jimmen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 er usikker på om dette ble rett postet.. tar en sjangs jeg.. men er det noen som kan gi meg en link eller noe lignende til seagate barracuda 300gb harddisk?? serial ata drivere som jeg kan få på en diskett da.. har prøvd med noe annet på diskett, da sto det bare at det manglet "AWDFLASH".. pliiss.. HJELP MEG!! Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 AWDFLASH er et program for å oppdatere Award-BIOSer, så hvis det er en BIOS-oppdatering det er snakk om, fortell oss hvilket hovedkort du har, og vi hjelper deg derfra. S-ATA-drivere? Da må vi nok få vite hvilket hovedkort du har i denne situasjonen óg, slik at vi kan gi deg en link til den nyeste driveren. Lenke til kommentar
jimmen Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 ok.. jeg har ikke noe bios eller windows! jeg har nettopp bygget datan ferdig.. så derfor trenger jeg driverne.. jeg har et asus a8n5x hovedkort. harddisk : Seagate 300GB Barracuda 7200.8 SATA HDD hjelper dette?? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kanskje denne siden kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hva disken heter er uvesentlig. Drivere er ikke for selve disken, men for kontrolleren. Så det er en Asus driver du eventuellt trenger. Ofte trengs det ikke noen driver for å installere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 ok.. jeg har ikke noe bios eller windows! 5225287[/snapback] Alle hovedkort har BIOS innebygget så det er ikke noe som du må/kan innstallere. Man kan riktignok oppdatere den biosen som allerede er på hovedkortet. Hør på Hårek angående disk og drivere. Lenke til kommentar
jimmen Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Kanskje denne siden kan hjelpe deg? 5225383[/snapback] ja.. men kan ikke så veldig mye angående drivere.. hvilken skal jeg laste ned?? Lenke til kommentar
jimmen Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 ingen som vet?!?!?!?!?!?!?? Lenke til kommentar
rasken Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Mener nå at det ikke skulle være nødvendig med noen s-ata driver-diskett på Nforce4 hovedkort. Har du prøvd uten? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Gå inn på linken og velg: Produkt: Hovedkort Sokkel: 939 Modellnavn: A8N5X Trykk knappen "Søk" Da får du opp en liste over drivere som skal brukes på ditt system. Trykk på "drivere" og last ned nyeste versjon av begge driverene. (Audio-driveren merket 14.11.2005, brikkesett-driveren versjon 6,65 for WindowsXP) Innstaller disse. Det skulle fikse tingene Andre kjekke ting kan være under "utilities": Cool&Quiet Driver V1.2.2.2 for WinXP. Lenke til kommentar
jimmen Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 hmm.. har ikke prøvd det enda.. men har også hørt at hvis du setter hardisken i port 2 eller 3 på serial ata utgangene så trenger du ikke drivere? eller noe sånt.. stemmer det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er bare å prøve så finner du det ut. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Nja, kanskje ikke akkurat sånn, men du er inne på noe. Det er oftest 2 separate kontrollere på hovedkortet, og hver kontroller har 2 SATA kontakter. Dene ene kontrolleren er integrert i chipset og burde virke uten driver. Den andre må enables i BIOS, og vil trenge driver. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Pleier ikke S-ATA drivere å ligge på CD'en som følger med hovedkortet? Har erfart dette selv! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Jo, men det er Windows drivere, disse legger du inn etter at Windows er installert. Det pleier også å følge med en floppy med installasjonsdriveren, men ikke alle leverer denne. Ofte er det jo ikke bruk for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå