Gå til innhold

fikk ny pc idag


Anbefalte innlegg

jeg har fått bygd sammen pc'n min idag, og jeg fikk 11028 poenng i 3dmark. er det er greit resultat med mitt system?

System:

CPU: p4 2,0 GHz @ 2,66 GHz

HK: Asus p4s533

ram: cruical pc 2700 256 mb ddr ram

skjermkort: gainward geforce4 ti 4200

 

 

Jeg syntes det er litt sykt at jeg fikk klokka cpu'n opp til 2,66ghz. når jeg er i dos så kan jeg bare velge mellom 2000mhz eller 2660mhz. jeg velgte 2660mhz og da kom den på det. jeg trenkte ikke å stille på vcore eller noenting.

 

i PCProbe (program som følger med hovedkortet, nyeste verson) så står det at cpu tempen er på 32 grader. kan det ideheletatt være mulig??

 

her er en link til 3dmark scoren min: Min 3dmark score

 

Finnes det noen andre probrammer som kan lese av cpu temperatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

11028 3dmarks med den PCen er absolutt et greit resultat! Høres litt merkelig ut det med at du kun kan velge mellom de to klokkefrekvensene, men så er jeg ingen kløpper med Intel systemer.

 

Du skal kunne lese av cpu tempen din i bios. Hvis jeg ikke tar helt feil så bruker P4 en innebygget temperaturmåler, hvis det er denne som blir brukt her er 32 grader ganske nøyaktig.

 

 

For å være litt pirkete: du stiller ikke inn klokkefrekvens i dos, det er i bios setup :smile:

Lenke til kommentar

Den scoren er vel heilt grei den. Når det gjeld andre program som viser temperaturen på CPU, så kan du jo ta ein kikk på Sisoft Sandra. Dette programmet har kontroll på det meste som er på maskina di......:smile: Det finst sikkert andre program også, berre å søke litt rundt på nettet det!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 01:00, andgob skrev:

.....

PCProbe (program som følger med hovedkortet, nyeste verson) så står det at cpu tempen er på 32 grader. kan det ideheletatt være mulig??

....


 

Gratulerer med ny maskin :smile:

 

Temperaturene du finner ved hjelp av Pcprob versjonen som følger med på Cden til hovedkortet er feil. For å lese av korrekt temperatur på hovedkortet, må du hente en ny versjon av Pcproben. Du finner siste versjon av PCprob på denne linken:

http://www.tweakup.dk/download/diagnose.htm

I skrivende stund er dette versjon 2.17.09

 

Edit: feil i link

Edit2: Har systemet klikket helt? da kjøres meldingen uten BBcode

 

_________________

Byggeren

http://www.slapps.com/

 

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-09-02 11:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...