k1ngkong Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Hva om broren min sier at overklokken bare er noe tull og at jeg heller skal gå for en prosessor som både broren min og fetteren min annbefaler? Og uansett har du ikke sagt noe om x2 4200+. Du har bare sagt hvor god opteron er. Fyren som skrev før deg annbefaler også x2 4200+. Flertallet bestemmer Lenke til kommentar
staljin Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hei, Dine penger, så du får kjøpe hva du vil. Jeg ville ikke tenkt på A64X2 over Opteron 165 eller 170 med Denmar kjerne Jeg kjøpte Opteron 146 for 1500 (er billigere nå) som kjører på 2.0GHz, overklokket den til 2.8GHz og nå har jeg CPU som er raskere enn F-57 som koster 8500kr. Du sier jo selv i den første posten at pengene er viktig, og dette er et god resept for å få MYE FOR PENGENE. Hilsen staljin Endret 1. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Lurer på hvor mye jeg kan få en Opteron 144 opp i med Vapochillen min. Hmmmm. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 det er jo ikke no tvil om at du bør gå for A64\Opteron! mer ytelse pr. kronasje, og bedre på de fleste måter. ikke for å virke sarkastisk, men broren og fetteren din, sier de bare at du skal kjøpe P4 fordi de har en pentium selv eller no? noe sånt må det jo være, for du skal være god hvis du finner en spillbenchmark på nettet hvor Pentium slår A64 i ytelse pr. kronasje. be dem om å finne en test på nettet som underbygger hva de sier. og da mener jeg en ordentlig spilltest, ikke noen sånne syntetiske utpakking av filer-tester og sånt. finn tester som reflekterer bruken din! Ja, P4 ser mer imponerende ut på papiret mtp. klokkefrekvens, minne, cache og alt mulig annet, men dette er bare overfladiske egenskaper som det er lettest for folk å se på, arkitekturen går mye dypere enn som så... Lenke til kommentar
kasol Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Kan disse 165/175 bruke på A8N-SLI Premium hk ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvis du vil ta sjansen på overklokking, er Opteron et klart bedre valg, siden det vil gi mer for pengene. Opteron 1xx passer i alle socket 939-kort. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Hvis du vil ta sjansen på overklokking, er Opteron et klart bedre valg, siden det vil gi mer for pengene. Opteron 1xx passer i alle socket 939-kort. 5240733[/snapback] men støtter bios disse ? Ser ikke støtte for dette på Asus sine sider. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 hva er det broren din og faren din sier at du skal kjøpe da? og så kan du si til broren din at overklokk ikke er noe tull, det er faktisk GENIALT for de som ikke driter penger.Og en ting til de som kan klokke sikkelig de sparer som oftest penger. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Hva med dem som ikke gidder overklokking? Og heller sier at man skal bruke pengene på en skikkelig prosessor, noe som jeg mener er den jeg har tenkt å kjøpe. Og btw. tror ikke bruttern på at opeteron 146 for et og et halvt tusen kan overklokkes til x2 4800+ .. til dobbelt så mye... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) så han kan mer om data enn de som er her og som til og med har gjort det? Gidder? er snakk om å spare penger, penger får man aldri nok av når du driver med data. Et eksempel...jeg kjøper en P4 3,0 klokker den til 3,4,da sparer jeg en 1000lapp og det er ikke mye klokking En ting til, jeg har fått mye råd her og har aldri angra på at jeg har hørt på dem Endret 2. desember 2005 av Fluesopp Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Og heller sier at man skal bruke pengene på en skikkelig prosessor, noe som jeg mener er den jeg har tenkt å kjøpe. Så en CPU som koster mindre er ikke skikkelig ? Imed at han syns overklokking er tull, så er han ganske dum.__ EDIT: X2 4200+ er vel den minst populære X2 CPUen. Enten X2 3800+ eller X2 4400+. Endret 2. desember 2005 av Pels Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Så hva bør jeg velge? Ps. ikke no overklokking Lenke til kommentar
staljin Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hvis du vil ta sjansen på overklokking, er Opteron et klart bedre valg, siden det vil gi mer for pengene. Opteron 1xx passer i alle socket 939-kort. 5240733[/snapback] men støtter bios disse ? Ser ikke støtte for dette på Asus sine sider. 5240920[/snapback] Har en Asrock 939 DUAL-SATA2+Opteron 146 med en BIOS som IKKE STØTTER Opteron, så blir CPU alikevel fint indentifisert. staljin Lenke til kommentar
staljin Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 (endret) Hva med dem som ikke gidder overklokking?Og heller sier at man skal bruke pengene på en skikkelig prosessor, noe som jeg mener er den jeg har tenkt å kjøpe. Og btw. tror ikke bruttern på at opeteron 146 for et og et halvt tusen kan overklokkes til x2 4800+ .. til dobbelt så mye... 5242846[/snapback] Hvor gammel er du? 7? 146 som klokkes til X2 4800!? Hvor får du dette fra? Jeg snakket on SINGLE kjerne CPU, det der er 2 helt forskjellige CPU. Lurer, av og til bare på hvorfor jeg gidder? Jeg tror hverken du eller, broren din eller fetteren skjønner så mye av dette her, uansett. Staljin Endret 3. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hva med dem som ikke gidder overklokking?Og heller sier at man skal bruke pengene på en skikkelig prosessor, noe som jeg mener er den jeg har tenkt å kjøpe. Og btw. tror ikke bruttern på at opeteron 146 for et og et halvt tusen kan overklokkes til x2 4800+ .. til dobbelt så mye... 5242846[/snapback] ha ha :!: noob en opteron 146 kan klokkes til en FX 57 som koster 8000 kr! Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Herregud, se på dere barna krangler a... Oppfør dere ordentlig a..! Han sa at han ikke skulle overklokke? Da skal han ikke overklokke! Få det inn i hue!! Hvis du skulle overklokket, da hadde det vært best med Opteron. Hvis du IKKE skal overklokke, da hadde det vært best med FX 57 eller den X2 4800 eller hvem av dem du snakket om... Og dere andre her i forumet, oppfør dere som voksne! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Herregud, se på dere barna krangler a... Oppfør dere ordentlig a..! Han sa at han ikke skulle overklokke? Da skal han ikke overklokke! Få det inn i hue!! Hvis du skulle overklokket, da hadde det vært best med Opteron. Hvis du IKKE skal overklokke, da hadde det vært best med FX 57 eller den X2 4800 eller hvem av dem du snakket om... Og dere andre her i forumet, oppfør dere som voksne! 5246192[/snapback] Hei, Ikke vær dum. Jeg samenlignet Opteron 146 med FX-57, og han skulle "være smart" og si at Opteron kan ikke klokkes til A64 X2 4800+, det er jo som eple og pærer. Klart at han må få lov å kjøpe hva han vil, men problemet er at han tror at broren og fetteren vet det best (må også få lov til det), men JEG trenger ikke noe prek, jeg. Staljin Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Det med at du ikek gidder oveklokking,,, skjønner ikke hvorfor, jeg har kjøprt mange nye cpuer bare for å få klokke på noe nytt Det er sykt artig... Hva med å kjøpe en Billig Opteron å klokke ræva av Fettern din? Så kan dere kjøre noen benchmarks og han vil skifte mening Veldig fort... Samme som fattern sier: "det e jo ikke nå vits å klokke, du ser jo ikke nå tel de extra hz an i allefall" - nabb hehe Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Klokker en 144 like langt som 146? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hm... Jeg har ganske så ny pc... AMD 3700+ Når jeg kjøpte den sa jeg at jeg ALDRI skal overklokke... Men den siste uka har jeg prøvd og lære meg og prøve og klokke i bios.. Det er faktisk gøy... Men det er opp til deg..! Som de andre sier så er det kult og overklokke..! =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå