kennethaa Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei! Jeg har laget en hjemmeside til julemarkedet som klassen min har : > http://julemarked.org < Som dere ser så er linkene litt rare, de vil ikke åpnes. Register globals er off også, har prøvd on også, det funker heller ikke. Hva er feil? Håper på gode svar Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det er vel ca. helt umulig for oss å si så lenge vi ikke vet hvordan scriptet ditt ser ut! Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 <? if(!$side){ $side = "main"; } include("$side.php"); ?> Linker: index.php?side=main Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 hvordan ser koden som setter $side variabelen ut? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Bytt ut $side med $_GET['side'] Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Bytt ut $side med $_GET['side'] 5226399[/snapback] Det ble bare tull, skriv koden til meg i så fall da Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Parse error: parse error, unexpected '<' in /usr/home/web/wno94386/index.php on line 77 Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Parse error: parse error, unexpected '<' in /usr/home/web/wno94386/index.php on line 77 5226484[/snapback] Den årna jeg nå =) Noen som har en løsning på mysteriet? Endret 29. november 2005 av kennethaa Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Denne burde funke: <?php if(empty($_GET['side'])) { $side = 'main'; } include $side.'.php'); ?> Endret 29. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 julemarked Hva skal dete bety? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det betyr akkuratt det som står der, du har en { på linje 77 som ikke hører hjemme akkuratt der. Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Hva skal jeg gjøre for og fikse det? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Fjerne den? Eventuelt flytte den dit den passer bedre inn i omgivelsene. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 vil det være ok å påpeke mangelen på sikkerhet? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 ta og vis oss linje 77 så kan vi fikse den ^^ Includescript som funker og er sikkert <?php $start = "start"; $dir = "inc"; $filnavn = "php"; $page = $_GET['p']; if (preg_match('(/http:\/\/|^\/|\.+?\/)/', $page)) echo "Dont try that again please!"; elseif (!empty($page)) { if (file_exists("$dir/$page.$filnavn)) include("$dir/$page.$filnavn"); else echo "<p>Noe gikk feil, prøv på nytt.</p>\n"; } else include("$dir/$start.$filnavn"); ?> bare legg alle filer som skal includeres i inc og hent dem med ?p=ettelleranna så skulle alt funke Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 bare legg alle filer som skal includeres i inc og hent dem med ?p=ettelleranna f.eks: http://julemarked.org/index.php?p=main ? i Inc, hva er det? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Legg alle filene i en mappe som kalles inc Lenke til kommentar
kennethaa Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Skjønner ikke så mye av det dere sier, noob =) Kan noen gi meg en god forklaring http://www.flink.no/~julemarked Der fungerer den, men ikke på webhotelet Endret 29. november 2005 av kennethaa Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 stianiquniez: det er ikke et så verst script, men i preg_match'en din så holder det lenge med å kun passe på at filnavnet inneholder / eller . På den måten passer du på at det ikke er tastet inn et domene, ip eller at den forsøker å bevege seg ut av mappen. Videre så er det lurt å ikke oppfordre til hacking ved å vise en sånn tekst, mye bedre å vise en 404 error side. Glem ikke at .php er en file extention eller en filendelse/type, og ikke filnavn - bedre variabel navn er $file_ext eller noe. Det siste der var kun tips til forbedringer, ideen din er meget god! Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 en annen god ide er å bruke in_array. Det vil være det beste vil jeg nok si. Da kan du ha støtte for flere filer, men samtidig holder de andre utenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå