Gå til innhold

Sending av bilder på MSN "uten lov"

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Jeg var på inne på MSN i dag, da det forferdelige skjedde (!). Plutselig var det noen som sendte bilder av meg på en klassetur for 3 år siden, som jeg forlengst håpte at folk hadde glemt :ohmy: Skal ikke gå nærmere inn på innholdet på bildene, men det er ikke noe som jeg (og en andre person på bildet) vil at alle skal få tak i. Hvem vet hva man kunne finne på når man gikk i 6. klasse. (nei det er slike bilder som de fleste av dere for opp i hodet med det første).

Dette bringer oss inn på hovedpoenget av denne posten. Er det lov og sende bilder av andre via MSN eller andre programmer uten og få vedrørendes godkjennelse? :dontgetit:

Har noen opplevd noe lignende? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Trur ikke det er lov.

BTW: avataren din er for stor. det er maks lov til å ha 80x80

5225908[/snapback]

??

Min er jo 80x15. er det for stort eller.

Lenke til kommentar

vell med tanke på håndheving så er det vell ikke no du kan gjøre med det , og så lenge den som tok bilde ikke har fått beskjed om og destruere det så eier han teknisk sett rettighetene til bildet , og jeg regner ikke med at du har sakt noe om at bildet ikke kan brukes .

ergo tror jeg du er føkked med tanke på muligheter til og stoppe det

EDIT: eksemper er jo bilder av kjendiser som di har tatt tiligere bilr solgt av fotografen og blir kjøpt av personen på bildet

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Det er hverken lov å sende bilder av andre, eller legge de ut på internett uten samtykke av personen(e) det gjelder.

5226132[/snapback]

Eller det har med pressen å gjøre :) Pressen har full lovlig rett til å legge ut bilder, selv krenkende så lenge redaktøren mener det bør ut. :)

Men, er bildet krenkende, sak søk svina. Ikke bare si, stopp, ellers saksøker jeg deg, men gjør det :)

Lenke til kommentar

De har ingen rett om redaktøren mener det.

Men, bilder som er av offentlighetens interesse kan fremstilles i pressen, men de må også være villige til å ta konsekvensene om PFU mener at det ikke skulle blitt publisert, eller om en domstol dømmer bedriften for publiseringen.

Det er redaktøren som sitter med ansvaret for hva som blir publisert.

Lenke til kommentar
Jeg var på inne på MSN i dag, da det forferdelige skjedde (!). Plutselig var det noen som sendte bilder av meg på en klassetur for 3 år siden, som jeg forlengst håpte at folk hadde glemt  :ohmy:  Skal ikke gå nærmere inn på innholdet på bildene, men det er ikke noe som jeg (og en andre person på bildet) vil at alle skal få tak i. Hvem vet hva man kunne finne på når man gikk i 6. klasse. (nei det er slike bilder som de fleste av dere for opp i hodet med det første).

Dette bringer oss inn på hovedpoenget av denne posten. Er det lov og sende bilder av andre via MSN eller andre programmer uten og få vedrørendes godkjennelse?  :dontgetit:

Har noen opplevd noe lignende?  :ermm:

5225843[/snapback]

Hva er det som skjer på bildet? :innocent:

Lenke til kommentar

personvern er ikke noe å kødde med:P

Kan være ganske alvorlig... for enkelte...Noen tar det verre enn andre folk...

Har hendt at jeg har sett bilder av folk(litt mer enn jeg trenger å se:P) MEn uten at de blir sint... Men andre folk kan bli veldig skuffet av å få slengt ut bilder av seg...

Gjør det du føler er best...saksøk de, lei torpedo, heng ut"gjerningsmannen" med tvilsomme bilder av personen selv, gi blanke f*** osv.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Ro ned ballene.. Putt dem på is.. la dem le med deg. Ikke av deg wink.gif

Gjør det beste ut av det smile.gif

Det beste i dette tilfellet er vel å oppsøke den som distribuerer uønskede bilder!

Sjeldent det Gandhi-greiene fungerer i praksis for folk flest.

G

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...