Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fed up av "selvoppnevnte moderatorer"

Anbefalte innlegg

Det vrimler ganske godt av dem her på forumet. De popper stadig opp for å vise hvor flinke de er til å korrigere .

Det går oftest på sånt som at man ikke har valgt helt korrekt kategori, at noe har vært diskutert en eller annen gang før, at man ikke har fått en eller annen finurlig regel med seg til punkt og prikke etc

Temmelig irriterende :ermm:

Greit nok at det reageres og sies fra, men forslår at de heller kontakter en moderator og lar de som skal gjøre det, bedømme og evt gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg synes nå at det er greit og si fra hvist noen har postet i feil kategori , det er ikke sikert moderatorne flytter poster , noen stenger di .

da vet man og fortere at man er på feil plass og kanske ikke får svar pga målgruppen ikke leser i den delen av forumet

det er og greit og si at det finnes fra før for da kan brukeren kjappere finne omtalte post og kanske finne svar der , eller lage ny post der , det er heller ikke sikkert at moderatorne husker akkurat der og da at det allerede finnes en post som om handler samme tema , og dermed får brukeren ikke svar , eller få svar for di som vet om den andere posten overser/ignorerer den poste .

altså jeg gjør sånt for og være hjelpsom ikke wanebee mod

Lenke til kommentar
jeg synes nå at det er greit og si fra hvist noen har postet i feil kategori , det er ikke sikert moderatorne flytter poster , noen stenger di .

da vet man og fortere at man er på feil plass og kanske ikke får svar pga målgruppen ikke leser i den delen av forumet

det er og greit og si at det finnes fra før for da kan brukeren kjappere finne omtalte post og kanske finne svar der , eller lage ny post der , det er heller ikke sikkert at moderatorne husker akkurat der og da at det allerede finnes en post som om handler samme tema , og dermed får brukeren ikke svar , eller få svar for di som vet om den andere posten overser/ignorerer den poste .

5227627[/snapback]

joo.. men om man heller ønsker å gjøre en oppmerksom på noe slikt kan man jo sende en PM, det er like enkelt det :)

Lenke til kommentar

5227627[/snapback]

joo.. men om man heller ønsker å gjøre en oppmerksom på noe slikt kan man jo sende en PM, det er like enkelt det :)

5228971[/snapback]

Men det er bedre å skrive det i posten, da skjønner andre som leser posten at de burde tenke seg om før de starter en tråd.

Lenke til kommentar

5227627[/snapback]

Man kan nå i hvert fall bumpe med "rapportert" i en kategori man hører hjemme i. Er man ekspert på elektronikk, ikke kom helt til webdesign for å si rapportert, når vi har en gjeng der også som gjør det, og kanskje kan svare på spørmålet i tillegg. Uansett, så synes jeg det er "misbruk av båndbredde" å skrive rapportert ;P

Det er jo få ganger at man er så på bærtur at man skriver et innlegg til amotors forum, når man egentlig ville legge det til akameras forum.

Lenke til kommentar

5227627[/snapback]

5228971[/snapback]

Men det er bedre å skrive det i posten, da skjønner andre som leser posten at de burde tenke seg om før de starter en tråd.

5229326[/snapback]

Holder ikke :nei: å gripe inn og avlede tema i en tråd med noe sånt, bør (og skal regner jeg med?) kun moderatorer evt gjøre.

Om man har trang til å moderere andre, bør man søke om å bli moderator og vente til man evt har fått jobben. :)

Lenke til kommentar

Dette har vært oppe noen ganger nå, og de diskuterte vel seg frem til at førstemann som rapporterer skriver "rapportert" eller lignende, for å unngå at moderatorene får flere millioner rapporter på samme tråd. Det er fakta det er greit å ha med seg før man idioterklærer forumbrukere.

Btw gøy å se at ingen av de jeg synes er skikkelig wannahbe-fjortismoderatorer ikke har svart i denne posten :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei,

5 personer skal ikke skrive at noe er feil, ingen skal skrive at noe er feil. Det er ikke det trådene blir laget for, og tross alt. Det er vi som eventuelt som skal si ifra om slikt. Kommer dere over "moderatorer" så er dere velkommen til å rapportere det slik at vi kan få en slutt på det.

Når nye brukere kommer og får 5 poster i sin første tråd om at alt er galt så forstår jeg godt at de blir litt oppgitt.

Lenke til kommentar

klart , det ikke noe poeng i at 5 forskellige brukere skal si at tråden er rapportert og hvorfår , men det kan være greit og si til brukeren at det var feilpostet , og eventuelt raportert .

og seff jeg bruker raport knappen i 8 av 10 tilfeller og så i di 2 andre sier kan det være at jeg sier at den er feilpostet eller lignende

av og til sender jeg pm når jeg ser forstore siggier og sånt

Lenke til kommentar

Beklager, men nei. Det er aldri ønskelig med off-topic poster i en tråd. Dersom noen vil kommunisere med trådstarter om andre ting enn temaet i tråden (som trådens plassering) er PM eneste riktige verkøy. Trådstarter får uansett vite hva han gjorde galt dersom en moderator velger å gripe inn etter å ha vurdert rapporteringen.

At mange brukere rapporterer samme tråd er ikke noe problem slik jeg ser det, å slette en (eller flere) rapporter fra listen tar en helt ubetydelig innsats sammenlignet med det å sette seg inn i og vurdere en sak. Førstnevnte tar et sekund, mens sistenevnte tar fra et minutt til timer i enkelte saker. Dessuten er det greit å få vite det dersom en sak er spesielt viktig eller haster.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...