tigergutten Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Har et lite problem som jeg håpte dere kunne hjelpe meg med: En kamerat som har fått seg lyse-bredbånd.. vi har trukket cat5 kabel rundt i huset hans ned til sentralen. Der koblet jeg på en rj45 plugg, og i andre enden en rj45 kontakt. Her starter problemet. Dersom vi bruker en patch rett i sentralen som jeg har laget, da fungerer det fint. Men det vil ikke fungere i kontakten (som forøvrig er en cat5, koblet helt likt pluggene).. lurer rett og slett på om det blir noe galt siden par`ene blir snudd om 2 ganger (en gang i kabelen i veggen, og en gang i patch`en etterpå)... noen som kan hjelpe?? Endret 29. november 2005 av agvg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har du koblet pluggen etter skjema og koblingen på veggen etter det skjemaet for den spesifikke boksen? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Dersom du har koblet en kontakt på, så skal kabelen mellom kontakten og sentralen være krysset, fra kontakten til node skal være straight. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 jeg fant ut av det til slutt.. viste seg at kontakten ikke var koblet "rett gjennom".. dvs at plint 1 ikke var den samme som pinne 1.. Takker for innspill patz og agvg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå