Gå til innhold

God gaming cpu

k1ngkong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Kult å overklokke er det kanskje,

Men tviler sterkt på at man kan overklokke en prosessor til 1500 til en prosessor som koster 8000..

Og stalin.

Er vi nabbs fordi vi ikke vil overklokke?

3 forskjellige mennesker med 2 forskjellige meninger, ikke overklokke, overklokke.

Og jeg spør ikke etter hvilke prosessor som er god til å game med som man kan overklokke, og du har svart med samme prosessoren hele tiden og sakt at du kan overklokke den til fx-57 til 8000.

Jeg lurer fortsatt på hvilke prosessor som jeg kan velge, vis jeg IKKE skal overklokke.

Jeg har tydlig fått beskjed om hvilken jeg skal velge vis jeg skal overklokke :whistle:

Og btw. ikke over 4000.-

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei,

Ja, det stemmer at Opteron 146 kan klokkes til FX-57 hastighet, så det er inget tvil om det. Jeg kjører min Opteron 146 på 2900MHz.

Opteron 146 og FX-57 har mer eller mindre samme spesifikasjoner, er bygget på samme kjerne, har forskjellig multiplyer 10 hos Opteron vs 14 hos FX-57.

Opteron 146 10x200=2000MHz

FX-57 14x200=2800MHz

Nå siden MULTIPLYER hos alle AMD CPU er LÅST (kan justeres bare nedover) må en overklokke "FSB" og ved å få "FSB" opp i 280MHz på en Opteron 146 for man 10x280=2800MHz som er NØYAKTIG samme hastighet FX-57 kjører på.

Nå siden FX-57 har "FSB" på 200MHz og min Opteron 146 har "FSB" på 280MHz så er teoretisk sett min Opteron RASKERE enn FX-57.

For å være helt ærlig med deg, så ville jeg UANSETT oveklokking eller ikke gått for Opteron 170. Fasongen er at ved seinere oppgradering, får du både mer penger og får lettere solgt Opteron enn A64x2, akkurat pga at Opteron klokker bedre. Det er min personlig mening.

Ved å overklokke får du spart en del penger som kan brukes til skjermkort.

Hva slags skjermkort har du tenkt å kjøpe, eller har?

Lykke til.

Staljin

P.S. Uansett hvilken CPU du kjøper blir du fornøyd.

Her er det hva TechNY sier om Opteron CPU i sin "Data Ønskeliste" artikel:

Single Core Opteron:

The 142, 144 and 146 are the low-end of this range, ranging from $160 to about $240. While they are clocked at 1.6GHz, 1.8GHz, and 2.0GHz, many buyers are successfully overclocking these to 2.8 to 3.0GHz – as fast as the fastest $1000 Athlon64 you can buy. Any of these 3 is a stunning holiday value.

Dual Core Opteron:

AMD Opteron 165 Venus Dual-Core Socket 939 Processor

AMD also has Dual-Core Opterons to fit your Socket 939 motherboard. The best value is the 1.8GHz 165 with two cores each with 1MB cache. Many are reaching 2.8 to 3.0GHz with this chip, which is as fast as the top-of-the-line 4800+.

Bare at den Opteron 165 er ikke med Venus, men Denmark kjerne. Venus er navnet på single kjerne Opteron.

Hele greia kan leses her

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Menne.

Da går jeg for amd opteron 170?

Vis jeg klarer å overtale bruttern til overklokking.

Skjermkort: Club3D X1800XT 512MB

Men så må man jo tenke på den negative siden også.

Hva om bruttern ikke gidder å overklokke :nei:

Hvilken CPU skal jeg gå for da?

Lenke til kommentar

her er en guide for overklokking

Skjermkort: Club3D X1800XT 512MB

hefti skjermkort du skal ha! :D

skal selv ha 7800GTX 512MB og opteron 170, også kan vi se hva som virker best!

jeg skal klokke med en vapochill LS, så det kan hende jeg vinner :p

Men så må man jo tenke på den negative siden også.

Hva om bruttern ikke gidder å overklokke :nei:

Hvilken CPU skal jeg gå for da?

5256472[/snapback]

da leser/spørrer du her på forumet helt til du klarer det på egenhånd :D

her er en guide for overklokking som du kan lese i for å lære litt om klokking :D

Lenke til kommentar

Både fx-57 og 4800 x2 er jo SVIN dyre.

Har ikke råd til sånne prosessore.

Må gå for en billigere en.

4000+ er det en grei en for IKKE overklokking?

Eller bør jeg går for noe annet.

Ps. ikke så altfor dyre. Rundt 3500-4000 kr.

Fluesopp; nei, vi skal ikke ha pcen sammen :dontgetit:

Bruttern skal bare bygge den for meg, mens jeg skal se på :tease:

Staljin; har allt bygd en pc jeg.

Eneste jeg mangler til den er CPU'en.

Dere kan jo gi noen kommentarer til den også, om dere gidder. :whistle:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=21574

Lenke til kommentar
Både fx-57 og 4800 x2 er jo SVIN dyre.

Har ikke råd til sånne prosessore.

Må gå for en billigere en.

4000+ er det en grei en for IKKE overklokking?

Eller bør jeg går for noe annet.

Ps. ikke så altfor dyre. Rundt 3500-4000 kr.

Fluesopp; nei, vi skal ikke ha pcen sammen :dontgetit:

Bruttern skal bare bygge den for meg, mens jeg skal se på :tease:

Staljin; har allt bygd en pc jeg.

Eneste jeg mangler til den er CPU'en.

Dere kan jo gi noen kommentarer til den også, om dere gidder. :whistle:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=21574

5259633[/snapback]

Grunnen til at jeg spurte om det var at det hørtes ut som han bestemte, hvis det er din så har jeg fått svaret.

Lenke til kommentar

ok folkens!, han vil ikke overklokke. la oss respektere det. ja x2 4200 er en veldig bra prosessor til å game med. selv om du ikke skal overklokke. du kommer helt sikkert til å bli veldig fornøyd med den sammen med x1800xt. bare pass på at du har over 1 gig ram som har du knallpc. lykke til :)

Lenke til kommentar

HERREGUD!! :mad:

Så mye prat for ingeting. Det Asus hovedkortet er INTEL hovedkort. Du KAN IKKE ha en AMD cpu i det.

En annen ting er at den HK, så vidt jeg kan se, bruker DDR2 og IKKE DDR1 som du har kjøpt. Du må bytte det HK inn i en SOCKEL 939 hovedkort og så kan du kjøpe AMD CPU, som tar den RAM du har nå kjøpt. Som sagt er den DFi det ABSOLUTT beste 939 HK du kan kjøpe.

En annen ting er at du ER IKKE NØDT for å oveklokke Opteron 170 for at det skal gå fint i spill. Den takler alle dagens spill helt fint, og med det monster grafikkortet er det ikke noe å bekymre seg for før om i hvertfall 2 år.

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
chris10an

Lurte på om noen som vet om en prosessor som er GOD til gaming og ikke er altfor dyr.

Har lagt til 3700+ San diego, men fetteren er ikke fornøyd med den.

Noen bedre forslag? 

Ja hvis det er mest mulig spillytelse i prisklassen under 4000 du skal ha, og det ikke skal klokkes ville jeg valgt enten den du startet med, 3700+, eller evetuelt en 4000+. Den første av de gir nok mest for pengene, mens den siste yter noe mer, men koster jo også 1000 kr mer, men likevel godt innefor budsjettet (ca 3000).

Selv har jeg også en Opteron 146 som daglig kjører 2,95Ghz, så din fetter og bror må nok sette seg nærmere inn i dette før de uttaler seg.

Men jeg syns jo det må være mulig for folk å få litt hjelp til det de faktisk ber om her på forumet også...

Hvis gutten ikke VIL klokke, så kan vi kanskje slutte og gnåle om Opteron! Og hvis han skal ha mest spillytelse for lite kr er ikke X2 noe bra valg heller. Hvis du skal bruke pc'n til forskjellige oppgaver kan du vurdere dual også, men da på bekostning av spillytelsen eller pris.

Det er min mening, lykke til med valget. :)

Lenke til kommentar

Hei,

Siden dere har så mye penger å spytte i data, så hadde jeg nå gått for en eller annen dobbelkjerne CPU, akkurat med tanken på fremtiden. Flere og flere spill som kommer framover kommer til å bli optimalisert for dobbelkjerne CPU, og da har deres A64 ikke så veldig mye å stille opp med.

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...