Signe Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hei igjen! Takk for mange gode tips! Bilen går pent nå, det har ikke vært snø og sludd på en stund. Jeg mistenker også fuktinntregning på ett eller annet sted er årsaken til lampe- og motortrøblet. Har tidligere hatt bilen på verksted for denne feilen (Lampe + risting/motortrøbbel)(jepp, merkeverksted) - men de fant ikke årsaken - eller de fant feil årsak/det de gjorde hjalp ikke. Er vel ikke veeeldig imponert over Opel-verkstedet her i byen, vet at Opel har gode verksteder andre steder, kanskje jeg bør ta turen dit. Ketchez: Hvor er (Hva er) fordelerlokket? Ilstang: Hvor er kontakt til spjeldindikator? (Beklager å måtte spørre - mine biltekniske kunnskaper er ikke veldig store.) Når det gjelder korrosjon på Opel, så skal jeg få den tectylbehandlet - bedre føre var. Lenke til kommentar
Signe Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Hei igjen! Takk for mange gode tips! Bilen går pent nå, det har ikke vært snø og sludd på en stund. Jeg mistenker også fuktinntregning på ett eller annet sted er årsaken til lampe- og motortrøblet. Har tidligere hatt bilen på verksted for denne feilen (Lampe + risting/motortrøbbel)(jepp, merkeverksted) - men de fant ikke årsaken - eller de fant feil årsak/det de gjorde hjalp ikke. Er vel ikke veeeldig imponert over Opel-verkstedet her i byen, vet at Opel har gode verksteder andre steder, kanskje jeg bør ta turen dit. Ketchez: Hvor er (Hva er) fordelerlokket? Ilstang: Hvor er kontakt til spjeldindikator? (Beklager å måtte spørre - mine biltekniske kunnskaper er ikke veldig store.) Når det gjelder korrosjon på Opel, så skal jeg få den tectylbehandlet - bedre føre var. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Når det gjelder rust, har Opel blitt MYE bedre. Jeg har tidligere hatt mange Opeler (riktig flertall??), som alle har rustet fælt, og byttet til VW tidlig på 90-tallet. Den rustet ikke, men VWs kundebehandling gjorde at jeg snudde til Opel igjen. Kjøpte ny Astra i 1999, den med galvanisert karosseri, og det har holdt seg imponerende bra. Realtivt fornøyd med mitt lokale merkeverksted generelt, svært fornøyd i forhold til reklamasjoner. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Et lite tips til de med lysende motorlampe: Jeg hadde en 87 modell Omega 2.0i som motorlampa begynte å lyse. samtidig som den gjorde det, la jeg merke til at Cupélyset og andre lys begynte å lyse sterkere. Så gikk det tilbake til normalt etter litt og da slukket motorlampa. Jeg tenkte da at dettte måtte være spenningsregulatoren på dynamoen som var kranglete da dette må være eneste mulige årsak til å få høyere spenning enn 12Volt.. Jeg byttet den og problemet var løst! Ikke mer lys i motorlampe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå