Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg var på inne på MSN i dag, da det forferdelige skjedde (!). Plutselig var det noen som sendte bilder av meg på en klassetur for 3 år siden, som jeg forlengst håpte at folk hadde glemt Skal ikke gå nærmere inn på innholdet på bildene, men det er ikke noe som jeg (og en andre person på bildet) vil at alle skal få tak i. Hvem vet hva man kunne finne på når man gikk i 6. klasse. (nei det er slike bilder som de fleste av dere for opp i hodet med det første). Dette bringer oss inn på hovedpoenget av denne posten. Er det lov og sende bilder av andre via MSN eller andre programmer uten og få vedrørendes godkjennelse? Har noen opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Trur ikke det er lov. BTW: avataren din er for stor. det er maks lov til å ha 80x80 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Trur ikke det er lov. BTW: avataren din er for stor. det er maks lov til å ha 80x80 5225908[/snapback] ?? Min er jo 80x15. er det for stort eller. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Den er 155x28. Det er ikke lov å sende sende bilder av noen andre uten deres tillatelse. Endret 29. november 2005 av Skarstad Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 De fleste som bruker msn under 18 tror jeg driter i akkurat det egentlig. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 De fleste som bruker msn under 18 tror jeg driter i akkurat det egentlig. 5226003[/snapback] Avataren din er 142 x 95 pixels. Men nei, er nok mange fjortiser som driter i det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Tror de fleste driter i akkurat det jeg. Og, avataren kan egentlig være så stor den bare vil i pixler, men ikke i kB. Dette har administratorer sagt tidligere og. Forumet resizer av seg selv i pixler Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) vell med tanke på håndheving så er det vell ikke no du kan gjøre med det , og så lenge den som tok bilde ikke har fått beskjed om og destruere det så eier han teknisk sett rettighetene til bildet , og jeg regner ikke med at du har sakt noe om at bildet ikke kan brukes . ergo tror jeg du er føkked med tanke på muligheter til og stoppe det EDIT: eksemper er jo bilder av kjendiser som di har tatt tiligere bilr solgt av fotografen og blir kjøpt av personen på bildet Endret 29. november 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det er hverken lov å sende bilder av andre, eller legge de ut på internett uten samtykke av personen(e) det gjelder. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det er hverken lov å sende bilder av andre, eller legge de ut på internett uten samtykke av personen(e) det gjelder. 5226132[/snapback] men... Ingen som kan sjekke det. Blir som å si at det ikke er lov å spytte på gatene i Singapor. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Med ting som ikke er lov, er det mulig å annmelde. Hvis bildene var så ille for deg at du vil anmelde har du mulighet til det. Da får du samtidig kanskje skremt de folka litt. Og btw, hvis noen politi ser at du spytter i singapore så kutter de av deg tunga. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det er hverken lov å sende bilder av andre, eller legge de ut på internett uten samtykke av personen(e) det gjelder. 5226132[/snapback] Eller det har med pressen å gjøre Pressen har full lovlig rett til å legge ut bilder, selv krenkende så lenge redaktøren mener det bør ut. Men, er bildet krenkende, sak søk svina. Ikke bare si, stopp, ellers saksøker jeg deg, men gjør det Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 De har ingen rett om redaktøren mener det. Men, bilder som er av offentlighetens interesse kan fremstilles i pressen, men de må også være villige til å ta konsekvensene om PFU mener at det ikke skulle blitt publisert, eller om en domstol dømmer bedriften for publiseringen. Det er redaktøren som sitter med ansvaret for hva som blir publisert. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Opplevde det samme, og opplever det igjen.. Det at folk ikke respekterer lovverket og at det er idiotisk og distrubuere slike bilder.... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg var på inne på MSN i dag, da det forferdelige skjedde (!). Plutselig var det noen som sendte bilder av meg på en klassetur for 3 år siden, som jeg forlengst håpte at folk hadde glemt Skal ikke gå nærmere inn på innholdet på bildene, men det er ikke noe som jeg (og en andre person på bildet) vil at alle skal få tak i. Hvem vet hva man kunne finne på når man gikk i 6. klasse. (nei det er slike bilder som de fleste av dere for opp i hodet med det første). Dette bringer oss inn på hovedpoenget av denne posten. Er det lov og sende bilder av andre via MSN eller andre programmer uten og få vedrørendes godkjennelse? Har noen opplevd noe lignende? 5225843[/snapback] Hva er det som skjer på bildet? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Selv om det ikke er lov er det vel bare å akseptere at alt man gjør som noen tar bilder eller video av kan komme tilbake til deg mange år senere. Det er ganske umulig å stoppe spreding av slikt. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) personvern er ikke noe å kødde med:P Kan være ganske alvorlig... for enkelte...Noen tar det verre enn andre folk... Har hendt at jeg har sett bilder av folk(litt mer enn jeg trenger å se:P) MEn uten at de blir sint... Men andre folk kan bli veldig skuffet av å få slengt ut bilder av seg... Gjør det du føler er best...saksøk de, lei torpedo, heng ut"gjerningsmannen" med tvilsomme bilder av personen selv, gi blanke f*** osv. Endret 29. november 2005 av sixx Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Er vel ikke lov... men er det så sykt mye du kan gjøre med det? Annet enn å kanskje si i fra til dem som sender dem og be dem å slutte.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ro ned ballene.. Putt dem på is.. la dem le med deg. Ikke av deg Gjør det beste ut av det Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Ro ned ballene.. Putt dem på is.. la dem le med deg. Ikke av deg wink.gifGjør det beste ut av det smile.gif Det beste i dette tilfellet er vel å oppsøke den som distribuerer uønskede bilder! Sjeldent det Gandhi-greiene fungerer i praksis for folk flest. G Endret 30. november 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå