TBJ Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvilken kommando skal man bruke for å sende meldinger over LAN (bruker XP). Jeg har gjort det før, men husker ikke hva jeg skrev. Skal sende til alle på et LAN party vi har her. Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Er ikke sikker men du kan finne d ved å søke på hjelp verktøyet i winXP. Har sendt før men husker ikke :wink: Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Sende Beskjed i XP nettverk: Command prompt; net send maskinnavn/ip beskjed Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Bra. Men hvis jeg skal sende samme melding til alle på en arbeidsgruppe. Hva skriver jeg da? Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 da er det bedre å rope, eller sende en sms. for NET SEND er så kjekk at den popper opp UANSETT hva du driver med. og siden LAN = CS og CS + NET SEND = CRASH så vil LAN + NET SEND = NYE UVENNER håper denne lille matteforklaringen kan hjelpe deg litt. :smile: Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: ...at den popper opp UANSETT hva du driver med... Hvis du ikke bare skrur den av da. :smile: Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 nei. men da får han jo heller ikke sendt da. så jeg regnet med at net send var satt opp på alle maskinene.. :smile: Lenke til kommentar
TCK Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Eg og ein kamerat slak linke sant. Så vis eg vil plage han litt så skriver eg bare net send i ein eit dos vindu?? Popper det opp eit nytt dos vindu hos han da? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Og hvis man vil være virkelig ond, så kan man lage en BAT-fil som looper NET SEND-kommandoen, noe sånt som dette (er ikke sikker om det er 100% korrekt): 10 NET SEND [iP/NAVN/WG] [beskjed] 20 GOTO 10 Slik at mottakeren må bruke resten av tiden på å klikke vekk alle meldingene som tikker inn. Hvis man ikke ønsker dette er det jo bare å deaktivere "Messenger"-tjenesten under "Administrative ToolsServices"... Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 14:33, skrev TCK:Eg og ein kamerat slak linke sant. Så vis eg vil plage han litt så skriver eg bare net send i ein eit dos vindu??Popper det opp eit nytt dos vindu hos han da? først og fremst. ja det gjør det. popper opp i en OK-boks.. og punkt to. dette er en kjapp måte å skaffe seg uvenner da dette er særs irriterende. dypp heller stolen i vann eller bland salt i colan hans.. men ikke føkk med spellinga hans.. da blir han nok sur. :smile: Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Du bruker som sagt: NET SEND maskinnavn/ip TEKST til enkelt person NET SEND * TEKST til arbeidsgruppe/domene Funker ikke bak switsjer da det er broadkast melding. -BUFF Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Dette funker hvertfall for meg: NET SEND /DOMAIN *melding* Ps. Du skriver bare domain, trenger ikke å skrive brukergruppe. Edit: Her er en link til den nye søstersiden til hw.no, windows.no hvor det står om NET kommandoene. Hvis noen var interessert. [ Denne Melding var redigert av: bushdevil på 2002-11-13 15:03 ] Lenke til kommentar
mcper Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Nethail er tingen, så slepp du å bruke terminalvindu. p Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Vis du skal sende til en data på lan skriv i CMD (Ledetekst) : Net send Datamaskinnavnip adressen så skriver du hva du vil etter detta. Vis du skal sende til en arbeidsgruppe/domene skriver du : net send Arbeidsgruppe/domene navnet så skriver du bare det du vil si til alle sammen . Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Det står øverst i OK-vinduet nøyaktig HVEM meldinga kommer fra, så å sitte og spamme nettet med slikt får deg nok utkasta rimelig fort når folk begynner å klage. For ikke minst å nevne all baksnakkinga. Kan høres ut som en "artig" ide med det samme, men tror ikke du kommer til å overleve veldig lenge. Lenke til kommentar
Dan-Ove Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hvordan lager man en slik bat fil?? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 klart.. messenger servicen min er slått av for LENGE siden:) Ptomania Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 23:00, skrev Dan-Ove:Hvordan lager man en slik bat fil?? Lag en .txt fil og skriv inn og rename til .bat Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 og loopen lager du slik i dos melding: net send * "CS SUCK'S" goto melding Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 00:14, skrev pumpy:og loopen lager du slik i dosmelding:net send * "CS SUCK'S"goto melding må vel stå sånn: :melding: net send * "CS SUCK'S" goto melding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå