Gå til innhold

Tips på Overklokking amd64 3000+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også E6-3000+ og klarer fint å kjøre den på 9x300(2700) med stock kjølingen, da med en load temp på 55 grader.

Sikker på at det er 35 grader load og ikke idle?

Hvis det er 35 ved load burde du ha mye og gå på.

Hvilke HK og RAM har du? Siden jeg ikke vet dette så kan jeg si på generelt grunnlag at du bør prøve med en lavere minnedivider samt prøve om minnebrikkene oppfører seg bedre med litt høyere spenning, prøv med +0,1v eller +0,2v ekstra.

Prøv det og kom tilbake til oss.

Lenke til kommentar

først så kan du jo fortelle åssen hw du har.

du må finne ut hva som stopper det fra å komme lengere.

først setter du multipillern på cpu'en til 4 eller 5 og rammen på den laveste divideren du har (eks 133) å kjør opp fsb og se hvor langt du kommer da (gå opp rolig og kjør stabilitets tester hele tiden (32M super pi er fint)

så tester du for eks rammen.. se hvor langt du kommer med den.. (sett cpu'en på en multipiller sånn at du havner på en hastighet som du veit fungerer)

her er mem test en fin test.

bruk google så finner du det.

så finner du max til cpu'en.. sett rammen ut av bilde ved å sette den på den laveste dividern og kjør opp fsb'n.

husk å kjøre stabilitest tester hele tiden.

sikkert masse skrivefeil her men jeg er trøtt og orker ikke gå over.

NeVa :)

Endret av NeVa
Lenke til kommentar

Hei hei.. :D

Ok... Jeg har Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe

Twinmos pc3200 CL2.5 (dårlig) Lurer på om det er den som stopper meg.

Og ja ligger på 35 grader full load, har vann kjøling..

Er d bra å ha multipillern lavt? jeg har alltid trodd at høyere var bedre :hmm:

Endret av Gudmund21
Lenke til kommentar

noe jeg ikke helt skjønner....den bussen man klokker...f.eks 250x10...er det en bus innternt i cpuen ? jeg mener. er jo ikke bussen mellom cpu og minne, eller ikke fra cpu til sør brikka, for der er det jo ht bussen som gjelder...så hvor er den bussen hen egetnlig ?

en annen ting og...er det trygt å kjøre en 3200+ 2 ghz på 2.4 ghz med boxed kjøler og en volt på 1.55 ?

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Hmm kanskje den ligger i luften :D nei vett ikke helt jeg asså :hmm: har ikke så mye peiling :)

Men det går fint og klokke så mye med boxed kjøleren, jeg kjørte faktisk min 3000+ til 2,5ghz med grei temp med boxed kjøler før jeg fikk vannkjøling..

Endret av Gudmund21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...