Gå til innhold

Digitalt trommesett, trenger tips

d0ppler

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg et digitalt trommesett, vet at det finns mye på markedet.

Er ikke ute etter noe som skal brukes live foran publikum, bare ett som kan erstatte drum-synthen til mitt hjemmestudio :)

Vil gjerne at paddene skal være følsomme over hvor hardt man slår, og at det er en akeptabel lyd de gir fra seg.

tips mottas med takk :)

(og ja, så billig som overhodet mulig ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han skulle jo bare ha et billig trommesett hjemme...

5233520[/snapback]

Men problemet med denne typen sett er at de billige greiene rett og slett er dritt. Enkelt og greit. Dvs. dårlige pader som er mindre følsomme, tåler mindre og er mindre autentiske, MYE dårligere modul, som ikke duger til noe som helst og generellt bare dårligere kvalitet og mindre gjennomførte detaljer. Av digitale sett kan man bare anbefale Rolands TD-6 (bra amatørsett med fin modul og padder) og selvfølgelig TD-8 (har jo egentlig gått ut (blitt erstattet av TD-12), men er knallbra med stoffpadder på alle trommene og skikkelig knallmodul med MASSE avanserte innstillinger). Får du sikret deg en bra pris på et TD-8 sett kan du ikke gjøre et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne en ting. Hvis du bare skal koble det til PC via MIDI så fungere TD-3 også greit, samme pader som TD-6, men MYE dårligere modul. Men modulen har jo overhodet ingenting å si hvis du BARE skal koble til PC. Skal du derimot har et trommesett som kan brukes allsidig duger ikke dette.

Lenke til kommentar
Kommer jo an på hvilken prisklasse han snakker om... Td12 ligger på 30.000,- så vidt jeg vet, og td6 på rundt 13-14.000? Er jo kanskje ikke det han ser etter om han kun skal bruke det til studio...

5240676[/snapback]

Hvis du leser innlegget en gang til så ser du at jeg sier "Får du sikret deg en bra pris på et TD-12 sett kan du ikke gjøre et bedre kjøp." Dette er fordi det går ut. Imerslund avd. torggaten solgte dette settet til 18 laken tidligere i høst, fordi det har gått ut og roland vil kvitte seg med lagerbeholdning. Vet det har eksistert andre tilbud og. Selvfølgelig er det mye dyrere, men grunnen til at jeg nevnte det var nettop muligheten for knallpriser :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...