 000 kr. Nå har den riktignok en del ekstrautstyr, som f.eks. cruisecontrol og elektrisk justerbare skinnseter (det er jo en sjeldenhet med el.seter isåfall). Men ekstrautstyr får man som kjent lite igjen for når man selger en bil... Ergo ligger den nesten 20 tusen over listepris da... Pga. ekstrautstyret kan jeg gå med på at den ligger drøyt 10, kanskje 15 tusen, over listepris. Dessuten er den importert, og det trekker ned... Gikk sine første år i Berlin i Tyskland. Og at den har vært i Tyskland får meg til å stusse noe jævli over km.standen. Liksom "prime" eksempel på at det har vært tukla med km.stand når en tyskimportert bil på 7-8 år bare har gått 88 000 km... Men seff; kan jo hende at bilen bare har fått så kort!! Og han har jo komplett servicehefte sier han, men det kan jo også tukles med... Audi-verksteder i Norge har vel kanskje tilgang til all data om bilen uansett hvilket land den har vært kjørt i.... Så mulig de kan gi meg noe info. --- Om dere studerer pedaler, interiør og ikke minst seter... Ser dette ut som en bil som bare har kjørt 88 000 km? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Må vel få frem det at det er ikke helt original motor.. ser veldig godt at det er en del tuning i den bilen der. Dette vil kansje få prisen til å stige litt mer enn "vanlig" ekstrautstyr? Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Må vel få frem det at det er ikke helt original motor.. ser veldig godt at det er en del tuning i den bilen der. Dette vil kansje få prisen til å stige litt mer enn "vanlig" ekstrautstyr? 5240583[/snapback] Ikke original motor? Er vel en 1.8T med 150 hk og en lusen chip som bare gir den 30 hk mer, mens de gode chippene gir 59 hk mer... Så burde heller ha avslag i prisen når det følger med en så dårlig chip. Noen annen tuning av motoren du tenkte på? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Må vel få frem det at det er ikke helt original motor.. ser veldig godt at det er en del tuning i den bilen der. Dette vil kansje få prisen til å stige litt mer enn "vanlig" ekstrautstyr? 5240583[/snapback] Ikke original motor? Er vel en 1.8T med 150 hk og en lusen chip som bare gir den 30 hk mer, mens de gode chippene gir 59 hk mer... Så burde heller ha avslag i prisen når det følger med en så dårlig chip. Noen annen tuning av motoren du tenkte på? 5240593[/snapback] Om du ser på fronten på bilen så ser du en stoor blank ting.. hva kan det vere? en større intercooler kansje? Bilen ser ut til å vere påkostet en del.. Men for all del.. er enig med dere om prisen jeg Edit: Nei faen! så på bilen som var over jeg Sorry Endret 2. desember 2005 av HiTeCk Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Om du ser på fronten på bilen så ser du en stoor blank ting.. hva kan det vere? en større intercooler kansje? 5240606[/snapback] Nei, så ikke det nei. Kjenner igjen en større intercooler når jeg ser en. Vedlagt et bilde av fronten på denne bilen... visstnok "RS-stylet" som selger kaller det... Var litt vanskelig å se i annonsen da bildet var så mørkt, så bright'a det litt... Vet ikke om jeg liker stylinga eller ikke, men. Flere syn på bilen? Edit: la til et bilde av "bakdelen" til bilen også... dårlig med RS-styling her isåfall. Endret 2. desember 2005 av voluz Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Om du ser på fronten på bilen så ser du en stoor blank ting.. hva kan det vere? en større intercooler kansje? 5240606[/snapback] Nei, så ikke det nei. Kjenner igjen en større intercooler når jeg ser en. Vedlagt et bilde av fronten på denne bilen... visstnok "RS-stylet" som selger kaller det... Var litt vanskelig å se i annonsen da bildet var så mørkt, så bright'a det litt... Vet ikke om jeg liker stylinga eller ikke, men. Flere syn på bilen? Edit: la til et bilde av "bakdelen" til bilen også... dårlig med RS-styling her isåfall. Sa jo at jeg så på feil bil da bilen over har større intercooler Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Sa jo at jeg så på feil bil da bilen over har større intercooler Ja... så jo det da. Jepp, den har større intercooler, større turbo og det meste er skiftet ut.. Også er den da også godt 400 hk.. men satt ned til 290 hk. Og den koster 250 000 kroner. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hvem sier den er chippa..? Hvorfor ikke bare en 1,8T med 180 hester..? Den så jo pen ut, ja, kanskje litt overprisa. Møller bør vel ha tilgang til servicehefte, så kan være verdt å sjekke ut. En NAF-test vil vel også kunne se om det er unormalt mye slitasje til å være bare kjørt 90.000. At det er RS-styling er vel å dra den litt langt. Eneste er vel RS-fanger (evt bare en "leppe" man fester utenpå originalfanger, litt usikker på den som står på) framme, øyelokk og sportsgrill. Bak og på sidene er den original ser det ut som.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Hvem sier den er chippa..?Hvorfor ikke bare en 1,8T med 180 hester..? Den så jo pen ut, ja, kanskje litt overprisa. Møller bør vel ha tilgang til servicehefte, så kan være verdt å sjekke ut. En NAF-test vil vel også kunne se om det er unormalt mye slitasje til å være bare kjørt 90.000. At det er RS-styling er vel å dra den litt langt. Eneste er vel RS-fanger (evt bare en "leppe" man fester utenpå originalfanger, litt usikker på den som står på) framme, øyelokk og sportsgrill. Bak og på sidene er den original ser det ut som.. 5244734[/snapback] Eier sier den er chippa, så da er den nok det. Prøvde å ringe Møller på fredag, men pga. sykdom var det ingen tilgjengelig på verkstedet, men skulle ringe etter 10 på mandag.... Vil vite mest mulig om den OG ha prisen klar før jeg sender den på NAF-test... Har ikke råd til en haug med bom-NAF-tester, koster tross alt 1500,- stykket, og har allerede bommet en gang... Usikker på RS-stylinga ja. Lurer på om det ser rart ut når den bare har styling foran... Jaja, er jo foran det er dyrest, så greit det er unnagjort.. Sideskjørt er jo ikke så dyrt, og bak MÅ man ikke nødvendigvis modifisere... Endret 3. desember 2005 av voluz Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 NAF-tester kan bli dyrt, ja.. Jeg sa til selger når jeg kjøpte min at jeg betalte NAF-test dersom den ble "godkjent", og han betalte dersom den ikke ble "godkjent".. Ganske grei ordning, og viser om selger mener bilen er i grei stand og ikke prøver å lure deg.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Hei! Funnet en A4 som virker OK... Masse utstyr, de riktige fargene osv. Det er en 2003-modell, problemet er at den med tanke på alderen har kjørt veldig langt... Den har kjørt 135 000 km. Vil dere si dette er et problem? Annonsen her: http://www.finn.no/finn/car/object?WT.mc_i...uS4940602&pos=5 Virker den ellers som noe godt kjøp? edit: fiksa url Endret 23. desember 2005 av voluz Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Annonsen ligger ikke der lengre... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Annonsen ligger ikke der lengre... 5328544[/snapback] Okei.. ops. Fiksa nå... http://www.finn.no/finn/car/object?WT.mc_i...uS4940602&pos=5 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hva med denne da? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...67&pos=6&tot=18 Denne har ikke skinnseter, men har sportspakken. Og er chippet til 209 hk med BSR chip. En kamerat av meg som skal selge... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Hva med denne da? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...67&pos=6&tot=18 Denne har ikke skinnseter, men har sportspakken. Og er chippet til 209 hk med BSR chip. En kamerat av meg som skal selge... 5328721[/snapback] Har sett på den også ja. Men den har ikke pakken med kjørecomputer og ekstra instrumenter i dash'n... Vil nok ha det, isåfall kjørecomputer'n. For øvrig virker det som en bra bil til mer eller mindre OK pris selv om den har gått et stykke da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå