EasyRaider Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 6800 XT er vesentlig svakere enn 6600 GT. Sånn sett er det et særdeles dårlig kjøp. Men det har jo stort potensiale med softmodding. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Det er da virkelig mer enn bare pipelines som bestemmer hastigheten. Jeg kjører en Socket A XP 3200+ m/2x512MB, Creative X-Fi. Hva slags system sitter du selv med TL1000S? Og klokkehastigheten på core/minne. Mitt kort ligger på 345/740. Simen Endret 1. desember 2005 av elf_man Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Skal prøve å få med alt så rett som mulig nå: MSI KT4V - L hovedkort Amd Athlon XP 2500+ Barton prosessor 1x Crucial PC 2700 DDR 512mb 1x Crucial PC 3200 DDR 512 mb XFX Geforce 6800XT AGP kort Maxtor DiamondMax 10 200gb Cheiftec kabinett med orginal psu på 300W er vel det som teller som jeg vet om ihvertfall... Kjører forøvrig Windows XP med sp 2, Forceware 81.95. Gamle drivere er nok ikke noe problem i og med at jeg innstallerte kortet sammen med ny harddisk for kort stund siden. Har ikke gjort noe med nye drivere til AGP, HK eller lignende. Uder innstallasjon av skjermkortet brukte jeg medfølgende driver på cd. Tidligere hadde jeg et Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO, her fikk jeg 1393 i 3d Mark 05, noe som har vært litt bedre enn det jeg har fått et par ganger med mitt nye 6800 kort..:S Noen som kan hjelpe ut ifra disse opplysningene da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er da virkelig mer enn bare pipelines som bestemmer hastigheten. Jeg kjører en Socket A XP 3200+ m/2x512MB, Creative X-Fi. Hva slags system sitter du selv med TL1000S? Og klokkehastigheten på core/minne. Mitt kort ligger på 345/740. Simen 5237315[/snapback] Takker for svaret. Du har helt rett i det du skriver.. Jeg har (blant annet) to stk system ("Dothan") med hvert sitt 6800 LE. Spcs/klokk står i scores: 3DMark03: System-1 - 11072 System-2 - 10681 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 <snip>Noen som kan hjelpe ut ifra disse opplysningene da? 5237353[/snapback] Takker! Du har lagt inn Via4inOne drivere? Sjekk forøvrig support/donwload side for ditt HK for evt. andre drivere som du bør oppdatere. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Nå når jeg får lastet ned de Via4inOne driverne og de nyeste Forcewre driverne(81.95) skal jeg teste drive cleaner for å få vek alt som kanskje kan ligge rundt om, så innstallerer jeg disse nye driverne. Får se hva som skjer da, men uansett takk til dere som ihvertfall prøver å hjelpe meg Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 YAY! Etter nye drivere er innstallert(Via4inOne V5, Via Hyperion 5.04 og ForceWare 81.95) fikk jeg 2661 i 3D Mark. Så foreløpig er jeg fornøyd, men detter er da uklokket så lenge, så etter det skjer håper jeg på høyere. Men å se hvordan det gjør seg i BF2 får vi se snart... Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Det er da virkelig mer enn bare pipelines som bestemmer hastigheten. Jeg kjører en Socket A XP 3200+ m/2x512MB, Creative X-Fi. Hva slags system sitter du selv med TL1000S? Og klokkehastigheten på core/minne. Mitt kort ligger på 345/740. Simen 5237315[/snapback] Takker for svaret. Du har helt rett i det du skriver.. Jeg har (blant annet) to stk system ("Dothan") med hvert sitt 6800 LE. Spcs/klokk står i scores: 3DMark03: System-1 - 11072 System-2 - 10681 5237509[/snapback] Da har jeg sammenlignet scoren vår, og det er faktisk bare på gametest 1 du får bedre score enn meg, betraktelig bedre. Men på de andre testene slår faktisk systemet mitt ditt. Sammenligning. Ganske interessant. Med samme klokkehastighet på minne og core, tror jeg faktisk mitt system ville gått seirende ut Synes XFX har gitt oss et godt kort jeg Simen EDIT: Sammenlignet med System 1 jeg nå, hehe. Men dere ser bildet fordet Endret 2. desember 2005 av elf_man Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er da virkelig mer enn bare pipelines som bestemmer hastigheten. Jeg kjører en Socket A XP 3200+ m/2x512MB, Creative X-Fi. Hva slags system sitter du selv med TL1000S? Og klokkehastigheten på core/minne. Mitt kort ligger på 345/740. Simen 5237315[/snapback] Takker for svaret. Du har helt rett i det du skriver.. Jeg har (blant annet) to stk system ("Dothan") med hvert sitt 6800 LE. Spcs/klokk står i scores: 3DMark03: System-1 - 11072 System-2 - 10681 5237509[/snapback] Da har jeg sammenlignet scoren vår, og det er faktisk bare på gametest 1 du får bedre score enn meg, betraktelig bedre. Men på de andre testene slår faktisk systemet mitt ditt. Sammenligning. Ganske interessant. Med samme klokkehastighet på minne og core, tror jeg faktisk mitt system ville gått seirende ut Synes XFX har gitt oss et godt kort jeg Simen EDIT: Sammenlignet med System 1 jeg nå, hehe. Men dere ser bildet fordet 5239081[/snapback] Øøøhh.. den linken din fører til en 3DMark05-score.. Her er min beste 3DMark05-score md 6800LE. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jepp, hadde visst brukt feil link. Oppdatert nå Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Da fikk jeg mitt 6800XT og det var null problem å låse opp til 16 pipelines og 6 Vertex Shaders. Har kun testet en runde med NFS_MW med alt på fullt, og det gikk så det uler. Anbefales til alle som er ute etter et rimelig AGP-kort. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Jeg skjønner ikke helt dette, hver gang jeg setter i gang bf2 nå så begynner kortet å monge seg. Pc'en krasjer, skjermen mister kontakt med pc'en og til slutt restarter maskinen automatisk. Dette skjer kort tid etter jeg har kommet inn i spillet og spiller da, for meg virker det som om det tar lengre tid før det skjer(for det vil skje) jeg lavere jeg setter settingene. Jeg har ikke opplevd dette før jeg innstallerte dette 6800XT kortet :S Det virker for meg(som egentlig ikke kan så sinnsykt mye) som om at gpu'en blir overopphetet og dermed tar seg en "pause" ved å slå seg av eller noe lignende. Kan dette stemme? eller er det noe annet tull igjen? Og hvis dere som unlocker kortet eller klokker det og bruker standard kjøling, hvorfor skjer ikke dette dere? Endret 2. desember 2005 av Dozer_ Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) *kremt* dette fant jeg i en Tweake guide til nVidia: "Nvidia strongly recommends that for recent graphics cards such as their 6800 and 7800 series your system should be equipped with a good-quality 480W or higher PSU" Kan dette skape et problem for meg som kun har 300W PSU som er standard på mitt Chieftech kabinett? Og siden jag har to stk. hdd'er kjørende og to stk. ekstra kabinett vifter..? Endret 3. desember 2005 av Dozer_ Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 *kremt* dette fant jeg i en Tweake guide til nVidia: "Nvidia strongly recommends that for recent graphics cards such as their 6800 and 7800 series your system should be equipped with a good-quality 480W or higher PSU" Kan dette skape et problem for meg som kun har 300W PSU som er standard på mitt Chieftech kabinett? Og siden jag har to stk. hdd'er kjørende og to stk. ekstra kabinett vifter..? 5245741[/snapback] Har en 550 Watts Strømforsyning med 2 stk 80mm vifter, tok av den ene vifta som er i bakkant. Det resulterte i at når jeg spilte så klikka PC fullstendig, hjalp ikke å trykke på rewstart engang. Måtte kutte strømtilgangen til PC'en. Satt vifta tilbake og nå funker det som bare det. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) *kremt* dette fant jeg i en Tweake guide til nVidia: "Nvidia strongly recommends that for recent graphics cards such as their 6800 and 7800 series your system should be equipped with a good-quality 480W or higher PSU" Kan dette skape et problem for meg som kun har 300W PSU som er standard på mitt Chieftech kabinett? Og siden jag har to stk. hdd'er kjørende og to stk. ekstra kabinett vifter..? 5245741[/snapback] Det bør gå helt fint. God kvalitet er alltid å anbefale, men 480 W er å ta voldsomt i, selv for 7800 GTX. Egentlig har ikke total effekt så mye å si, det går mest på hvor mye 12 V som kan leveres. Forøvrig trekker 6800 mindre strøm enn 6600 GT AGP, og 6800 XT skulle dra enda mindre. Med 16 pipes og overklokket vil det jo gå mer strøm, men total belasting på PSU vil helt sikkert ligge langt under 300 W. Endret 4. desember 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Men så er det jo en god del annet enn bare skjermkortet i min pc som trekker strøm og da.. *Så du EasyRider tro ikke det er PSU som kan være problemet mitt? Endret 4. desember 2005 av Dozer_ Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Jo, det kan være problemet. Men det er i så fall dårlig/defekt PSU, ikke det at 300 W er for lite. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Vel, nå har jeg endelig fått løst problemet. Etter jeg gikk til innkjøp av en Hiper 525W PSU fra komplett har alt fungert perfekt. Problemet som jeg hadde når jeg kjørte bf2 er helt vekke og jeg kan kjøre det med virkelig kvalitet Så nå når alt er i boks kan klokkingen begynne Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Vel, nå har jeg endelig fått løst problemet. Etter jeg gikk til innkjøp av en Hiper 525W PSU fra komplett har alt fungert perfekt. Problemet som jeg hadde når jeg kjørte bf2 er helt vekke og jeg kan kjøre det med virkelig kvalitet Så nå når alt er i boks kan klokkingen begynne 5264485[/snapback] hoi hei for en sollskinsshistorie da hehe. .antar kortet krevde mer strøm med ekstra pipelines aktivert da eller? Tror jeg også bør skifte min psu snart.. . Husk å poste før og etter resultater gjerne sammenlignet med 100% stock.. Må jo være god valutta for pengene det der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Flott av løsningen var så "enkel".. Nå har du ihvertfall en PSU som vil tåle litt klokking vil jeg tro.. PS. Jeg har sett(målt) at klokkede system med tilvarende hardware drar rundt 300w ved full load.. Da en 300w PSU kan være "rated" ved max.. noe som ikke er vedvarende last sier det seg vel at det kan bli knapt under "heftig gaming".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå